Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 30 december 2014

Isbana i Västerås och lite sevärdheter utefter gatorna....

Av Malin wiper - 30 december 2014 17:00

  

Vi åkte iväg till Västerås på lördagen för att titta runt lite och både äta och fika. Där hade vi bestämt träff med min mans bror Janne som bor där.

 

   

Det hängde såna här fina kronor på rad över en hel gata och det såg ut som kristallkronor så snyggt. Det var så där lagomt mycket folk ute och jag antar att många var ute på Erikslunds köpcentrum som ligger en bit utanför. Vi var dit också för att äta men det var så fullt med folk så man kunde inte ens fota maten...   utan att nån kom i vägen.  

 

   

Ett träd var fullsmockat av glittriga röda hjärtan likt en annorlunda julgran

 

   

Såna här granar finns lite överallt i stan och dom lyser så fint på kvällen

 

   

Brynolfs Bagare är ett litet Konditori som säljer mycket tårtor men har en liten caféavdelning som vi skall besöka nästa gång för nu ville vi in på "Gallerian" dit vi brukar gå och fika men man måste testa nåt nytt också.

 

   

En skulptur framför bageriet i form av en gråtande pojke

 

 

Kollade in lite utsmyckningar utanför inredningsbutiker  

 

   

  

Läckra julkulor  

 

   

Där vi parkerade mitt i city så hade dom byggt upp en isbana där både vuxna och barn kunde åka skridskor. Jag är själv uppvuxen på både skridskor och skidor. På den tiden fanns det sk isgalor dit man tog sina skridskor och åkte till musik och färgat ljus. Då serverades även korv och dricka bredvid isbanan, man kunde även klä ut sig i nåt roligt om man ville så därför blev det som en ismaskerad. Sen åkte man på vanliga skridskobanor också där det annars var fotboll och ischockey som gällde. Jag fick mina första konståkningsskridskor när jag var rätt liten och det i julklapp. På den tiden i norrland så var det 30 grader kallt och massor av snö men allt funkade så det utbröt inget kaos med bussar och tåg. Nu låter jag som en gammal stofil när jag skriver att det var bättre förr...    men tyvärr är det den nakna sanningen för annars hade det väl inte behövts så mycket nödhjälp som nu. Skattepengarna verkar ha ramlat ner i fel fickor 

 


God Fortsättning önskar jag mina härliga läsare. Tack alla bloggvänner för att ni berikat mitt liv ytterligare ett år. Tack ni andra som läser min blogg och för att ni kommer in till mig, det känns toppen.

    

 

 

#Västerås #Brynolf #Hjärtan #Kristallkronor #Isbana

 
 
Annika

Annika

30 december 2014 17:27

Tack för att vi har fått följa din vardag detta år. Nu ser jag fram emot nästa bloggår.
Gott nytt år och en nyårskram till dig.

http://www.badtant.bloggo.nu

Malin wiper

30 december 2014 18:01

Tack detsamma snälla du. Jag ser också fram emot nästa bloggår och hoppas allt kommer att ordna sig

Gott Nytt År och en nyårskram tillbaka

 
Cecilia RockBabe Kärvegård

Cecilia RockBabe Kärvegård

30 december 2014 22:37

Vad kul! Det är ju mina hemtrakter. Jag bor i Arboga ca 5½ mil från Västerås.
Hoppas ni hade en suverän vistelse här.

Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År!

You Rock!!!

http://klokegard.se/blogg

Malin wiper

31 december 2014 14:28

Vad kul att du inte bor så långt ifrån Västerås. Arboga var det länge sen jag åkte igenom.

Vi hade det toppen både i Västerås och Enköping

Önskar dig också ett riktigt Gott Nytt År

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards