Öppen Ridå

Alla inlägg den 7 januari 2015

Av Malin wiper - 7 januari 2015 20:15

  

I dag har jag haft fullt upp så nu är alla julsaker borta och ordningen återställd. Jag hann allt innan min man kom hem och efter maten dammsugade vi och gjorde snyggt hemma. Ute har det snöat men det är rätt varmt så jag antar snön är borta i morgon       

 

Sen gav vi oss av till aoptik för synundersökning, att dom har kampanj nu beror på att dom skall köpa in nya märken och då säljs en massa kvalitetsbågar ut för 1 kr   

 

   

Här ser ni min man och Optikern som först mätte trycket och mätte ögonen också för att se vilket synfel man hade. Både min man och jag hade normalt tryck och ingen starr och det känns toppen Optiker var väldigt lugn, kompetent och lättsam

 

   

När synundersökningen var över för min man så mätte Martina vart läsdelen skulle hamna. Jag hade fått lite sämre syn och även läsdelen kommer att uppdateras, men inte så mycket som jag trodde.

 

   

När min man var inne så väntade jag på min tur i soffdelen och läste lite tidningar  

   

Sen fick vi besök av våra vänner A-G och hennes man L-G på en kopp kaffe. Vi har alltid så trevligt när vi träffas och avhandlar många ämnen

 

   

Jag kom ihåg att fota när vi nästan ätit upp allt. Jag gjorde lite smörgåsar och sen bjöd vi på hallongrottorna och muffisens jag bakade i går. Då visade det sig att min väninna också tagit del av "Skrivmosters" recept som hon också tyckte var suveränt. Min man vispade upp lite grädde till muffinsen och det passade tydligen bra till. 

 

   

Vi hade så kul så jag frågade om dom inte kunde stanna en stund till så vi kunde sitta i soffan och prata lite. Karlarna drack öl och vi Rudenstams mousserande bärdryck med massor av is och till det bjöd vi på chips och små chokladtryfflar. Chipsen hade vi köpt förut på Rudenstams och dom kommer från Larssons delikatesschips Från Mylla till Hylla. Vi har köpt 3 sorter men tog fram den med gräslök, dill & gräddfil. Vi har även med lakritssmak och rotfruktschips. Alla är hantverksmässigt hemmagjorda chips

 

   

Det har verkligen varit en händelserik och härlig dag och jag känner mig piggare än på länge. Det har nog inte varit fullmåne i natt. Hoppas ni haft en fin dag och får en skön kväll   

 

 

   

 

 

Klicka här för att se vad Camilla Boman på Vaggerydstorget skrivit i sitt reportage om Swebanks flyttar in i nya lokaler i höghuset 

 

 

#aoptik #Optikern #Martina #Senilsnören #Hallongrottor #Muffins #Öl #Rudenstams #Bärdryck #Chips #Larssons #Vaggerydstorget #Camilla

Av Malin wiper - 7 januari 2015 08:00

     

Mitt hår växer så fort så nu var det dags att klippa sig igen hos Salong Hon & Han Frisör Interiör. Det var Evelina som klippte mig denna gång och hon fick tunna ur håret rätt mycket också. Jag tog lite foton där men dom blev inte bra så jag vill inte sätta in dom 

 

  

Här ser ni Evelina sopa upp mitt hår. Jag blev jättenöjd och det blev så lagomt långt. Jag hade tänkt be min man fota mig för jag var så snygg i håret när jag kom hem. Sen glömdes det bort så han får fota mig senare. 

    

I dag skall jag ägna mig åt att ta bort julsakerna för jag ser att dom flesta gjort så. Sen skall min man och jag gå till aoptik för vi har tid för synundersökning. aoptik har en kampanj nu där man får köpa kvalitetsbågar för endast 1 kr och med hela paketet med synundersökning, tunnaste glasen, progressivt och behandlingar kostar det bara drygt 6000 så inte nån av oss kunde avstå. Vi behöver nya glasögon båda två för dom är så slitna nu och mina sitter så dåligt på näsan så jag får ont trots att dom är fjäderlätta. Vi la undan bågar när vi var dit sist så nu kommer vi att ha plastbågar, min man ett par grå som han såg jättefin ut i och jag ett par som är lite vinröd/lila och dom satt som ett smäck direkt.  

 

Jag var inte beredd att man skulle vakna till full vinter i dag. Bilen var helt översnöad men det känns härligt för det blir så mycket ljusare, bara det inte blir för mycket och för länge. Nu känns det lite konstigt att ta bort julsakerna men det måste ju göras för julen är ju faktiskt slut nu. Min man har fixat min laptop som slutade fungera och nu är den som ny igen. Han har installerat om hela datorn, rengjort och fixat lite annat. Det har tagit lite tid men det var det värt. Jag har fått sitta med vår reserv laptop under tiden. 

   

                         

     


 

#Salong #Armband #Evelina #Glasögon #aoptik



Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards