Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 14 december 2014

Moorsans Café!

Av Malin wiper - 14 december 2014 18:00



  

Jag skrev detta inlägg för ett tag sen men fick inte in det för en jobbig förkylning har kommit emellan. Vi fikade på Moorsans för andra gången när vi var till Jönköping sist. Det är så mysigt och lagomt stort därinne och Heidi som driver stället är en varm och omtänksam  kvinna som har ett motto som stämmer "arbetar med hjärtat". Klicka här för att se vad jag skrev sist                                                   

 

  

Nu hade hon ändrat om lite och det blev ännu bättre och ser större och luftigare ut 


   

Hon har även ändrat lite på möblerna så det blev ännu bättre. Här ser ni min man sitta i en "divanliknande" fotölj. Det är personligt och charmigt


  

Även en lång hög spegel hade tillkommit 


  

Vi satt vid detta bord för vi vill kunna titta ut            

 

  

En annan variant av spegle stod snyggt lutad mot väggen  


  

Här fotar min man Heidi som driver stället. Heidi kommer ursprungligen från Eritrea men har bott här i 26 år. 

  

Min man tog en köttbullssmörgås och den var supergod. Hon hade skurit brödet och lagt rödbetssallad i mitten och det var en god dressing till    


  

Jag tog en ostsmörgås och både brödet och osten var jättegoda  


  

Det är pyntat så fint överallt


  

Heidi ville bjuda oss på varsin tårtbit och då kunde vi inte säga nej. Tårtan hade en fantastiskt god fyllning och var lättäten....             


  

Mer utsmyckning


  

När man kommer in så ser man denna lilla avdelning med två antika stolar och bord där man kan slå lsig ner och fika också om man vill eller fundera på vad man skall köpa för tårta mm

 

Jag har några förskrivna inlägg som jag inte har fått in och dom ställer jag in på tid nu för jag orkar inte skriva några nya förrens jag piggnar till lite.

 

   



#Moorsans #Tårta #Smörgås

 
 
Anna-Karin

Anna-Karin

15 december 2014 07:47

Oj, ännu ett ställe som jag som jönköpingsbo inte känner till förrän jag kikar in här i din blogg. Det ska jag åka till någon gång, ser så mysigt ut där.

Hoppas att du snart mår bättre, Malin. Jag har också en ovanligt envis förkylning. Jag har haft värk i bihålorna fast nu äntligen efter tre veckor känns det som att det lättar.

Idag hör jag regnet smattra mot rutan när jag skriver. Ingen halka därute idag i alla fall. :)

Kram

http://wwwmaskroskvinnan.blogspot.com

Malin wiper

15 december 2014 10:25

Det var verkligen personligt och inbjudande. Vad trist att du också fått denna envisa förkylning. Den förra höll på i 3 veckor och denna verkar vara av samma kaliber tyvärr. Jag har också haft ont i bihålorna. Skönt att det börjar lätta för dig

Det ser lite regntungt ut här också

sköt om dig och ha en fin dag goa du
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards