Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 19 oktober 2014

Konsum Coop i Vaggeryd snart i ny skepnad....

Av Malin wiper - 19 oktober 2014 17:15

 

  

 

 

     


Jag skickade ner min man till centrum med min kamera för att kolla om dom rivit Konsum Coop än. Han mår lite bättre än mig för han blev förkyld före. Dom har börjat riva på baksidan av byggnaden. Här kommer sen upp ett 3-våningshus där även nya Konsum Coop kommer att finnas. Jag saknar Konsum för det behövs två matvarubutiker i centrum. Dom har saker som inte ICA har.              


  

Här har min man tagit sig till avspärrningen på baksidan av huset. Han fick med en man också så bilden blev lite mer levande 


  

Baksidan av konsum och nya höghuset. Där fanns förut Konum Coop parkeringsplats  


  

På denna bild kan man se rakt igenom byggnaden så nu är det bara en tidsfråga innan Konsum Coop-huset är ett minne blott. Man får ett litet pirr av både sorg och förväntan i kroppen av alla förändringar som skett i Vaggeryd på inte så lång tid. Klicka här för att läsa lite mer om vad som händer ang byggnationerna i centrum. Klicka här för att se vad jag skrev sist ang detta

  

Emty House med Trijntje Oosterhuis. Klicka här för att komma in på hennes facebook. Hon är en holländsk pop & jazz sångerska född 1973. Klicka här för att höra henne sjunga Burt Bacharach 



#Rivning #Konsum #Coop #Man #höghusbygget #Trijntje

 
 
Åke

Åke

20 oktober 2014 07:21

Vinet: Jag var inte så förtjust i det... Tog med det för namnets skull. Det finns på Systembolaget. Men det var inte dåligt, smaken är ju olika ;) Konsum: vårat på Alnön i vi är nedlagat, synd. Så nu är Ica ensammes... Gillar du viner, kan du slå vin i min sökruta, brukar ha vinprovningar men den sista har jag inte lagt in ännu...

http://www.nacka144.se

Malin wiper

20 oktober 2014 08:54

OK! Som du säger så är smaken olika men jag litar ändå på dig. Tråkigt att Konsum är nedlagt där för det behövs konkurrens för att priserna skall hållas nere. När jag var sommarbarn på Alnön så fanns det en liten matvarubutik men när jag var dit många år senare så var den nedlagd.

Jag gillar vin så det skall jag göra

Ha en fin måndag
hälsning
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards