Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 1 juli 2014

Gipsy Kings och lite inredning....

Av Malin wiper - 1 juli 2014 08:00

  

I sovrummet satt vi nu upp gardinlängderna vi hade i förra sovrummet och dom passar lika bra här. Då hängde dom över en balkongdörr men nu har vi blomhylla så det ser lite roligare ut. Sen hänger den fina lyktan i husform i mitten så fint, den fick jag av min bloggvän Annelie för ett tag sen och gillar den till tusen. Den skall få lysa fint när vi får mörka kvällar 

   

I helgen fick vi även upp ett draperi till vardagsrummet. Vi hade detta i vår "Filmhall" mot sovrummet i förra lägenheten. Vi trodde det skulle bli för mörkt men det blev mer rumskänsla i hallen nu som har så vita väggar. Draperityget är från fd Mimmis Magasin och i tjock, tungt siden som är toppkvalitet och behöver inte strykas. Detta blir det enda draperiet i lägenheten för vi behåller dörren till sovrummet än om jag inte gillar stängda dörrar men har vi folk som övernattar så är det bra med dörr. Till köket får det vara helt öppet. Hallen är kortare än den förra och då blir det för plåttrigt med fler draperier. Modemet på tunnan skall upp på väggen och tunnan skall så småningom pyntas med en boklampa som vi har alla prylar till för att kunna sätta ihop. Det får vi göra när allt är klart. Nu är det min man som skall sätta ihop sin datorplats för sin stationära dator, sen kan vi pynta resten av vardagsrummet.   

 

Vi håller på att leta efter en matta till hallen men har inte hittat nån vi vill ha än. Det är jättesvårt med mattor för man vet inte när man kommer hem om det passar men nu har jag fotat hallen så man kan kolla bilderna när man är ute och letar  


   

Såna här tråkiga knoppar i plast sitter på skåpen i köket och även på hallgarderoberna. Ingen idé att byta i köket för det skall rivas ut och bli helt nytt så småningom, om vi vill. I hallen ville jag byta för det är bara fyra knoppar som behövs. I sovrummet är det lite roligare knoppar som är runda och lite silvriga.

 

     

Vi åkte till vårt Syntema och köpte 4 av dessa i vitt porslin med tror jag mässingsinslag och det blev ett lyft för hallen. Med små medel kan man förändra men jag hade tänkt från början att köpa såna på second hand och blanda fritt men jag har sökt men inte hittat några. 

 

Klicka här för att komma in på Syntemas hemsida. När jag ändå var där så fotade jag lite men det får jag sätta in senare. Nu såg jag att man även kan skicka efter knoppar på nätet och där finns det hur mycket som helst att välja på och så läckra. Klicka här för att komma in på en sida där dom har massor av knoppar. Fast det är så mycket färg i hallen här så jag är nöjd med dom vi köpte.  

 

   

När vi skulle sätta upp skåpet till min tändarsamling så hittade vi inte upphängningen som vi tydligen gömt ordentligt i nån låda. Vi gav upp och köpte två ben till skåpet istället som skall skruvas fast under och sen vet min man hur han skall göra sen för att det skall bli stabilt. Benen är köpta på K-Rauta. Det är alltid nåt som krånglar när man skall återställa ett hem. Skåpet kommer upp i eftersmiddag och då får vi antagligen också hjälp med att få ström till takbelysningarna.

 

Jag blir påmind om så mycket bra musik av min bloggläsare Lena och här hör ni Gipsy Kings som är en av hennes många favoritgrupper. Vi har ungefär samma musiksmak, och denna låt med Gipsy Kings heter Bamboleo. Jag har haft dom i bloggen förut men nu var det länge sen. Klicka här för att komma in på deras hemsida. Klicka här för att komma in på GipsyKings.net Klicka här för att komma in på deras facebook. Klicka här för att läsa om gruppen 

 

 

I dag skall jag till tandhygenisten och hoppas hon inte hittar nåt fel utan att det bara behöver rengöras och tas bort tandsten. Jag önskar er en fin tisdag och hoppas det blir bättre väder för er semesterfirare. Sköt om er 

 

   

 

 

 

#Gardinlängder #Sovrummet #Diabelle #Knoppar #Ben #Gipsy

 
 
skrivmoster

skrivmoster

1 juli 2014 08:35

Så jättefint med gardinerna i sovrummet mot överkastet! Ni får så fint och det är så väl genomtänkt det ni gör. Ni får ett så trivsamt och hemtrevligt hem!!

Kram från oss och solen i norr! Här är verkligen SOMMAR!!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

1 juli 2014 09:22

Vad kul att du tycker det. Det blir bättre än jag trodde men vi får göra oss av med mycket så det gäller att välja. Jag försöker bara sätta ihop så det passar ihop med dom resurser vi har numera. Tack för dina snälla ord vännen

Ha en skön dag däruppe i norr

Kram från oss i Småland som verkar få fint väder i dag

Vad skönt att ni har sommar däruppe för det behöver ni efter eran pärs

Sköt om er

 
TantGlad

TantGlad

1 juli 2014 08:59

Hej fina gulliga bloggväninna. Du skriver så mycket gott hos mig ALLTID!
Oj sååå fint du har och får det. Det ser så pyssligt och mysigt ut. Jag själv är en kombo..en blandning av bohem och vitt romantiskt. JO jag gillar ju färg så....det blir nog konstiga färgsammansättningar ibland hehehe.
Roligt att pyssla och att vara kreativ.
Hoppas det går bra hos tandis idag.

Varma goa kramar från lilla jag!

http://tantglad.bloggo.nu

Malin wiper

1 juli 2014 09:28

Det gör du hos mig också härliga glada du. Det blir bättre än jag trodde men sen har vi lite kvar att göra så det ser inte så fint ut runt soffan ;)

Jag blandar också fritt så det ser nog lite plåttrigt ut på vissa ställen

Det är kul att pyssla som du säger. Jag skall till tandhygenisten och hon är fantastisk på många vis både som yrkeskvinna och privat, en glad, skicklig och sprallig kvinna.

Ha en skön tisdag
varma goa kramar

 
Annelie

Annelie

1 juli 2014 09:05

Vilka fina gardiner,, de gillar jag verkligen.
Rusta kan ha snygga gardiner ibland till vettiga priser,, bara ett litet tips.
Ni har det såå fint i ert hem, och vi ska absolut komma och hälsa på er någon gång frampå.

Du har som vanligt jättefina bilder i din blogg,, en härlig blandaning av allt möjligt. *gillas*

Hugaligen för att gå till tandläkaren eller tandhygenisten.
Jag fick kallelse till tandläkaren, men till en annan eftersom vår ordinarie är pappaledig.
Men, jag ringde och ändrade tiden, han är tillbaks i slutet på augusti, så jag väntar tills dess.
Jag har fullt förtroende för honom,, och eftersom jag har den skräcken vill jag inte byta nu under sommaren.

Ha nu en jättemysig tisdag med det ni hittar på.

Varma & soliga kramar Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

1 juli 2014 09:25

Vad kul att du gillar gardinerna men vi behöver nåt nytt också så tack för ditt tips. Vi har så breda fönster nu så jag hoppas det finns breda hissgardiner där annars får man sy själv

Ni är så välkomna

Jag är inte rädd för varken rädd för att gå till tandläkare eller tandhygenist för i munnen har jag hög smärtgräns men när det gäller resten av kroppen är det värre. Största skräcken är magnetröntgen där man åker in i en tunnel, det klarar jag inte av

Som du säger så byter man inte bort ett bra koncept

Ha en jättefin tisdag själv och sköt om dig

Här har vi sol just nu

Stor varm kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards