Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 6 januari 2015

Hallongrottor efter Skrivmosters recept, nu med formar...

Av Malin wiper - 6 januari 2015 14:45

    

  

Nu har jag bakat om "Skrivmosters" hallongrotter som jag gjorde utan formar sist. Här ser ni hur dom ser ut på plåten innan dom gick in i ugnen. Min man hade köpt en ny hallonsylt på Netto men den var lite rinnig så vi kommer att använda vildhallon nästa gång igen.  

 

Klicka här för att se hur dom såg ut utan formar, där finns även receptet. 

 
Klicka här för att komma in på en sida som har ekologisk vildhallonsylt


  

Jag fick tag på små bakformar hos vårt ICA Supermarket och dom passade perfekt till dessa kakor.

 

   

Tar man sen bort formen för att äta så är dom nu så här höga, fina och jättegoda 


   

Jag la upp några kakor på ett fat jag vann hos min bloggvän Anita för några år sedan. Nu har vi fryst in alla kakor så vi har och bara ta upp när det dyker upp nån eller om vi bjuder hem folk. Det var så länge sen nu så man börjar längta efter lite liv och lust

 

   

Nu har vi plastat in receptet så det går att torka av. Härligt att ha så många säkra kort som vi har nu efter att jag fått recept av flera av mina bloggvänner, det är jag så tacksam och glad över skall ni veta...  Nu skall jag baka muffins efter ett recept som en bloggvän la ut 2013.  

 

Jag undrar nu om nån har ett recept på en god gratäng som man kan bjuda på. Vi hade flera förr men jag hittar dom inte. Det kan vara kycklinggratäng eller med nåt annat kött.  


En fantastisk cover på låten Scarborough Fair som man annars hört mest med Simon and Garfunkel. Dessa skickliga killar heter Mike Masse & Sterling Cottam

 

 

#Hallongrottor #Skrivmoster #Vildhallonsylt #Bloggvän #Anita #ICA #Mike #Sterling

 
 
Liten Uggla

Liten Uggla

6 januari 2015 15:03

Åh vad gott det ser ut! Blir jättesugen nu :-) Kasslergratäng är ju gott. Tacogratäng också. Har inga recept, för jag gör alltid utan recept men googla så hittar du säkert många olika varianter.
Kram till er båda! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

6 januari 2015 15:31

Vi smakade men bara en för vi är så försiktiga nu. Dom blev ännu godare i form. Tack för tipsen då går jag ut och googlar.

Kram till er alla också

 
Ingen bild

pea

6 januari 2015 16:23

Ser jättegoda ut! Sist jag bakade sådana så hade vi ingen hallonsylt hemma, så jag tog blåbärsylt istället. Blev väldigt gott det också! / Kram ❤️

Malin wiper

6 januari 2015 16:34

Tack för tipset Pea. Bra att det går med annan sylt också. Då använder jag blåbärssylt nästa gång. Man kan ju ha en del med hallon och andra med blåbär.

Ha en fin kväll

kram

 
Ingen bild

Skrivmoster Signhild

6 januari 2015 18:58

Nu kände jag igen "mina kakor"! Dom är fantastiskt goda och ser riktigt proffsiga ut tycker jag! Jag har en gratäng med gravad lax t.ex och den går att ta vad man vill i. Ska skicka den via mail. Kram och må gott!

Malin wiper

6 januari 2015 19:21

Vad roligt att dom nu ser ut som dom ska ;) Dom är hur goda som helst. Vad bra med receptet.

Du är för go vännen
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2015 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards