Öppen Ridå

Alla inlägg den 9 augusti 2014

Av Malin wiper - 9 augusti 2014 16:15

 

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild på Anita Wall 



   Klicka här för att komma in på sajten "Filmkritikerna" och se en intervju med den härliga skådespelerskan Anita Wall. Hon har en otroligt fin röst och samtalar i klippet inför filmen "Hemma" som jag känner nu att jag måste se, den hade filmpremiär 11 juli 2014 och fick av MovieZine 3 av 5 i betyg.  Den hyr jag eller köper för att se nån mörk höstkväll. Jag har både hört henne på radioteatern när jag växte upp och sen på tv-teatern. Jag tycker hon är en fantastisk bra skådespelare som är allsidig. 



            



    


Lou lever i storstan tillsammans med sin mamma Christine, hennes enda levande släkting – tror hon. Det kommer därför som en chock när hon får reda på att hennes morföräldrar alltid varit i livet, men att hennes morfar just avlidit. 
Lou flyttar in hos sin mormor Frida, och får sitt inrutade liv totalt omkastat. Frida flyr sorgen efter sin make genom att försöka hjälpa den truliga tioåringen Tom att hitta något att vara bra på.
Förutom deras bullriga upptåg utsätts Lou för första gången för romantik när den charmerande Henrik blir blixtförälskad i henne. Lou måste plötsligt vänja sig vid att människor kan tycka om henne, lära sig uttrycka sin egen vilja, och välja vad som egentligen är hemma.
 


  

En bild från filmen 

 

   

 

     

Här ser vi Anita Wall med sin man Lars Lind som hon är gift med sen 2007. Lars Lind  är också en bra skådespelare som jag följt hela mitt liv från det jag var barn. Klicka här för att läsa om Lars Lind. Klicka här för att läsa en artikel om henne i Kultur/nöje. Klicka här för att se vad Folkbladet skriver 

 

Anita Wall är född i Stockholm och hon började redan vid elva års ålder vid Elsa Olenius verksamhet Vår Teater vid Medborgarplatsen på söder där hon blev en självskriven Pippi Långstrump. 1958 var hon vid Riksteaterns repetitions- och uppvisningsscen Studion och turnerade följande år med Riksteatern. Senare studerade hon efter att ha tagit privatlektioner för Sif Ruud 1962-1965 vid Dramatens elveskola. Hon hade tidigare skaffat sig erfarenhet i ett par större roller som oskuldsfull raggarbrud i Raggare från 1959 och ungdomsbrottsling i en tv-rättegång Ungdom & brott (1960). Hon har gjort otaliga roller och även medverkat i tv-serien Rederiet mellan 1993-1994. Listan kan göras lång. Klicka här för att läsa en filmografi på MovieZine

 

Här en liten teaser trailer 

 

 

Jag har satt in lite förskrivna inlägg som jag haft liggande. Jag är inte i form och kroppen strejkar på grund av olika orsaker som jag inte vill gå in på just nu. Därför har jag inget nytt att komma med. Jag har dessutom inte varit nere i samhället på ett tag. Så småningom så skall jag väl få hjälp så jag få bukt med detta. Därför blir det lite tunnsått tills vidare. Jag hoppas ni har det bra mina kära bloggläsare. Sköt om er....  

 

 

 

 

#Hemma #Anita #Lind

Av Malin wiper - 9 augusti 2014 09:45

  

Jag får inte plats med dom viktigaste sygrejerna vid syplatsen så jag har länge kollat efter nån förvaring som jag kan ställa framför sängen och inte tar sån stor plats. 

 

   

När vi var till IKEA sist så hittade jag plötsligt ett som passar perfekt och det fanns på barnavdelningen...  . Den heter "Trofast" och finns i svart eller vitt och plastlådorna finns i svart, vitt och grönt. Om jag tar bort stegstolen på sidan så kan jag ha två stycken och i det andra skall jag då ha tyg och tillbehör såsom snedslåband och annat.

 

 

 

 

 

 

Klicka här för att komma in på IKEA för att se stommen som kostar 299 sen tillkommer plastlådorna så allt gick på ca 400 kr. Klicka här för att se den största lådan som kostar 40 kr. Det finns även lock till lådorna men jag kommer att ha utan. 

 

   

Längst ner har jag lagt sånt som skall strykas och det finns tre olika storlekar på dessa lådor, jag satt den största längst ner. 

 

 

 


 

Klicka här för att se vart denna smarta strykbräda finns som går att dela på för att lättare kunna stryka skjortor 

 

   

Längst upp har jag sygrejer såsom sax, måttband, tänger, nålar, undertrådar lim mm. Jag kommer  inte att få plats med allt i dom tre övre lådorna så jag övervägar att köpa ytterligare ett skåp. Klicka här för att se andra typer av förvaringar

 

 

 Sax som multiverktyg

 

 

 

 

  

 

 

#IKEA #Trofast #Förvaring #Sax

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards