Öppen Ridå

Alla inlägg den 11 januari 2015

Av Malin wiper - 11 januari 2015 13:00

  

Vi var in på Röda Korsets second hand på Klostergatan och hittade denna pall som man kan fälla ihop och hänga på en vägg som extrastol. Den kostade endast 64 kr.


  

  

Här har vi nu hängt upp den i hallen. Än om vi har två ställen att sitta och sätta på oss skorna i hallen så kan man ha denna om man står upp och behöver ha upp en fot för att knyta koremmar. Hängaren är även den köpt på second hand för 40 kr

 

   

Vi satt det inramade skivfodralet på samma vägg ovanför fotona på oss själva. Det är en vinyl med musik av Diana Ross från 1982. Vi har fler skivfodral som vi vill rama in men då köper vi över nätet, denna fick vi tag på second hand men den var helt ny och inslagen. Klicka här för att kolla förra inlägget och se hur ramen ser ut som är speciellt för gamla skivfodral

 

 

          

Nu känns det komplett på denna vägg, det är bara dörren som skall piffas upp med en "Doorstickers" för just nu är vi inmurade...   

 


  

Till veckan skall vi göra om den "Tacokryddade kycklinglasagnen" för nu har vi fått tag på ett stekfat som har dom mått som skall vara till denna lasagne som vi lagade häromdan när vi hade besök efter ett recept jag fått av min väninna Anki. Dom hade på IKEA paketerat två formar för 99 kr och den större är den som vi skall använda. 


 

 

#Vinyl #Pall #Diana #Second #IKEA #Stekfat

Av Malin wiper - 11 januari 2015 08:30


    

Vi åkte en sväng till Erikshjälpens second hand i går också. Där fick jag tag på en ram för Vinyl LP skiva. Jag har köpt två vinylskivor (City Records) sen förut är vi var till Västerås i jul och behöver passande ramar till dessa. Tyvärr hade dom bara en och den kostade 35 kr. Såg att det även fanns på nätet så jag skall beställa en till.


  

Jag ramade först in skivan med Diana Ross som heter Silk Electric från 1982. Nu har jag lyssnat på alla låtarna på denna skiva på Youtube och dom föll inte mig i smaken...  men jag köpte den för omslaget att rama in så det spelar ingen roll. Tiden går och vissa saker håller inte 

 


Det är rätt mycket disco och det kan ju vara bra med andra artister men det passar inte henne. Jag tog den som var minst irriterande...  Still In love


     

På ett ställe stod denna fina orgel. Jag frågade min son om det var en hammondorgel men ha sa att det är en elorgel. Min son är ju hemma på instrument efter som han spelat på så många.


 


Jag säger som Ernst: Jag går igång på gamla skrivmaskiner som, fd kontorist med alla dom gamla skrivmaskinerna i färskt minne. Detta är en Facit som var ett känt märke 


  

Dekorerat likt en installation


  

En koffert snyggt placerad 


  

Blickfång 

 

I dag har vi halvfasta igen och då blir det inte mycket gjort utan vi pysslar lite hemma. Hoppas ni har en fin och skön söndag att se fram emot. I går kväll blåste det rätt rejält och då kom minnena fram från då stormen "Gudrun" härjade här och vi hade eget hus. Den natten var inte rolig. Huset stod rätt stabilt men några takpannor föll av och ett träd brast och ramlade över grannens flaggstång. Det var ingen rolig syn när man gick ut i samhället och kollade och värst utefter vägarna. Tänk att det var hela 10 år sedan det hände, det känns inte så länge sen

 


   

#Erikshjälpen #Koffert #Ram #Orgel #Tröja #Lampa #Strykjärn #Vinylskivor #Diana #Gudrun


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards