Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 2 oktober 2014

Ryfors en gömd skatt värd att se....

Av Malin wiper - 2 oktober 2014 11:00



  

Hösten en underbar tid då färgerna är som starkast och njutningsfullast. Man åker igenom ett färgsprakande rike och kroppen slappnar av i skön harmoni. Naturen när den är som vackrast har en läkande kraft om man ger sig tid att ta in den.

 

  

En grind kan inte hindra en från att se trädens prakt. 

 


  

Om man håller sina ögon öppna så kan man upptäcka saker under grönskan som blir som skulpturer i naturen


  

Räfsor liggande lite nonchalant över ett järnstaket. Länge leve hösten...   

 

   

Bilderna i detta inlägg är från då vi åkte omkring i Mullsjö Kommun och här är vi i Ryfors och blickar ut över Ryfors bruk där det forsade ut vatten.  


Klicka här för att komma in på en sida som handlar om Ryfors som ligger i Mullsjö kommun 

 

   

Här har vi gått ner till framsidan där dom har en smedja som uppfördes första gången 1740 

 

  

 

Ryfors Smedja. Klicka här för att komma in på konstnären Gustav Thane:s hemsida, han driver Ryfors smedja sen 2006 

 

 

En snygg smides-installation fanns att se ovanför smedjan mot vägen. Det finns mer att se där bland annat "Engelska villan" men det tar jag en annan gång. Här är det lite disigt och kallare men det är vackert ändå. Ha en så bra dag ni kan

   


#Hösten #Ryfors #Smedja

 
 
Åke

Åke

3 oktober 2014 09:11

Tack för den fina kommentaren! Och kul att du hittade till min sida 😄 Trevligt när dy för fram historia, häftig kvinna som är smed 😉 Du skriver mycket bra till dina fina bilder! Fortsätt med det... Visst är det avkopplande att ta med en kamera ut i det fria 😄 Lycka till med bloggen och välkommen tillbaka!

http://www.nacka144.se

Malin wiper

3 oktober 2014 10:10

Jag tackar tillbaka för din fina kommentar. Jag skriver om det jag känner för och historia och vackra vyer är viktiga för mig, lugnande och man lär sig nåt på vägen. Ser fram emot att köpa en ny kamera men vi har flyttat så mycket så jag får vänta ett tag.

Jag kommer gärna tillbaka till din fina blogg och kommer att länka till dig

Ha en skön dag
Vänlig hälsning
Malin

 
Annelie

Annelie

6 oktober 2014 17:12

Vi var ute och åkte på en 17 mil mc-tur med 8 andra hojar i lördags,,, WOW äger jag bara när vi åkte genom bokskogen.
Den är sååå vacker.

Ha det bäst min goda vän.. // Kramar Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

7 oktober 2014 07:53

Oj vad långt ni åkte och att åka med andra måste kännas mäktigt. Bokskog är verkligen vackert

Ha det bäst själv goa vän
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards