Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 4 juli 2014

Tändarsamling och lite musik....

Av Malin wiper - 4 juli 2014 08:00

  

I går efter mycket letande så hittade vi glashyllorna till mitt tändarskåp och det låg i en röd låda vid min mans kommande datorplats. Här har jag diskat dom och är så glad att jag fick färdigställa allt så vi kan gå vidare med resten...    


  

Skåpet har kommit upp och som ni ser har vi börjat sätta upp tavlor på väggen bakom soffan så det blir lite som ett galleri. Det är så pass mycket plats mellan soffan och väggen så man kan gå omkring där obehindrat så man kanske skall ha lite konstutställningar...  med vernissage och mingla omkring med ett glas champagne...  ...  . Det kommer att bli fler tavlor och även notstället med nån rolig bok eller nothäfte på. Sen har vi bara datorplatsen kvar. Som ni även ser så är det rätt rörigt på golvet omkring skåpet. Det börjar ändå närma sig slutet på denna kalabalik 

 

   

Här har jag nu fått in dom flesta tändarna och vi behöver ju ingen belysning i skåp eftersom vi har spotar i taket som lyser på allt



           


Klicka på bilderna så blir dom större. Visar här upp min tändarsamling på håll. Tyvärr rymdes inte allt så jag fick ta dom bästa tändarna och nu funderar jag på att köpa ett större skåp så småningom. Jag sparar mest på roliga tändare men dom är svåra  att få tag på nu eftersom det blivit förbjudet men jag har lite vanliga tändare också som jag tycker är snygga. Sen har jag gett bort en del eftersom jag haft dubletter. Jag har även en liten samling av tändsticksaskar men dom har jag inte plats för så jag funderar på att göra mig av med dom.

 

 

Jose Feliciano med så passande "Light my fire". Klicka här för att komma in på hans hemsida. Jag har lyssnat på José Feliciano ända sen 1970-talet och har alltid tyckt han sjunger och spelar bra. Han föddes 1945 i Lares i Puerto Rico men är uppvuxen i New York i New York i USA. Han är en puertoricansk sångare och gitarrist. Han är blind sedan födseln och gjorde sin scendebut redan vid 6 års ålder. I början av 1970-talet hade han flera hits på Tio i topp

  

 

 




#Tändarskåp #Tändarsamling #Jose

 
 
Maya

Maya

4 juli 2014 08:29

Tycker definitivt att Du ska ha ett större skåp (med belysning) om Du har fler fantastiska tändare i Din samling, allt bör visas upp ;)

Ha en fantastisk helg!
Kram!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

4 juli 2014 10:00

Tack för dit råd som jag tar till mig ;) du är för härlig. Det är verkligen för litet detta skåp för jag vill ha alla tändare med och i detta blir det ett virrvarr och dom syns inte

Ha en fantastisk helg själv
kramar

 
Pontus

Pontus

19 oktober 2015 23:45

Snygg tändare som ser ut som en ring. Skulle vara grymt om du vet var dessa går att få tag på :)

http://www.pontusesoderstrom.com

Malin wiper

20 oktober 2015 07:25

Hej! Kul att du tittade in och även såg den häftiga tändaren. Här har du en länk dit det finns en sån att köpa. Stället heter Ali Express

http://www.aliexpress.com/w/wholesale-lighter-ring.html

Sen kan du söka på Ring Lighter och då dyker det upp många sajtr

Ha en fin dag
Hälsning
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards