Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 4 juni 2014

Volvo 142 och en nyttig insikt...

Av Malin wiper - 4 juni 2014 12:45

  

I går var det riktigt obehagligt för allt jäkelskap kom över mig som hänt det sista dryga året och detta med flytten blev droppen. Ilskan jag kände var inte vacker men det var bara jag själv som led av den. I går hände det dessutom en sak till som spädde på det hela, en småaktighet och skamlighet som gjorde mig så besviken efter allt vi gjort för att få saker att fungera, det är som om man blivit trampad på och förnedrad ytterligare en gång, sånt kommer jag aldrig mer i livet att acceptera. Ilskan jag har fått skall jag göra nåt kraftfullt och bra av som kommer att förbättra livssituationen och jag har redan börjat. Droppen har fallit och nu går jag vidare. Förstår att detta är diffust men jag var tvungen att skriva av mig och tankarna gick som en virvelvind i mitt huvud i går kväll. Jag hade en hemsk hjärtklappning och bubbelkänsla i hals och bröst men i dag är allt borta på grund av insikt och yogaandning.  En sak är i alla fall säker: man har inget för att man är för snäll, utan tvärtom.


 

Volvo 142 1341 Y från 1973


Jag har lite bilder kvar på bilar jag fotade för ett antal dagar sen när bilkaravanen drog igenom samhället. Jag har bestämt träff med min man inne i centrum när han slutar sitt arbete. Det tar ca 15 minuter att promenera in till samhället och det är bara nyttigt. Tack för era fina och härliga kommentarer som gör att det finns hopp för mänskligheten, ni är guld värda mina kära fina läsare... 

 


Jimi Hendrix with Isley Brothers "Have you ever been disappointed" 

 


#Volvo #Insikt #Yogaandning #Skamligt #Jimi #Isley

 
 
skrivmoster

skrivmoster

4 juni 2014 15:11

Tyvärr.. är det inte alltid man uppskattas för det man försöker göra och hjälpa till med. När man känner sig trampad på, är det lätt att få obehagliga känslor och man känner en maktlöshet över att inte kunna "försvara sig". Om man vet med sig, att man gjort sitt bästa vad det än gäller, så har man gjort det. Oavsett vilka efterdyningar det blir. Då har kanske inte den som man försökt "kratta vägen för" förstått och då är det deras förlust. Hoppas att din beslutsamhet inför något gör att du kan gå vidare och känna, att "jag gjorde vad jag kunde" ... sen är det upp till andra att bemöta på ett juste sätt. Allt gott och ny kraft till dig! Kramar från mig!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

4 juni 2014 15:25

Så bra och sant skrivet av dig. Precis så är det och jag tackar dig för dina peppande ord som behövs just nu. Jag blev så klarsynt och skall göra det bästa av situationen och känner att jag kommer att trivas här den tid vi får i denna lägenhet. Bara allt blir klart så man kan sitta och njuta på balkongen.

Ha en skön dag fina du
kramar

 
Annelie

Annelie

5 juni 2014 15:23

Nä, det är tyvärr skrämmande Malin, att är man snäll så har folk en förmåga att bara ta och ta men aldrig ge något tillbaka.
Nu menar jag inte bara i ting utan även i känslor, tankar osv.
BRA att du vart arg,, så du får ventilera lite grann.

Varma Kramar Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

5 juni 2014 15:45

Tack för dina fina och förstående ord som stämmer så väl. Det går till en viss gräns med mig sen rinner det över. Det finns ingen rättvisa vad det än gäller det har man lärt sig genom livet.

Varma kramar tillbaka

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards