Öppen Ridå

Alla inlägg den 28 augusti 2014

Av Malin wiper - 28 augusti 2014 18:00

 

Lars Mortimer

Jag läste att serieskaparen och tecknaren Lars Mortimer dött efter en tids sjukdom, han blev 68 år gammal. Det känns jättetråkigt, jag växte upp i samma bostadsområde som honom i Sundsvall. Min bror och han var bästisar och jag tror dom gick i samma klass. Jag kom ihåg att jag som barn tyckte att han var så fin. Det är som att en bit av ens uppväxt rycks bort när personer försvinner. Klicka här för att läsa lite mer om honom i Aftonbladet. Han sörjs närmast av fru och två barn. 

 

 

 Stora boken 

 

Lars Mortimer föddes 1946 i Sundsvall och var en svensk tecknare och serieskapare, samt upphovsman till den tecknade serien Hälge. Mortimer var bosatt i byn Långhet i norra Alfta, Hälsingland. Jag tycker han var en fantastiskt bra tecknare och det var en rolig och filosofisk serie  

  

  

 

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild. Till jul när ungdomar sånt jultidningar så har vi köpt "Hälge" i album som är i tjocklek mellan tidning och bok. Klicka här för att komma till ett inlägg jag skrev 2009. Klicka här för att se vad Svensk Jakt skriver

 

    

  

 

#Mortimer #Hälge 

 

Av Malin wiper - 28 augusti 2014 10:00

        

Denna tjusiga bil är en Ford Tudor Touring från 1936. Den stod parkerad utanför Sam Hjälp Second hand i Huskvarna. Man vaknar till liv och blir exalterad när man ser en sån snygg bil. 

 

  

Cromet blänker, bilen är välputsad och däcken är helt fantastiska med det röda mot mitten. Klicka här för att läsa om olika gamla fordmodeller 

 

       

Allt på bilen är en njutbar syn och man önskar att bilarna numera kunde vara lite roligare och snyggare        


  

Wow! säger jag bara...        



#Ford #Tudor #Touring

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards