Öppen Ridå

Alla inlägg den 15 augusti 2014

Av Malin wiper - 15 augusti 2014 17:00



Fin låt med Paul McCartney som jag hörde när jag såg en film som heter The Lake House detta är soundtracket till den. Det är en jättebra film där Sandra Bullock gör en bra rolltolkning tillsammans med Keanu Reeves. Klicka här för att läsa om filmen. Klicka här för att komma in på Paul McCartneys facebook

 

 

 

 

Filmen är ett romantiskt drama från 2006. Klicka här för att se trailern 

 

 

Klicka här för att höra samma låt men som soundtracken till filmen

 

 

 

 

 

 

#Paul #Lake #Sandra #Keanu

Av Malin wiper - 15 augusti 2014 13:00

  

Jag var in till samhället en dag och gick då in på Acleja blomsterhandel Interflora Fresh för att köpa en blomma. Den jag hade i vardagsrummet höll inte så jag måste ha en bladväxt. Jag har tur med bladväxter men blommande växter är det lite värre med. Fast blombuketter brukar hålla rätt länge.


  

Dom har fått in silvergrå krukor med lite blå nyans och dom var jättetjusiga      


  

Det fanns även en mindre kruka av samma sort 


  

I Höst och vinter är det även modernt med korgkrukor och dom kommer att få in fler modeller 


  

Stora glasflaskor i blågrå nyans som var supersnygga. Dom går både att ha som ljushållare och blomvas  

 

   

Så här ser insatsen ut som man tar bort om man vill ha den som vas. Jag köpte flaskan och ljusinsatsen till oss för jag såg att det vi hade på rumsbordet nu inte passade så bra, men denna band ihop allt

 

     

Klickbilder  


     


     

Dom har verkligen en förmåga att dekorera och smycka ut på Acleja så det är ett nöje att gå omkring där och botanisera


  

Såna här glaskrukor finns även i grön färg och man kan använda dom som ljuslyktor också


  

Ytterligare nyinkommna krukor i lite blågrått, glansigt, diffust mönster 



  

Dom har även tagit in toffee från Lakritsfabriken i två olika smaker. God att bjuda på eller ha med sig som present

 

 

 

 

#Acleja #Lakritsfabriken #Flaska #Korgkrukor

   

Av Malin wiper - 15 augusti 2014 08:00

 


På Vaggerydsdagen så är det även "Hemvändardag". Här ser ni vad som händer 30 augusti. Klicka här för att komma in på Museiföreningens hemsida

 

 

 

      

         

 

 



En passande låt till detta evenemang med Gunnar Wiklund. Nu reser jag hem. Jag har själv aldrig hört låten förut.

 

 

 

 

 

 

 

#Hemvändardagen #Leif #Museiföreningen #Blåsensemble #Gunnar

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards