Öppen Ridå

Alla inlägg den 1 juni 2014

Av Malin wiper - 1 juni 2014 15:00

   


I fredags då jag inte kom ur sängen så åkte min man och hyrde tre filmer åt mig för nätet funkade inte så jag kunde inte kolla på gratisfilm. Jag hade inte sett sista Snabba Cash-filmen "Snabba Cash Livet Deluxe" så det blev en av filmerna han hyrde. Jag tycker att alla i denna serien är både spännande och välgjorda med bra skådespeleri. För regin står Jens Jonsson. Matias Varela var suverän precis som vanligt och han spelar så bra en obehaglig typ men där det ibland glimmar fram känslor mitt i det hårda. Matias Varela är min nya svenska skådisfavorit. Joel Kinnaman var bara med i några scener i denna film. Även dom andra skådespelarna gjorde sina roller trovärdigt.  Dessa filmer har spänning och en puls som gör att man inte blir uttråkad

 

 

 

 

 

 


Klicka här för att se vad MovieZine skriver om filmen. Klicka här för att läsa om trilogin. Klicka här för att se vad jag skrev om Snabba Cash ll

 

 

 

 

 

 

 

JW lever på landsflykt, nu fast besluten att få reda på vad som hänt med sin försvunna syster Camilla. Spåren leder till Stockholms undre värld. Jorge ska göra en sista stöt, Sveriges genom tidernas största värdetransportrån. Men under de komplicerade förberedelserna möter han en kvinna från sitt förflutna: Nadja.

 

Jag är beredd att ge filmen 4 sedlar av 5 möjliga i betyg

 

 

        

 

 


Vi åkte och fortsatte städa i morse och hade sen bara golven kvar men då fick min nacke nog så det kändes som huvudet satt på en skör tråd och jag började få yrsel och fler symptom av nacken också. Då sa min man att jag inte skulle göra mer utan han tog golven. Vi åkte hem och åt lunch sen åkte han iväg igen och jag tog en Alvedon och smorde in nacken med icegel och gick till sängs för att slappna av. Det känns ändå skönt att vi nu snart har ett slut på förra kapitlet och får börja på ett nytt. I vår nya lägenhet råder kaos men vi får fixa här lite i sänder. Tack för era kommentarer som glatt mig, kommer in på era bloggar så fort jag får lite mer tid och ork.  14 månaders oväsen har gjort oss sköra och det kommer att ta lite tid att bli sig själv igen. Vi kommer båda att börja promendera regelbundet för nu har vi inte långt till strandpromenaden där det är rogivande att gå. Det blir inte nåt mer för mig i  dag men min man skall åka några gånger för att hämta resten i källaren. Hoppas ni får en fin fortsättning på dagen...    

 

 

 

Etsy

 

 


#Cash #Varela 

   

Av Malin wiper - 1 juni 2014 07:00

  

När vi hade varit hemma en stund efter städningen i gamla lägenheten i går så fick vi världens överraskning, jag trodde jag såg fel. In genom dörren kom min son och hans kompis Leif...  Leifs sambo var barnvakt till barnbarnet så dom åkte ut en tur och bestämde sig sen att åka till oss. Det är ju ändå 35 mil och det var så jättekul att dom kom och vi hade några trevliga timmar ihop sen fick  jag ju  krama om min son ordentligt. Vi har inte setts sen julas då vi var till honom i Enköping.  

 

   

Vi hade en hel morotskaka i frysen som vi tog fram och sen satt vi och pratade en lång stund. Efter det så tog vi vår bil och åkte ut och visade Leif omgivningarna för han har inte varit i Vaggeryd förut och det var första gången jag träffade honom. Han var jättetrevlig och lättsam och har arbetat på min sons jobb förut.

 

   

Dom ville in på vårt Netto för min son sökte efter just denna sås Heinz Garlic suce som tydligen är jättegod men dom har inget Netto i Enköping så han köpte några plus nåt annat. Jag glömde be min man att ta en bild på mig och min son tillsammans men minnet är inte det bästa just nu när det är så mycket omkring mig.  

 

  

Så var dom till slut tvungna att åka hem igen och det kändes sorgligt.  Fick i alla fall träffa honom några timmar och det uppskattades

 


Nu är det dags att åka till lägenheten igen och fortsätta städa så jag hinner varken ut på facebook eller besöka era bloggar förrens detta är över men  hoppas ni har det bra och njuter i sommarbrisen. Vi hörs, sköt om er kram

 

   

 

 

#Sonen # Leif #Morotskaka #Spontanbesök

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards