Öppen Ridå

Alla inlägg den 18 augusti 2014

Av Malin wiper - 18 augusti 2014 15:00

 

Förskrivet tidsinställt inlägg som har några veckor på nacken 


För ett tag sen när vi var på Erikshjälpen så såg vi en liten symaskin, man ser skillnaden på storlek bredvid denna singer till vänster.


    

Det är en Elna Lotus som man bara fäller ut så här. Klicka här för att se en nyare modell av Elna Lotus. Klicka här för att komma in på en sida där maskinen finns och vad jag förstår så är den från 1968 

 

    

 

Nu är gardinkappan uppe som jag köpte för 40 kr på second hand och det blev även en bit över till löpare på matbordet. Det blev väl inte optimalt men ett bra ombyte tills vi hittat nåt annat.   

 

 


  

Här får man 1970-talsfeeling

 

  


Detta mönster känner jag igen från 1970-talet och jag Jag hade själv en egensydd klänning i ett liknande tyg men det var i slutet på 1960-talet. Jag skall leta efter fotot i mina album. 

 

  

Väl bibehållen fotölj 50-60-talet 


 

Klicka här för att komma in på en sida som heter G & G Antikt. Där finns det mycket snyggt att kolla på 


  

Primus gasolkök som man fick ge 250 kr för


     

Klickbilder

  

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild på ett liknande som man får ge 500 kr för



           

Rullbandspelare ger verkligen nostalgivibbar och även diabildsprojektor. Klicka här för att läsa om rullbandspelare   

 


#Erikshjälpen #1970 #Rullbandspelare #Gasolkök #Elna     

Av Malin wiper - 18 augusti 2014 09:15

  

En kö med kor utefter en lite mindre väg. Jag kunde inte låta bli att gå ur bilen för jag har alltid gillat kor och dessa såg så roliga ut när dom först stod som en klump runt ett träd och sen när jag kom så var dom så nyfikna och det såg ut som dom helst hade velat hoppa över stängslet. När jag skulle tillbaka till bilen så började dom halvspringa efter mig och det såg så kul ut. Dom såg väldigt välskötta och fina ut och verkade må jättebra

Jag filmade en snutt av korna


  

Man hade nästan lust att klappa på dom men jag avstod för man skall inte utmana ödet. Dom klumpade ihop sig och trängdes, sen har dom ju såna besvär med flugor. Förr sa dom "Dum som en ko" men det har forskarna kommit fram till att det stämmer inte alls. Klicka här för att se en lista på liknelser mellan djur och människor. Klicka här för att se en lista över svenska idomatiska uttryck  


     

Klicka här för att se ett roligt och härligt klipp. Kor behöver också lite underhållning...   

 


             

Klickbilder


  

Tyvärr blev en ko så exalterad så den försökte ta sig över stängslet och jag blev orolig för när kon inte kom över så fastnade benet och jag hade velat hjälpa kon  men till slut lyckades kon ta sig tillbaka men jag det såg inte ut som kon blivit skadad, annars hade jag letat efter ägaren

 


  

Det är väldigt vackert utefter lite mindre vägar och dyker alltid upp nåt att se och man blir lugn


  

  

       


Jag har tyvärr inte kunnat komma in på era bloggar för orken har varit för dålig och fb vilar jag mig från. Nu inriktar jag mig på att må så bra som möjligt. Jag hade tänkt göra så mycket, både bakat, fixat med annat och träffa folk men går det inte så får man kapitulera och rida ut stormen. Kommer dag kommer råd som det så fint hette förr i tiden. Hoppas ni har en fin vecka att se fram emot. I dag är det grått men svalt och skönt. Jag skall följa med min man till Värnamo Sjukhus på eftermiddagen för han skall undersöka ögonbotten. Han har ju diabetes så dom gör sån undersökning med jämna mellanrum. Jag måste köra bilen hem om han fått droppar som ger lite dimsyn. Ha nu en fin dag och sköt om er kära läsare, tack för att ni tittar in

 



#Kor #Stängsel

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards