Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 30 november 2014

Star Trading, Gustavo Candlestick och lite blandad musik...

Av Malin wiper - 30 november 2014 09:00

  

En lampa jag såg på Rusta med kartmotiv. Min man gillar verkligen kartor men numera kollar han på datorn när det gäller sånt.


Nåt märkligt hände i går morse och denna gång för min man som  aldrig brukar råka ut för märkliga saker det brukar vara jag som står för sånt. I går kväll hämtade min man ner några kartonger från vinden med julsaker. I dom kartongerna fanns inga adventsljusstakar för våra fönster så i morse tog han med sig samma nycklar upp till vinden och helt plötsligt funkar inte nån av nycklarna i samma lås med samma nycklar som i går kväll...  Han gick upp igen och testade med samma resultat. Inget vill sig för oss just nu och jag själv mår sämre för varje dag men försöker ändå hålla mig uppe. Eftersom vi inte kom in så åkte vi ut för att köpa två nya adventsljusstakar. Vi har ändå haft dom gamla i ca 12 år och en av dom tre vi haft har gått ur tiden.  

 

   

Jag föll för denna adventsljusstake (Ekohallen) direkt för den var tidlös samtidigt som dom tre runda bollarna mjukade upp och det kändes lite som "discokulor". Den kommer från Star Trading och heter Gustavo Candlestick och kostar 375 kr. Vi såg när vi kom hem att den var lite låg för dom stora höga fönstren vi har nu men ändå ser man den bra utifrån. Klicka här för att se en bättre bild på adventsljusstaken men där kostar den nästan 600 kr men då är det en större modell.        

  

Discoqueen Gloria Gaynor med "I Will Survive" 

 

   

Tyvärr så blir det lite provisoriskt i våra fönster tills vi kommer in i förrådet där resten av julsakerna finns. Vi har stjärnor och annat som kan fylla upp lite. Om samma nycklar funkar i morgon då får jag rysningar.

 

   

I sovrumsfönstret har vi en granliknande lampa full med småhål som ger effekt men vi har inte bytt gardiner där än för dom är också på vinden...   

 

   

Vi hittade en tapetrulle på Rusta med en nyss hemkommen tapet som vi tyckte var så tuff och den skall vi tapetsera innerdörren med och även toalettdörren och ev garderoberna. Den kommer att ge värme åt hallen med dess vita väggar. Det är en tjock tapet som ser jättehäftig ut men det går inte satt få fram på bild så bra. Dom flesta i huset har ingen innerdörr men eftersom jag inte tål Comfort och det bryter igenom den vanliga ytterdörren så måste vi ha en. Vi hittade en på vinden som vi tog ner men den ser hemskt grå, trist och sliten ut så vi vill snygga till den lite. Alla färger vi har i hallen går igen i tapeten  

 

          

 

 

På skoskåpet i hallen har också fått lite julstämning men det kan hamna nån annanstans när vi hittar fler julsaker. Jag vill ha allt nere så man kan välja ut och passa in. Tänk om vi inte kommer in i förrådet då får min man slå sönder det och vi får skaffa ett nytt. 

 

   

Dessa figurer har vi haft ett tag. När vi bodde i Katrineholm så fick vi allt i vår källarförråd stulet så jag blev av med alla minnen från terapier jag arbetat på och annat som jag sparat på. Min man blev av med fiskespön, drag och annat för ca 30.000 kr men vi fick inte mer än 2.200 kr. Dessutom kläder som jag sparat från olika tider i livet, det gjorde ont...  

 

Jag glömde bort "Fredagsbluesen" som jag började med för två veckor sen...  mitt minne är inte som det ska just nu så vi får hoppa över denna veckan. 

 


Här kommer lite kompensation i form av kraftpaketet  Koko Taylor med I'm a Woman. 

 

 

     

 

 

 

 

#Adventsljusstake #Figurer #Skoskåp #Taylor #Gloria


 
 
Liten Uggla

Liten Uggla

30 november 2014 10:01

Vad knasigt med låset, säger som du; funkar det nästa gång blir det lite läskigt.... Men jag tycker ni har så julfint ändå. Här har det inte kommit upp mycket än, jag var så dålig igår och orkade inte göra något. Känner att jag inte kan be ungarna om hjälp jämt heller, nu i helgen har Emma sin kompis här från Skåne och Ellen behöver vila för att orka med skolan, hon har ju också fibro. Men skall försöka sätta upp en julstjärna i köket på egen hand senare, om kroppen tillåter....
Jättesnygg tapet ni hittat! Kommer bli görfint. Ha en fin första advent! Kramisar! ♥

http://abrakadabra.bloggplatsen.se

Malin wiper

30 november 2014 11:28

Det var verkligen kusligt och det är rätt mörkt däruppe också så jag vill inte gå dit ensam, är för medial.

Kul att du tycker det är så julfint men det finns tid kvar så stressa inte. Det är så tråkigt att Ellen fått fibra också i så unga år. Hoppas hon fått bra hjälp.

Jag garanterar att jag själv också har fibro och det är mycket därför jag inte kan göra så mycket som förr. Jag vill inte gå och få en diagnos just nu för det blir för mycket för mig.

Kul att du gillade tapeten trots att jag inte får fram på bild hur häftig den är, man måste även känna på den.

Du hinner Pisan och det är inte det viktigaste att få upp allt på en gång.

Ha en fin första advent med dina fina flickor och det är du också

kramar

 
Anna-Karin

Anna-Karin

30 november 2014 14:39

Så adventsfint ni har gjort det hemma hos er. Trist och märkligt med nycklarna till förrådet. Jag önskar att det löser sig för er snart.

Jag har sedan ett par år tillbaka vita gardiner i alla fönster året om. Till advent tar jag fram ljusstakar och adventsstjärnor i fönstren. Vita hyacinter och en vit amaryllis är på gång. Doften av glögg och pepparkakor och att tända det första adventsljuset så är det advent hemma hos mig. :)

En fridfull första advent önskar jag dig och att du snart ska må bättre.

Kram/Anna-Karin

http://wwwmaskroskvinnan.blogspot.com

Malin wiper

30 november 2014 16:59

Ändå fattas så mycket. Vad härligt det låter när du berättar om er adventstradition.

Ha en fridfull advent själv
kramar

 
Annelie

Annelie

30 november 2014 22:41

Jag skulle vilja ha en jordglob som lampa,, men de är så fruktansvärt dyra.. :-(
Häftig lampa..

Jättesnygg adventsljusstake ni köpte er,, riktigt fin.

Mmm,, visst är det tråkigt med källarförråd / vindsutrymme när det är inbrott eller brand.
Vi fick ju slänga ALLT i vårt förråd då det brann i grannförrådet. Var mycket där som jag ville ha kvar.
Allt, då menar jag mycket allt fick vi slänga och det fick vi endast 10.000;- för.. :-(
Jäkla försäkringsbolag,, pengar ska de har i premie, men när det väl gäller,,, ja då får man inte många kronor.

Häftig tapet ni hittade,, blir ju läckert i er hall, ni är så påhittiga.

Ha nu en riktigt fin kommande vecka.. // Varma Kramar Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

1 december 2014 08:51

Jag har haft en jordglob som lampa men då på 1970-talet var dom inte så dyra som nu. Tråkigt att ni varit med om att mista saker också, en brand är ju värre. Det var verkligen lite pengar ni fick för så mycket som ni hade. Vi fick ju också jättelite. Tapeten skall vara på dörrarna.

Ha en fin första december och vecka
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards