Öppen Ridå

Alla inlägg den 6 juni 2014

Av Malin wiper - 6 juni 2014 16:40

 

Bild från 2013


Då var det dags för Ölmstad Dagen som infaller 7 juni i år. Vi blev inbjudna av våra vänner Skrivmoster och hennes man. Vi var dit förra året och det var en upplevelse. Klicka här för att läsa om vad jag skrev då. Tyvärr vet vi inte om vi orkar åka dit i år för vi har för mycket att göra och jag känner mig inte i form för jag har fått nån allergisk reaktion eller vad det nu är som kliar på halsen till och från. Kommer att ringa Vårdcentralen på måndag.  

 

Ölmstad är en tätort i Jönköpings Kommun i Jönköpings län. Ölmstad är belägen längs gamla E4:an mitt emellan Gränna och Huskvarna. Det är svindlande vackert där.

 

 

  

Det som händer på Ölmstaddagen är grönsakstorg, grillning, marknadsknallar, underhållning och annat. Klicka här för att komma in på Kryssets Lanthandel som har stor del i denna dag. 

 

   

Kryssets Lanthandel i Ölmstad




#Ölmstad #Krysset 

Av Malin wiper - 6 juni 2014 15:00

 

Förskrivet tidsinställt inlägg



Jag har sett en film som heter "Arthur  Newman" som är en romantisk drama komedi från 2012 i regi av Dante Ariola och i huvudrollerna ser vi Colin Firth och Emily Blunt. Filmen handlar om en före detta professionell golfspelare som fejkar sin egen död och antar en ny identitet för att undkomma sitt liv som misslyckad. Han får sällskap i bilen av en ung bekymrad kvinna som försöker fly från sitt förflutna. Filmen släpptes teatraliskt i USA den 26 april 2013. Klicka här för att se vilka fler skådisar som är med i filmen

 

 

 

       



Filmen är lite av en Roadmovie där dom två huvudrollsinnehavarna åker omkring och bor på olika motell och andra ställen som dom våldgästar. Jag tycker att filmen är sisådär men skådespelet är bra från huvudpersonerna. Än om jag inte direkt blev uttråkad så var det ingen film som sätter sig och ger en känsla av att se om. Den har sina ljusa stunder och lite humor och fart emellanåt. Jag har inte så mycket att säga om filmen för den satt sig inte riktigt.

 

 

 

 

Jag ger filmen 3 sportbilar av 5 möjliga i betyg 

 

 

 

 

 

     

 

 

 



 

#Arthur #Roadmovie


Av Malin wiper - 6 juni 2014 08:00

  

Nu kan det sägas och det är att Barbro min väninna som bodde i området bakom vår gamla lägenhet också har flyttat. Hon längtade tillbaka till Nynäshamn där hon bott i hela sitt liv och efter att ha bott i Vaggeryd 3 år så fick hon äntligen en lägenhet lite utanför Nynäshamn och hon är så lycklig, så  jag är så glad för hennes skull. Det värsta som finns är att inte trivas och sen hon fick besked om lägenheten och skrivit kontrakt så har hon sett så glad och pigg ut, man ser på en persons ögon om hon/han mår bra eller dåligt. Hon har riktigt strålat och jag hoppas hon skall trivas i sitt nya bostadsområde och hon har dessutom flera väninnor där sen förut.


  

Jag ville bjuda henne på kaffe på Ritz som avsked men hon var tvungen att vänta på flyttkillarna så hon bjöd mig på en kopp kaffe och här satt vi och pratade i några timme innan dom kom (försenade). Jag gav henne en flyttpresent istället. Vi kommer att hålla kontakten och det känns lite tomt när en person bara försvinner.Tur att det finns facebook för där kan även hålla kontakten.

  

   

Barbro och jag på Magnisa Café 18 juli 2013


  

Hon hade gjort en sån fin resekorg med kaffe, bröd och annat i. Det såg så härligt ut så jag kunde inte låta bli att fota. Glömde tyvärr att fota henne och flyttbilen för vi pratade så mycket och mitt minne är nu lite sämre av stress och att nacken tagit stryk av allt bärande. 

 

  

Fastnade vid hennes läckra gamla verktygslåda i plåt så där lagomt sliten. Tänk vad allt som har en viss ålder blivit snyggare och ser ut som inredningsdetaljer, önskar att vi människor betraktades så också för vi är ju ändå levande ting

 

  

När jag öppnade den så ser jag att hon har allt hon behöver i lådan och den är i två våningar

 

  

Vi kommer att åka ut och se oss omkring så småningom och då besöker vi även Nynäshamn som skall vara Sveriges vackraste stad. Barbro har längtat tillbaka till havet och det finns platser att gå och sätta sig och njuta på och bara slappna av 

 

Nynäshamn är en tätort i Södermanland samt centralort i Nynäshamns kommun, Stockholms län. Det är beläget längst söderut på Södertörn, 58 kilometer söder om Stockholm. Staden växte fram som uthamn till Stockholm, på mark som tidigare tillhört Nynäs gods



#Nynäshamn

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards