Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 9 december 2014

Vårdcentralen Vaggeryd. till fots och lite annat....

Av Malin wiper - 9 december 2014 17:00

     

Jag är ingen tidsoptimist så när jag gick iväg till Vårdcentralen i förmiddags så var jag ute i väldigt god tid. Det tog inte alls så lång tid som jag trodde att gå dit så jag var framme en halvtimme före utsatt tid...   

 

 


  

Här är en lång rak sträcka mot Vårdcentralen och det var rätt skönt ute för regnet och blåsten hade avstannat. Det kändes så bra i kroppen att promenera så man piggnade till


  

Efter vägen går man förbi en massa gamla böjda träd och även vatten


  

Då var man äntligen framme och här ser man en del av det yttre väntrummet där ingen satt just då. Jag fick komma in lite tidigare och det var en jättetrevlig sköterska som tog emot mig och en elev var med för att lära sig. Jag blev undersökt och svullnaden hade gått ner och en varblåsa mitt på vänster ögonlock hade spruckit så det var en vagel. Jag tog upp detta med min allérgi och besvären med ögonen. Sköterskan kallade in en kvinnlig läkare som jag haft förut och har stort förtroende för. Hon sa att jag hade dålig kvalitet på huden runt ögonen, då sa jag: hela jag börjar få dålig kvalitet och då skrattade alla för det måste ha låtit dråpligt...  . Läkaren menade att huden runt ögonen hade blivit tunnare och superkänslig och på grund av detta så skall jag använda Oftagel ögongel varje kväll eftersom ögonen blir torra av känsligheten. Jag skall hålla på med dom i 3-4 månader först och främst


  

Jag gick iväg sen till Apoteket men det visade sig att dom innehöll konserveringsmedel så jag fick ta samma sort men i annan form som var utan konserveringsmedel. Oftagel är tydligen mer effektivt än "Viscotears" 

 


Passande låt till inlägget "Can't take my eyes off you" med Andy Williams och Denise Van Outen

 

Andy Williams föddes i Wall Lake, Iowa och dog 2012 i en ålder av 85 år. Han var en amerikansk sångare och underhållare, främst känd för TV-serien The Andy Williams Show. Han syndes mycket på TV när jag växte upp. Hans signaturmelodi var Moon River     

 

Efter Vårdcentralen gick jag in mot centrum för att köpa ut ögongelén och just då ringde min man och frågade om vi skulle ta en lunchsmörgås på Ritz...  Jag kunde inte säga nej så vi träffades där ett tag senare. Jag gick här förbi Folkets Hus och dess Centrumbiograf.

 

   

Dom visar Hobbit fredag 12 december kl 19.00 och biljettpriset är 80 kr 

 

 

   

Min man tog en rätt stor smörgås som såg så här njutningsfull ut. Jag tog en mindre julsmörgås. 

 

   

Nu önskar jag er en härlig tisdagskväll. 



#Vårdcentralen #Oftagel #Hobbit #Folkets 


 
 
Annelie

Annelie

10 december 2014 08:56

Göran har mycket problem med torra ögonlock och det är svårt för när det är så nära ögonen så är det ju svårt med olika salvor.
Han måste söka läkare för det,, för han klagar mer och mer.. :-(

Vilken god smörgås din man tog... :-P

Hobbit,, den filmen är det säkerligen många som väntat på. Jag är inte alls intresserad av dessa fantasifilmerna, har inte sett en enda av dessa storfilmerna.
Även om alla säger de är bra.

Er adventsljusstake är riktigt snygg, passade superbra i ert fönster.
Vi har 6 stakar ståendes lite varstans i lägenheten.. 4 står ju i olika fönster och två står liksom inne i lägenheten.

Ha det bäst och sköt om dig vännen..// Stormiga kramar Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

10 december 2014 10:55

Då tycker jag han skall testa detta eller det andra medlet för jag är bättre bara efter att ha använt det i går kväll och nu på morgonen. Jag kommer att ta det 3 gånger/dag

Jag gillar inte heller såna där fantasifilmer, har försökt men jag blir uttråkad. Kul att du gillar adventsljusstaken. Den är så stilfull. Vi har bara två nu för dom andra två hittar vi inte. Men vi har ju så litet nu motför förut

Ha det bäst själv vännen
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards