Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 14 juli 2014

Utomhusdröm!

Av Malin wiper - 14 juli 2014 19:00

  

Vi blev bjudna till syrran och svågern på kaffe i lördags innan vi åkte hem. Dom har verkligen fina uteplatser som dom inrett så personligt och snyggt. På ena sidan som här en paviljong där dom även har jättesnygga små runda solcellsuppladdade ledlampor i taket och sen har dom två såna där lyktor som man tänder med spisbränsle, vi fick ju en stor hög sån av dom som vi även kommer att använda på balkongen en sommarkväll. Vi blev bjudna på både glass och kaffebröd till kaffet och det var jättegott 


             

  

På andra sidan har dom en öppen plats med stor grill och massor av utsmyckningar och blommor 


  

Här ser man lite bättre. Dom har även en uteplats på baksidan av huset där dom odlar både potatis, tomater, gräslök, persilja, sockerärter mm. Den är lika stor och dom har en spalje och även staket. Tänk att ha tre olika platser att sitta på som dom inrett helt olika och det är så snyggt och mysigt


                                            


  

Här ser ni deras hund Axa som låter mig få en bild av henne när hon ligger så fint på trallen...   Hon är nu 4 år gammal          


       

På baksidan har dom även en hög  fontän där vattnet forsar över den runda stenen och det låter så rogivande. Vi fick med oss både persilja, gräslök och sockerärter...  

 

 

Jag går igång när jag ser en sån här gräsklippare för våra föräldrar hade en sån på 1960-talet och man fick sån motion när man klippte med en sån och nu tycker jag dom är så snygga också   


 

Dom hade köpt så snygga draperier på två ställen, tapeten hade samma mönster i sig  


    


Här har Axa lagt sig i soffan...     

 

 

#Axa #Fontän #Paviljong #Draperi #Gräsklippare #Gräslök


 
 
Ingen bild

Syrran

14 juli 2014 19:30

Vad märkligt det känns att se uteplatserna, de ser annorlunda ut när man ser dem genom någon annans ögon :-) Fina bilder!
Nu såg jag i din nya header att det ser precis ut som Nisse på bänken, men det är det väl inte, eller?
Ha en skön kväll!
kram

Malin wiper

14 juli 2014 20:01

Vad kul att du gillade inlägget. Uteplatserna är ännu snyggare i verkligheten så jag kan inte göra dom helt rättvisa, man måste se helheten och det gör man när man går in genom grinden. Det är smakfullt

Det är Nisse ;) hoppas det gick bra för jag glömde fråga

Ha en skön kväll själv
kram

 
helga

helga

14 juli 2014 19:56

Vad trevligt de har det!

Är inte inne o bloggar så mkt nu i sommar...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

14 juli 2014 20:04

Håller med

Dom flesta tar bloggfritt i sommar men vi är ju inte ute och reser.

Ha en skön kväll
kramar

 
Ingen bild

Syrran

14 juli 2014 21:44

Festligt! Känns hedrande att han får vara med där :-)

Malin wiper

14 juli 2014 22:00

;) han passade så bra in och jag tog bilden från där han låg så fint i clubfotöljen ;) Det är jag som är hedrad av hans närvaro

Ha en skön kväll

 
Ingen bild

Pea

15 juli 2014 16:41

Vi har en sån där gräsklippare, och den är hur bra som helst. Miljövänlig är den också! / Kram.

Malin wiper

15 juli 2014 16:58

Vad kul att ni har en sån också och att den är miljövänlig betyder mycket

Ha en skön kväll
kram

 
Annelie

Annelie

17 juli 2014 09:27

Jättefina uteplatser,,, ljuvligt att ha det. Önskar vi hade något sådant eller i alla fall en STOR balkong.

Snyggt draperityg din syster har,,, den tapeten de har har vi också i sovrummet. Den är snygg, men jag är liiite ånger på att vi tog den färgen med tanke på möblerna vi har där. Blir lite murrigt,,, vill ha det ljusare.

Varma Kramar Annelie

PS. Skulle ha skrivit flera gånger att du har en snygg / härlig header, men glömt bort det. Men, du är duktig på att göra fint på din blogg, önskar jag också kunde DS.

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

17 juli 2014 10:18

Ja du och dom har fått till den så personligt och jättesnyggt. Jag skulle vilja bo så men nu har vi ju i alla fall en stor balkong som vätter mot lite grönare och finare område. Kul att du har en sån tapet också, draperiet var jättesnyggt

Du är för gullig vännen, kul att du gillar headern, jag har inte haft tid att göra ny förrens nu och det blev lite hastverk. Vill ha en strand istället men vi har bara varit till badstrand en gång i sommar men det blir fler snart.

Du har så fint på din blogg tycker jag, och du ändrar ju om ibland också

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards