Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2014

Graffiti på tågvagnar och promenad mot Vaggeryds centrum...

Av Malin wiper - 29 oktober 2014 13:00

  

I dag på förmiddagen tog jag en stärkande promenad ner mot centrum. Jag kände att konditionen var i botten så jag visste att om jag inte orkade hem så är bilen stående nere på torget eftersom min man hade den till jobbet. Det duggregnade och blåste lite men var ändå friskt och skönt i luften. 

  

Här går jag förbi "Sängshopen" som legat där ett tag nu. 

   

  

Sen kom jag in på gångstigen mot centrum och såg detta långa godsvagnståg stå stilla där så jag gick över gatan upp mot tåget för att fota. Det var målat så snyggt med graffiti på många av vagnarna så det lyste verkligen upp i det gråa klimatet som råder nu. Precis när jag skrev detta så kom solen fram...  . Nu vet ju inte jag om detta är sabotage eller om nån fått lov att måla graffiti på vagnarna.


  

Graffiti Kings bjuder på svindel...  Detta är verkligen med livet som insats

     

Det var verkligen läckert när man kom på närmare håll. Utan detta hade vagnarna nästan blivit osynliga i det gråa väder

Här en lite blågulare variant    



   

Får lite "Halloweenkänsla" här. Jag ser ett ansikte med näsa och öppen mun och bakom hjärnan 

  

Sen kom jag då fram till det gröna loket som också lyste upp  



Går sedan förbi Folkets Hus som sticker upp bakom rälsen


  

Jag åt rätt lite innan jag gick ut så jag tog mig en tur till Ritz Konditori och tog mig en smörgås men orkade bara ena halvan.    

 


I morgon torsdag har dom "Afternoon Tea" med scones och det låter jättespännande, vilket bra initiativ. Tiden är 16-19 

 

Afternoon Tea med The Kinks Klicka här för att höra om historien runt "Afternoon Tea" 


  

Nu börjar det närma sig "Halloween" så det bakas passande bakverk, här en spindelnätstårta. Jag fotade annat också men bilderna blev så dåliga och jag fick inte till dom ens i fotoprogrammet. Det är inte lätt att fota saker som är innanför disken. Det blir skuggor och alldeles för gult eller ljust

 

   

Sen besökte jag Koola Kidz, City skor och fotade utanför Acleja Blomsterhandel, men det kommer i senare inlägg. Jag fick tag på jättebra julklappar till min mans brors barnbarn på Koola Kids så nu har vi det klart.

     

   

#Godsvagnar #Graffiti #Lok #Folkets #Ritz #Sänshopen #Afternoon #Kinks

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards