Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 15 januari 2015

Kvarndammen och dess omnejd...

Av Malin wiper - 15 januari 2015 16:00


 

  

Jag åkte ner till Kvarndammen i dag för att ta en nostalgitripp. Är sällan där nu men var ofta dit och promenerade när vi bodde på Storgatan. Jag bestämde mig för att ta bilen i dag så min man fick gå till arbetet. Jag ville åka runt och se mig omkring men även promenera.

 




 


Detta har varit en hel bro där man kunnat åka över med bilen men bron visade sig vara underminerad så den var nära att rasa så nu planerar dets för en ny bro. Därför finns bara en gångbana över tills vidare              

 

 

 

 

Här ser man hur högt vattnet har blivit på andra sidan bron

 

 

Yellow-billed lom 

      

 

 

 

Här ser ni min favoritbänk nere vid Ingelund. På den har jag suttit mycket och blickat ut över Lagan och bänken har förekommit i min blogg många gånger. Jag har även haft den i några av mina gamla headers. Nu känns allt så främmande och långt borta, därför smyger sig ett litet sorgset stråk in i mitt hjärta.  

 

       

 

Några gamla bilder från bänken från ca 2011-2012

 

   

Där ser man fd Butik Ingelund som nu ligger öde och mörk. Så många minnen man har därifrån när det sjöd av liv och Chirstina och hennes mamma lyste upp omgivningen med sin glädje och servicekänsla.

 

 

 

Här ser ni en bild från maj 2011 på Christina Randow som drev Butik Ingelund och hennes mamma 

 

Klicka här för att komma in på ett inlägg från januari 2010 ang Butik Ingelund. Klicka här för att komma in på ett inlägg från 2010

 

 

 

 

 

Från kvarnen finns en promenadstig som jag ofta gått på. Där till vänster var en stor äng men nu är det bebyggt med  låga hus. Det var bra att det inte blev höghus för nu smälter det in i omgivningen och jag tycker rött var en bra färg till detta område som är lite idylliskt. Det heter kvarteret Mjölnaren

 

 

 

Jag filmade lite så ni får höra bruset och se lite runtomkring
 

 

 

 

Sen tog jag bilen och åkte runt lite på småvägar och njöt

 

 


Peter, Sue and Marc med Birds of paradise från 1980. Peter, Sue and Marc var en schweizisk sånggrupp från Bern. Medlemmarna var Peter Reber (född 1949, sång, piano, gitarr), Sue Schell (född 1950, sång) och Marc Dietrich (född 1948, sång, gitarr). De är mest kända för att ha representerat Swchweiz fyra gånger i Eurovision Song Contest. De har haft konserter i länder som Tyskland, Österrike och Japan. Deras mest kända låt är Cindy från 1976. Gruppen var aktiv till 1981. Jag tycker dom sjunger bra ihop och jag känner igen dom från eurovisionen 

 

Klicka här för att läsa en längre biografi över gruppen  

 

 

#Lagan #Kvarnen #Ingelund #Bänken #Kvarndammen #Peter #Sue #Marc 

 

 
 
Cecilia RockBabe Kärvegård

Cecilia RockBabe Kärvegård

15 januari 2015 20:18

Åh, vad många härliga bilder. Jag gillar att göra nostalgitrippar ibland. Den där bänken i form av en bok var ju superhäftig.

Ha det bäst!

You Rock!!!

http://klokegard.se/blogg

Malin wiper

15 januari 2015 22:03

Kul att du tycker det ;) det är så fint speciellt på hösten. Ibland är det skönt att titta tillbaka bara man inte fastnar. En sån bänk skulle man ha ;)

Ha det bäst själv
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards