Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 5 november 2014

Öron, näsa, hals Värnamo sjukhus...

Av Malin wiper - 5 november 2014 16:30

     

Då har man gått omkring igen i korridorerna på Värnamo sjukhus, vet inte vilken gång ordning nu. I väntrummet var det målade fjärilar på en vägg som jag satt och kollade på medans jag försökte slappna av. När jag kom in så gav dom mig ett papper för att hålla under näsan för läkaren sprayade in nåt medel som antagligen skulle rensa ut innan undersökning och då skulle det komma upp så mycket vätska så det kunde bli fläckar på kläderna. Det kom inte upp nåt utan var snustorrt så dom fick spraya flera gånger och ändå kom det bara upp nån droppe...  .  Efter det körde han ner en slang genom näsan ner till halsen, inte så behagligt men det gick bra och han sa att det såg bra ut både vad gäller stämband och annat i halsen och det kändes ju positivt.

 

Han undersökte även näsan och den såg tydligen bra ut också...  . Till sist öronen som var bra förutom att jag hade lite för mycket vax i höger öra, det sög han ur så det uppskattas. Han frågade vad jag arbetade med, förstod inte vad det hade med saken att göra. Det blev lite mer "löpande band" denna gång för läkaren såg ut att ha bråttomt. Fick sen reda på att det blev klartecken för operation så nu är det bara att vänta igen...  för en som inte har nåt tålamod...  

  

Innan jag var klar så fick jag tipset att köpa "Vaxol" på apoteket. Man sprayar örongångarna lite nån gång då och då, på det sättet undviker man vaxtillväxt och det mjukar även upp örongångarna. Det skall vara ett naturligt medel. Det är en pytteliten flaska men priset var hela 135 kr och det var dyrt så jag hoppas det är drygt. Klicka här för att läsa om detta medel. Nästa gång köper jag det över nätet för då kostar det bara 119 kr.

 

  

Sen hade vi lite tid på oss innan min man skulle till Vårdcentralen så vi tog en fika på sjukhuscafét (Stigs). Min man tog en liten smörgås och jag en Gi platta gjord av endast 70%:ig choklad och lite frukt och nötter på toppen. Såna ger inget sötsug. Allt smakade bra och sen åkte vi iväg igen så det blev bara en snabb tur fram och tillbaka. 

 

   

Dom har många olika delar att sitta i och denna gång blev det soffdelen. Det går inte att fota där för det sitter alltid mycket folk på fiket 

 

Lou Reed med en låt jag aldrig hört förut "Dirty Blvd. Klicka här för svenska texten till denna låt som är lite mörk. Gillar hans sångstil till låten. Han dog 2013



#Värnamo #Hals #waxol #Platta #Smörgås #Stigs #Lou

 
 
Annelie

Annelie

5 november 2014 18:51

Usch vilken hemsk undersökning när de kör en slang så.
Men, gött när det är gjort. Hoppas att du får operationstid fort nu, jobbigt att gå och vänta på något sådant.

Göran har också problem med att få lätt vaxpropp, sist han hade totalt stopp så fick han till läkaren så de sög ut och det gjorde vansinnigt ont sa han då.
Detta har jag aldrig haft problem med.
Så, sist jag var på apoteket köpte jag också detta smörjande sprayen till honom. Har faktiskt glömt att fråga honom om han tycker det hjälper.
Undrar om det är så drygt, eftersom det ska sprayas varje vecka.

Mysigt med ett café på sjukhuset,, det har vi ett uruselt på lasarettet i vår stad.. :-(

Ha nu en jättefin fortsättning på er onsdagskväll, ska jag ha för snart börjar min TV-kväll.. // Kramar om Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

5 november 2014 18:57

Ja du det var inte roligt men man fick bita ihop. Jag har varit med om den del obehag nu men det gick rätt fort. Håller med din man om att det gjorde ont när dom sög ut vaxet.

Det var länge sen jag hade problem med vax men vänster öra var bra. Skönt att du inte har besvär av sånt

Förut var det ett litet privatägt fik där dom även sålde roliga saker men det är bra nu också

Ha en fin fortsättning på kvällen själv och njut med din man. Tack för dina härliga kommentarer vännen.

Jag tittar in till dig i morgon

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards