Öppen Ridå

Alla inlägg den 8 augusti 2014

Av Malin wiper - 8 augusti 2014 14:45

  

  

Denna fina radiogrammofon  fann att se på Röda korset second hand i Huskvarna för ett tag sen och  den var jättefin. Klicka här för att se en annan grammofon från 1958  



  

Den stängs på detta sätt och kan nog användas som bord också, en fin inredningsdetalj


 


Grammofonen är ett renoveringsobjekt och är från 1958. Vet inte om priset är billigt eller dyrt.

 

Här får man se funktionen på en sån grammofonarm som släpper ner skivorna eftersom


  

Det finns hur mycket kaffepannor som helst på second hand och det är som att gå på minnenas allé och man kan nästan säga att second hand är ett slags museum 


  

En sån här kruka känner jag väl igen och jag har ett minne av att jag sett en sån under min uppväxt. Den är i keramik men jag glömde att fota under den. Priset är så pass dyrt med sina 150 kr så jag tror den är lite finare som är skapad av nån keramiker 


  

En elvisp som känns lite retro och har annorlunda vispar som är lite formade och det gör att den är effektivare och säkert har kostat lite som ny

  

  


#Röda #Elvisp #Kruka #Kaffepannor #Grammofonmöbel

Av Malin wiper - 8 augusti 2014 09:00

 


  

Jag har sett en film som heter "The son of no one" som är en amerikansk thriller från 2011 och är skriven av Dito Montiel och är baserad på en bok med samma namn. Filmen gör ont att se för det är mycket elände men skådespelet är på hög nivå och inget slarvas bort. Tyvärr har dom gjort huvudpersonen väldigt tillknäppt för han hade knappt några repliker så han gick omkring och såg tom ut hela tiden så man blev lite irriterad när alla andra pratade och han aldrig svarade. Den som spelade honom som barn hade dom fått nästan likadan men han hade ett bredare register i sitt minspel och var helt otrolig i rollen, vad månde bliva. 

 

I rollerna ser vi Al Pacino, Channing Tatum, James Ransone, Ray Liotta, Katie Holmes, Ursula Parker, Brian Gilbert, Tracy Morgan, Jake Cherry mfl   

 

 

 

 

Animations gifs

 

  

   

 

Den unge polisen Jonathan stationeras i det grannskap i Queens där han växte upp. Men när en anonym källa avslöjar en mörk hemlighet om ett gammalt olöst mordfall och en möjlig polissammansvärjning, startar en kedjereaktion som skakar både omgivningen och Jonathans egen familj. 

 

 

   

Filmen är stark så jag hade mardrömmar på natten efter att jag sett. Jag varnar för jämmer och elände men gillar man bra gjord film så njuter man ändå av hur bra och realistisk filmen är gjord och den käns äkta och välarbetad från ljud, bild, regi och skådespeleri. Tyvärr så är det som visas i filmen realitet på olika ställen i världen. Barn far illa och lämnas åt sitt öde och eländiga tillvaro medans föräldrarna är frånvarande, så det är inte undra på att det går åt skogen.  

 

   

Här ser ni Jake Cherry som spelade huvudrollsinnehavaren som ung i tillbakablickar och det gjorde han så starkt så man blev väldigt påverkad. till höger Al Pacino som också gjorde en stark roll men Jake Cherry var helt enorm och vad månde bliva. 

 

Jake Cherry är en amerikansk skådespelare som är född 1996. Klicka här för att komma in på IMDb och se allt han varit med i trots sin ringa ålder. När han medverkade i denna film så var han 13 år så nu är han 16 år.

 

 

Jag ger filmen 3 wiper i betyg av 5 möjliga.  

 

       

 

 

 

#Son #wiper #Jake         

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards