Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 18 november 2014

Salong Hon & Han Frisör Interiör- fixa utväxt.....

Av Malin wiper - 18 november 2014 15:00

  

I måndags var jag till Salong Hon & Han Frisör Interiör för att få bukt med den grå utväxten som hade blivit hela 3 cm. Tack och lov så syns den inte lika mycket när man har lite ljusare hår. Jag har slutat med slingor och har en mörkare ton på håret med en lite röd ton.  Evelina tog hand om mig denna gång och man blir så ompysslad och nöjd. Det är hon som blandade till den nya färgen första gången som är lite mörkare och jag är jättenöjd och har haft den dom tre sista gångerna. Hon använde tratten för att få fram mina egna lockar och det blev jättebra. Jag ser så trött och glåmig ut så jag vill inte visa ansiktet  


  

Här har Evelina fotat mig när jag var klar och det ser så naturligt ut. 

 

   

Här ser ni Evelina titta fram bakom deras ridågardiner. Tyvärr så blev inte bilden så bra för blixten löstes inte ut och jag fick försöka ljusa upp bilden så gott det gick i fotoprogrammet. Fast man ser ju ändå hur fin och snäll hon ser ut    

 

  

Från andra sidan ridån tittar fina snälla Sandra ut. Hon driver salongen med den äran. Egentligen skulle bilden i sin helhet vara med men jag fick klippar ur tjejerna eftersom ridågardinerna inte gick att ljusa upp tillräckligt på andra sidan.  


    

 

  

Tvålflaskor med läcker etikett som andas lite svunna tider men har numera fått en revival. Det finns även ett ställ för två och handlotion som är perfekt att sätta på ett tvättställ. Dofterna på dessa produkter är så milda så dom funkar för mig också 

 

   

Detta är nåt jag skulle kunna tänka mig att ha  på tvättstället för det är både tvål och hand lotion. Dessutom så snyggt och färgstarkt och kommer från Gardens therapy 

 

   

Jag passade på att köpa en julklapp till min man som jag visste att han behöver. Vi som träffas på julen har en gräns för hur mycket klapparna får kosta och denna gick på halva den summan så jag skall även köpa nåt annat. Evelina slog in paketet så fint. Min man testade en handkräm som han sa att han skulle köpa senare och det är just den jag köpte....  , så jag får hålla koll på honom så han inte köper en sån själv.  

 

   

Så här ser den ut och är av märket Naturally european, denna är med Ginger & Lime. Naturliga ingredienser och Eko förpackningar, helt vegetabiliska med naturliga färger och dofter. Jag blev förvånad över att den luktade så lite och naturligt. Jag skall själv köpa en tub så småningom. 

 

   

Den finns i dessa 4 sorter 

 

   

Det finns även denna sort som är lite mindre tuber med hand cream som också har milda fina lukter. Denna kommer från Panier Dessens

 

 

OBS!

 

Det finns biljetter kvar till Salongens mingel 27 november. Klicka här för att komma in på deras facebook. Klicka här för att se vad jag skrev om minglet på min anslagstavla. Min man och jag har köpt varsin biljett så jag hoppas jag mår bättre tills nästa torsdag.  

 

    

Så här ser biljetterna ut 

 

 

 Champagnegaloppen en gammal klassisk goding med bilder till. Detta blev ett hysteriskt långt inlägg så jag hoppas jag inte tröttar ut er...  

 

 

 

 

 

 

 

Klicka här för att komma in på Vaggerydstorget och se lite kommande händelser under "Magasin" 


   


#Salong #Evelina #Sandra #Mingel #Handbalsam #Vaggerydstorget #Naturally #Panier #Champagnegaloppen

 
 
Annelie

Annelie

18 november 2014 17:03

Vilket vackert hår du har.. *avis*,, jag har ett så tunt och fesligt hår (fesligt vet jag inte om det är ett värmländskt ord, fniss) det är i alla fall = dåligt.

Härligt det är när man har sin frisörksa,, jag hade turen att mamma och pappa gav mig ett presentkort på en permanent hos den kvinnan (Verena) jag går hos oss, och fastnade för henne så med det har jag fortsatt där.
Jag ska också fota henne någon gång och lägga ut på bloggen, om hon vill alltså. :-)
Va bra det är när de nämner något de vill ha i julklapp,, allt sådant får man lägga på minnet.
I år har jag faktiskt bett Göran skriva upp vad han vill ha i julklapp.
Har kommit upp en del på listan.

Mysigt att ni har köpt biljetter och förhoppningsvis kommer iväg också.

Ha en jättemysig tisdagskväll med din man.. // Varma Kramar Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

19 november 2014 08:49

Tack snälla du.Jag kan inte klaga. Bra att du har en frissa du är nöjd med för det betyder mycket. Du är så fin i ditt hår och du passar både i frisyren och färgen, lite tufft. Då kanske man får se din frisör så småningom

Vi skall bort på måndag också så jag kurerar mig och äter mindre och mildare.

Ha en jättefin onsdag med din man
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards