Öppen Ridå

Alla inlägg den 30 juni 2014

Av Malin wiper - 30 juni 2014 13:30

 



  

Här ser man baksidan på vårt hus och ett rött stenhus lite längre bort. Härifrån utgick jag på en promenad för ett tag sen och gick sen mot vår fina strandpromenad som går ända bort till biblioteket och fortsätter sen bort mot vår Camping och badplats


  

Ovanför sjön byggs det för fullt på en tomt där det varit en gammal Folkets Park förut och det gör ont att tänka på att det nu står höghus där och några villor. Det ser lite för trångt ut och jag tycker man kunde ha använt platsen till en park med en scen där det var lite underhållning ibland och att man även kunde sitta där och njuta på fina bänkar och några planteringar med vackra bommor. Då hade man nära till strandpromenaden så det skulle bli dubbel njutning 

 


  

Paradis är bara förnamnet 


  

Här går man utefter sjön och det slingrar sig och man får vackra blickfång utefter vägen


  

Här kan man stå länge och blicka ut för att  få enérgi och livsnjutning

 


Ett klipp jag fick över mejl av min son. En båt som är ett hembygge, det ser häftigt ut men den är rätt liten. Klicka här för att läsa om båten

 

Från denna del så ser man ända bort till det vita kulturcentrumet 



  

En båt visar lite av fören bakom vassen  


  

Gult hus som ett blickfång på andra sidan sjön


 

En ensam andhona står och blickar ut över vattnet 


  

Sen kom jag förbi Linnarbäcksparken dit jag gick sist och myste. Nu hade dom fått upp ytterligare en plantering med ett träd i mitten


  

Jag fick med två Kanadagäss som var på väg ner mot vattnet


  

På hemvägen såg jag detta staket belamrat med fingerborgsblommor och lyste så vackert


  

En gunga satt så fint i ett annorlunda träd som har många förgreningar


Tillbaka hem igen och med lite bättre enérgi och ett lättare sinne 




#Strandpromenad #Sjönära #Kanadagäss #Paradiset 

   

Av Malin wiper - 30 juni 2014 08:15

Suveräna Stefan Sundström med låten Malena som har en talande text, så sann och hans röst gillar jag till tusen. Klicka här för att komma in på hans hemsida. Klicka här för att komma in på hans facebook.

 

Klicka här för att höra låten Grön Grön Grön som också har en fantastisk text  

 

Stefan Sundström föddes 1960 på Södermalm i Stockholm och är en svensk låtskrivare, trubadur och rockartist. Han växte upp i Högdalen och Farsta i södra Stockholm. Han avbröt sin gymnasieutbildning (vårdlinjen) och arbetade sen bland annat på barnbyn Skå. Sundström har spelat i olika band ssom Pekåkå, Trots, KSMB, Fuck Off och Läppstars. Jag har inte hört nåt av dom banden själv. Han slog igenom med bandet Apache (senare Weeping Willows) (1988-1994  

 

Klicka här för att läsa en längre biografi över honom 

 

   

Detta är en bok som Stefan Sundström skrivit och den heter "Stefans Lilla Gröna" Klicka här för att läsa en recension av boken

 

 

 

   

  

 

#Sundström #Malena #Gröna

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards