Öppen Ridå

Alla inlägg den 21 augusti 2014

Av Malin wiper - 21 augusti 2014 16:45



Programbild lånad av Framme.se annonstidning från handel och service i Vaggeryd




Nu har tidning Framme.se kommit ut så man  kan se "Vaggerydsdagens Program". Som ni ser så är det ett digert program. Klicka här för att komma in på tidningens hemsida. Scrolla ner en bit så kan ni läsa en intervju med Ulrika som driver Selmas Klädbutik, en väldigt bra intervju. På sidan 6 finns programmet om Vaggerydsdagen men jag har även lånat bilden från dom som ni ser längst upp. Vaggerydstorget dyker först upp och sen klickar man därifrån till Framme.nu

 

 


   


                         





Detta är mitt filmklipp från förra året när en av artisterna var Erik Segerstedt

 

 

 

Jag är med i "Bloggtips" på Vaggerydstorget


 

 

#Framme #Vaggerydsdagen #Vaggerydstorget #Erik

Av Malin wiper - 21 augusti 2014 12:00

 




Jag har en bloggvän som jag lärde känna för ett tag sen och hon är Journalist och skriver otroligt bra och hon har samma åsikter som mig och vi båda har fått känna på det politiska inhumana klimatet som uppstått på senare år. Jag får gåshud när jag läser hennes välskrivna inlägg och nu har hon en artikel inne i tidningen "Dagens Arena" och den är verkligen mitt i prick. 

 

 

 

 

Klicka här för att komma in på Dagens Arena där hon skrivit sin artikel    

 


 

 

 

 

                 

 


 

 

Klicka här för att komma in på hennes blogg

 

 




Den evige kämpen Mikael Wiehe som jag såg i "Malou" i morse och han uttryckte sig så bra och låten säger allt. Jag har själv sett honom i Huskvarna Folkets Park och det var en upplevlese. Denna låt heter "Vem om inte vi".

 

 

 

       

 

Lite bilder jag tog på honom 30/4 2012. Klickbilder

               

 

 

#Arena #Mattsson #Journalist #Mikael

Av Malin wiper - 21 augusti 2014 09:15

  

Jag var till min frissa i tisdags, Salong Hon & Han Frisör Interiör. Jag skulle inte klippa mig utan färga den grå utväxten som fått gro ett tag så nu var det dags. Måste klippa mig också men jag kan inte sitta så länge för nacken så jag brukar dela upp det.


  

Här ser ni fina trevliga Evelina som tog hand om mig. Hon fixade till en jättefin färg så nu är jag mer beigeblond och en nyans mörkare än förra gången och det känns jättebra för jag skall ha kalla färger. Jag har haft jätteblont så länge så det är kul att ändra sig lite. Hon hade en sån jättefin top på sig.

  


     

Klickbilder



   


  

Här får man testa en av deras handkrämer och det finns annat att testa också. Det är jättebra när man är doftallergiker.


        

Klickbilder. 

 


 


Dom har mycket att titta på så behöver man en present till nån eller sig själv så hittar man alltid nåt




Nu har jag äntligen allt jag behöver i serien "Altena Bamboo" som är fri från parabener och är ekologisk. Jag hade spray och styling men nu har jag även schampoo och balsam. Det är rätt dyrt men så drygt så det räcker mer än dubbelt så länge som billiga produkter. Produkterna köper jag hos frissan och serien Bamboo har gått väldigt bra hos dom. 

 

          


Jag innan jag blev ljusare i håret. På dessa bilder hade jag börjat med lite ljusare slingor i håret. Hittade inga större bilder för dom är på externa hårddisken.Serien finns för olika hårtyper och denna sort är för lite lockigt och ostyrigt hår. Jag har fått mycket bättre hårbotten sen jag började använda dessa produkter. Förut fick jag ofta mjälleksem men nu är det helt borta.   


  

Min hårtork gick sönder för ett tag sen så jag passade på att köpa en ny sån hos frissan. Jag har kollat in den länge och dom använder den själva där. Det är många års garanti på denna och 2 munstycken plus en tratt som passar bra till när jag vill behålla lockarna. Jag köper sällan sånt för dom jag haft har hållit i åratal så nu var det dags. Märket är "ghd". Den låter inte så högt heller

 


Vi köpte ju en ny mer praktisk tidningskorg på Jul-Ljus till vardagsrummet så denna som vi hade förut satt jag upp i toaletten på en tom vägg (köpt på fd Butik Ingelund). Denna häftiga och rejäla krok hittade jag hos frissan. Den passade perfekt. Nu har vi tidningar på 3 ställen, lite överkurs kanske...   



 #Salong #Evelina #Hårtork   #Krok #Tidningskorg #Surströmming

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards