Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 22 december 2014

Malmborgs Lilla, och en utslagen amaryllis...

Av Malin wiper - 22 december 2014 14:00

  

Nu har amaryllisen som jag fick av Acleja Blomsterhandel slagit ut i full blom, den är så vacker


   

Jag har lagt på duken jag köpte på julmarknaden hos Marita Sandström. Den passar jättebra både till jul och året om. Gillar sammetskänslan i duken Vinställ på fot

 

   

Så här vitt och fint såg det ut i Vaggeryds centrum julen 2009.     

 

 

När vi var till Jönköping sist så tog vi en sista fika för året ute hos Malmborgs Lilla. Det blev chaite med en saffransmuffins till.  

 

  

Så här ser dom ut, det var nog en av dom godaste muffins jag ätit. Den hade en lagomt fyllig saffranssmak och inuti var det lite godsaker av mandelmassa som bröt fint mot saffranet och dom var helt perfekt gräddade. På toppen frasiga mandlar som bröt ut i gommen som en explosion... 

 

Jerry Williams med Blue This Christmas 

 

   

Här sitter min man och njuter för fullt

  

   

Det gör jag också 

 

  

Juliga tårtor

 

 

 

Tårtspade i Lappsilver från C.O Persson AB 

 

     

Kommer man dit och har namnsdag så blir man bjuden på kaffe, kul grepp. Dom började med frukost för ett tag sen också. 

 

 

 

Gröttallrik 

 

Nu håller min man och jag på med det sista julstöket. Jag har en stor strykning på gång också. Vi har en kaka kvar att baka. Pratade med min väninna Barbro i telefon nyss och hon är i Skåne några dagar över julen. Min man är ute och det blir ännu längre köer när vi inte har Coop Konsum längre. Hoppas ni inte sliter ut er utan får vila lite också i jul för det är viktigt. Bara att slappna av en stund och andas lugnt behövs för att man inte skall känna sig stressad. 

 

 

 

#Malmborgs #Amaryllis #Saffransmuffins #Acleja #Jerry


 
 
Ingen bild

Birgitta i Kramfors

22 december 2014 14:14

God Jul och Gott Nytt år till er båda! Skönt att du är så pigg att nifår fira jul med era nära och kära! Här i Kramfors håller julsnön på att falla så det är julstämning! Kramar från Birgitta i Kramfors.

Malin wiper

22 december 2014 14:49

Hej Birgitta!

Vad roligt att höra ifrån dig. Det är verkligen toppen att vi kan fira jul med våra nära.

Lyckostar som har fått en vit jul, här har vi 7 grader varmt och regntungt. Det blir ju helt annan julstämning med snö

God Jul och ett Gott Nytt År önskar min man och jag er också däruppe.

Varma julkramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards