Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 24 juli 2014

knoppar till köksluckor och lite annat...

Av Malin wiper - 24 juli 2014 15:00

  

Dessa plastknoppar som vi har på kökssluckorna är inte så roliga så vi har bytt ut dom mot andra. Köket skall så småningom helrenoveras men tills dess så kan man ju snygga till det lite med små medel. Vi funderar även på att måla köksluckorna eftersom det är så avskaft och slitet, då kan vi dra ut på tiden för renovering och spara lite pengar, för det blir dyrare hyra efter renovering.           

 

  

Nu har vi dessa som vi egentligen skulle ha i hallen men då hittade vi på Indiska såna som passade bättre i hallen. Vi hade bara 4 av dessa så jag har varit till vårt Syntema och köpt fler 

 

Klicka här för att se hur knopparna vi köpte på Indiska ser ut, till hallgarderoberna. Klicka här för att se en annan snygg knopp från Indiska. Klicka här för att se en stor byrå som har olika knoppar på varje låda men dom passar ihop på nåt vis ändå 


  

Dom är i tre delar   


  

Tyvärr så är skruvarna till dessa alldeles för korta eftersom vi har ett gammalt kök och köksskåpsdörrar numera är tunnare. Det gör att man inte bara har kostnaden för knopparna utan måste åka iväg och köpa längre skruvar och det blev såna som till höger


  


När jag var på Syntema förra gången och köpte 4 knoppar så fanns det med såna här runda brickor men nu var det inga med alls och dom sa att det inte behövdes, men min man sa att det måste vi ha. Då fick vi fixa såna också hos vår järnhandel, så det blev inte så billigt till slut. Jag hade inte råd att köpa knoppar till alla skåp i köket av denna sort utan på ena sidan köket så satt jag dom nya knopparna på överskåp och skafferi och på andra sidan på dom skåp som fanns där. Till nederskåp och lådor skall jag försöka få tag på billigare men som passar till dom andra, man behöver ju inte ha helt lika och det skall ju ändå renoveras. 

 


    


Här kommer min man ut från Järnhandeln som heter Elektrolux Shop numera  

 

Detta är knoppar från IKEA som säljs i 2pack för endast 19 kr och dom är också i porslin. Klicka här för att komma in på sidan där dom finns. Knopparna jag köpte nu kostade 180 kr för 5 st. Hos IKEA hade jag fått 5 st för 95 kr.  Dom  jag köpte på Syntema är lite mer arbetade så jag ångrar mig ändå inte. Klicka här för att se fler beslag från IKEA 

 

   

Jag börjar tycka att såna här gamla kök är snygga och köksluckorna längst upp är så stilfulla med sina skjutdörrar. Knäppena på skåpluckorna har blivit moderna igen. Jag tror att mina föräldrar hade ett sånt kök ett tag på 1970-talet. Nu ser köksskåpen likadana ut och är avlånga med samma mått. Det borde svävas ut lite mer och dom helt stilrena köken är inget för mig, men det är tur att smaken är olika för annars hade det blivit tråkigt. Klicka här för att se vart jag hittade bilden 

 

Stressvarning....    

 

 

#Knoppar #Sture #Göteborg #Elektrolux  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards