Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 11 september 2014

Röda Korsets Second hand Jönköping...

Av Malin wiper - 11 september 2014 08:00

  

Sist jag var in till Röda Korsets Second hand på Klostergatan i Jönköping så fotade jag dessa två fina  kvinnor. Till vänster ser vi Gun-britt och till höger Britt-Inger. Dom är alltid vänliga och sprider värme. Dessutom har har dom alltid snygga detaljer i sin klädsel av smycken och annat. Kvinnan till vänster kommer ursprungligen från Östersund så man känner igen dialekten, jag kommer ju från Sundsvall  och har varit många gånger till Östersund. Hon har bott i Jönköping länge men åker ofta tillbaka till hembygden. Detta är den första Second hand vi besökte när vi flyttade hit för drygt 14 år sedan och då såg det helt annorlunda ut, dessutom är ingen personal från då kvar. Jag vet att en av dom flyttade till en annan stad. 


        

 Klicka på bilderna så blir dom större 

 

Denna gång var det deras glasögon jag blev faschinerad av.  Hon till vänster har ett par riktigt färgstarka bågar och kvinna två har lysande turkosa. Båda passade ypperligt i sina glasögon. Själv känner jag mig som en grå mus numera...    

 

  

Sen har vi då ytterligare en färgstark kvinna och hon heter Habiba, hon har varit där sen 2009 och numera är hon fast anställd. Så vi har stött på henne i 5 år och det har alltid varit roligt. Hon är glad och energisk 

 

  

Min man och jag köpte oss varsin ny necessär som var helt oanvända och kostade 20 kr/st. Dom står stadigt och har två stora fack på sidorna. Nu  skall vi göra oss av med dom gamla som vi inte är nöjda med

 

Klicka här för att se vart jag hittat bilden på denna häftiga necessär i form av en Volkswagen buss. Den är häftig men priset är 295 kr


  

Dom hade fixat till en fin blomdekoration på disken.


  

En fin kombination av blus och jumper. På jumpern en silvrig kvinna med måltavla bakom och då tänker jag osökt på nån "James Bondfilms intro". Det är så fint nu när dom gjort om där och förnyat sig. Cafét låg en trappa upp där det nu finns kläder och skor för både män, kvinnor och barn. 

 

Klicka här för att se när jag var på invigningen. Klicka här för att se ett annat inlägg när dom höll på att bygga om. Det är detta Röda Korset och Sam Hjälp som är mina favoriter. 

 


Vad passar väl inte bättre då än med ett ledmotiv till en av alla Bondfilmer. Jag väljer en av mina favoriter Rita Coolidge med All Time High från  "Octopussy" en Bondfilm från 1983    

 


Jag kom tyvärr inte iväg på meditationen i går för jag sover så dåligt på nätterna så jag orkar inte gå ut på kvällen just nu. Jag hoppas kunna gå nästa gång. Min man blir inte bra i sitt knä så på måndag skall han kontakta läkaren igen. Jag har plåster på min hals fortfarande efter biopsin. Jag har märkt en sak och det är att folks blickar dras till plåstret...  Fantasin går nog igång på vad som hänt. Jag har nu köpt Hirudoid kräm för att blåmärket skall gå bort snabbare.  Klicka här för att komma in på en apotekssida och se hur krämförpackningen ser ut. Nu hoppas jag ni mina härliga bloggläsare får en fin torsdag... 


  

#Röda #Glasögon #Necessärer #Kvinnor #Rita #Octopussy

   

 
 
Annelie

Annelie

11 september 2014 12:44

Vad tråkigt att du inte orkade komma iväg på meditationen.. :o((
Men, det går väl flera tåg..??!!

Necessär ja,, det är ett dilemma ibland när man ska ha allt med sig.
Jag ska fota den jag har,, hittade en som är suveränt bra.. STOR, lite tråkig i vitt och någon slags galon eller vad det kan vara.
Gör inget i alla fall om något skulle läcka i den.
Priset endast 10;- (!!!!!), alltså NY.

Kramelikram.. // Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

11 september 2014 13:04

Det var tråkigt. Det var inte dåligt att du hittade en sån bra necessär och billig

Kram tillbaka

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15 16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards