Öppen Ridå

Alla inlägg under maj 2014

Av Malin wiper - 9 maj 2014 12:00

  

I onsdags så gick Inger och jag även in en sväng på Acleja Blomsterhandel Interflora Fresh för jag hade ett tillgodokvitto. För det köpte jag denna fina rosbukett. Vi har fått lite problem hemma för jag har packat ner för många saker i köket så vi har bara en vas kvar i skåpen...  . När min man kom hem i går så skulle han dricka en slät kopp te innan mat för vi har hade halvfasta men jag hade packat ner tekopparna så han fick dricka det i en stor kaffekopp...  Nu har jag väl ändå för bråttomt härifrån...     


  

Det var så fint utanför med denna lilla grupp av växter och fina rosa utemöbler. 

 

  

  

Vilka läckra ljushållare som man säkert även kan ha ett litet glas i också med blommor mm. Snygg fjärilsform med lite härligt rostig känsla 

  

  

Här ser ni Christian som driver stället och hans medarbetare Yvonne. Kreativa och trevliga 

 


  

Snygga plåtkrukor med rosenväxter


  

Högt glas med vackra orchidéer som dekoration

  

Fåglar att dekorera med i blommor, prydnad eller annat

  

  

Bur att sätta blommor, dekorationer och annat i såsom olydiga personer...  


      

Burkar som man kan ha växter i på alla möjliga vis och som även är användbar till annat också

 

 

 

 

   

 

 

Klicka här för att läsa det senaste reportaget hos Vaggerydstorget.se  

 

 

#Acleja #Fjärilar #Ernst #Burkar #Vaggerydstorget

Av Malin wiper - 9 maj 2014 08:00

 

Mail Online

Jättekul att Chuck Berry är en av dom som får Polarpriset i år. Klicka här för att läsa mer om detta. Det svänger om honom till tusen och han är en av mina favoriter som jag haft med i bloggen ett antal gånger genom åren. Klicka här för att läsa lite mer om honom 

 

Klicka här för att komma in på Chuck Berrys hemsida. Klicka här för att att komma in på hans facebook. Jag har Chuck Berrys autograf som ni kan se nedan. Fick den av en killkompis för många år sedan som samlat autografer i många år. Han har träffat Chuck Berry många gånger och även suttit och pratat med honom på restaurang eller om det var hans hotell i baren. Klicka här för att se ett gammalt klipp där det svänger till tusen 

 

  

Autografen är tagen i oktoger 1978.    

 

Klicka här för att höra hur han låter 2014 i en ålder av 87 år. Inte så bra som förr men otroligt ändå att bara kunna åka ut och turnera som han gör. Det är uppfriskande att så länge det finns liv så finns det hopp. Klicka här för ännu ett klipp då han kommit igång ordentligt i Danmark 2014 

 

 

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild 

 

Chuck Berry & Keith Richards med Almost Grown 

 

I dag skall vi till Jönköping och Röda korsets Second hand på Klostergatan. Dom har nyinvigning där mellan 10.00-18.00 och det kommer även musiker dit som skall spela. Klicka här för att se vad jag skrev sist då jag var där och såg deras nya lokaler. Min man arbetar ju halvtid så vi kan inte åka förrens efter lunchen. I går tittade solen fram igen så det kan bli en fin dag i dag. 

 

 

 

#Berry #Polarpriset #Nyinvigning #Röda

Av Malin wiper - 8 maj 2014 13:00


  

Efter herrskorna så kommer nu damskor som är nya inför vår och sommar på City Skor. Här håller Rebecka på att packa upp nya skor. Glömde fota henne.. 


Här ett pra finskor i mocka med skyhöga klackar för den med balans och unga oskadade fötter



  

Lite Flower power men i ny tappning. ser lite akvarelliska ut


     

Silvriga eleganta ballerinaskor med spetstyg   

 

Polina Semionova dansar detta stycke både vackert och häftigt 

 

Klicka här för att komma in på hennes facebook. Hon föddes i Moskva 1984 och är en klassisk balettdansös och rektor på American Ballet Theatre. 


  

Guldigt vackert och avskalat för dom varma roliga sommarkvällarna      


  

Tuff väska med detaljer


  

Grönt är skönt som dom sa förr. Snygg finsko i mocca för härliga sommarkvällar när man vill vara lite extra fin  

  

Djupblå hålig sko med blomma som lyser upp en grå dag  

  

Söt barnsko och en lite större snygg flicksko  

 

#City 

Av Malin wiper - 8 maj 2014 09:00

Rose

Desi Comments | Flowers, Rose | Source



En av mina bloggvänner har blivit en av M magasins favoritbloggar. Grattis till dig, det är du värd för du skriver så bra och tankeväckande. Gillar den till tusen, hon är en ny bloggvän som inte bor så långt ifrån mig på väg mot Jönköping. Hon är journalist och en duktig sån.

 

 


Klicka här för att komma in och läsa hennes blogg och njut av hennes sätt att skriva och uttrycka sig. Hon är som mig utbränd och jag känner igen mig i allt hon skriver men jag kan själv inte få fram det så bra som hon lyckas med.

 

 

 

 


Klicka här för att komma in på M magasin där hennes bild finns som nr 4 övre raden

 

 

 

 

#Magasin #Bloggvän

Av Malin wiper - 8 maj 2014 08:45



  

I går när Inger och jag gjorde centrum i Vaggeryd så gick vi först in en sväng på City Skor där jag fotade lite. Först ut lite herrskor


  

Snygga tygskår i lite seglaraktiga                         


  

Snygg skjorta från Dahlins hängde som ett fint blickfång på hög höjd


  

Läckert gräsgröna skor frånjörn Borg


  

Blå promenadskor med lite moccakänsla

 

  

Skarpt blå för den som vill sticka ut lite



  

Lite sobert blå promenadskor med en kombination av skinn och mocca


  

En korg full av badskor så här inför badsäsongen 

 

Hoppas ni får en fin dag så här iför helgen. Tiden går så fort så det känns som en karusell. Det är regntungt hos oss och rätt kallt men man slipper ju i alla fall pollen. Sköt om er och ha det så bra.


#City #Herrskor

Av Malin wiper - 6 maj 2014 21:45

  

I dag på förmiddagen gick jag ut för att handla lite och nu har bygget i centrum börjat växa på höjden. Undrar hur det kommer att se ut med två 6-våningshus bland dom lägre byggnaderna. Jag träffade Barbro utanför ICA så vi gjorde sällskap in och handlade lite. Sen gick vi till Ritz Konditori för att ta en fika. 


  

På torget börjar det blomma i planteringarna och det första som kommer är tulpaner och det i olka färger och sorter. Det ser jättefint ut och i dag regnar det så luften är så ren och lätta att andas


    

  

Nu är alla uteserverings-möblerna ute så man känner att sommaren sakta är på väg                              

   

Chokladmoussé bakelse som jag inte sett där förut, toppad med frukt


  

Fina blomkrukor på uteborden. Jag glömde fota när vi fikade för jag är lite stressad nu när vi har flyttbestyr. Jag åt en ostsmörgås och Barbro en hallongrotta


        

Barbro kom sen hem till oss 14.00 för hon var intresserad av sovrumslampan som vi hade förut, vi köpte en annan på second hand som passade bättre till inredningen. Jag har gjort iordning smörgåsar och annat bröd så vi även kunde fika, det är ju min favoritsysselsättning...  Vi har nu hela hallen belamrade med kartonger fast vi satt ner en del i källaren också.  I morgon skall jag tömma flera köksskåp och bara ha ett där vi har det som vi behöver tills vi flyttar.

  

   

Sen satt vi oss i "Likörhörnan" som fortfarande är intakt förutom ljushållarna som jag packat ner så jag fick hämta ljushållaren i köket. 

 

   

Vi drack lite vitt vin men vinglasen var nedpackade så vi fick dricka i vanliga glas. Jag kan varmt rekommendera detta Ekologiska vin som är kravmärkt. Det heter Ecologica Berlina och är från 2012. Klicka här för att läsa om vinet som är ett av dom godaste jag druckit. Det är fruktigt och bubblande. 

 

   

Jag hade inga tilltugg i form av nötter hemma så min man hittade ett paket popcorn som han poppade som vi kunde äta till vinet

   


#Ritz #Tulpaner #Pop #Vitt  

Av Malin wiper - 6 maj 2014 13:00

  

Sist vi var till Konditori Drömtårtan så var det toppenväder och dom hade satt ut några bord och stolar. Drömtårtan har verkligen vind i seglen för det blir fler och fler folk som hittar dit och köper sitt bröd. Nu ser man att fler fikar där än om det bara finns 3 bord än så länge. Det är för litet för att dom skall kunna ha många kaffegäster men en uteservering på sommaren vore toppen. Annars är det deras bröd som bakas från grunden på stället som drar och går åt direkt.


  

Vi tog detta bord och det på vänster sida blev upptaget direkt. Våra smörgåsar ser ni på bordet.  


 

Klicka här för att se vart jag hittade bilden på denna termos som heter Sissi och kommer från Nils Johan. Den är en 50-talare. Det är en nostalgisida med massor av saker att kolla på. Klicka här för att se en annan i denna serie och då på Tradera  


  

Här sitter min tuffa man med solglasögon och ett leende på läpparna


  

En gapande god smörgås


  

Lite sommarblomster vid kassan

 

 

                

 

 


  

Detta bröd är otroligt gott, surdeg med egen form och både nötter och annat i 

 

 


#Drömtårtan #

Av Malin wiper - 6 maj 2014 08:00



  

I dag är jag i bättre form men i går natt sov jag knappt nåt och hade hemska mardrömmar. Nu är det i alla fall tomt på alla prydnadssaker i vardagsrummet. Nu finns det bara blomkrukor och lampor i fönstren. I sovrummet har jag också plockat bort småsaker och småtavlor och andra prydnader. Lika bra att vara helt förberedd så det bara är att flytta allt.  Det är helt otroligt vad mycket vi fått bortrensat och även slängt.

  

Jag hittade flera såna här tomma Kusmi Tea burkar. Vi satt blommor i några såna när vi bodde i vårt egna hus. Denna burk sparar jag för den kan man ha på balkongen med en blomma i. 


     

Här ser ni ett exempel på som jag hittade bland mina gamla bilder. Den krukan stod på ett av våra trädgårdsbord nere vid ån. Andra bilden en bricka med fika vi tog ut och då hade vi bodums temuggar men dom var så varma att hålla i trots att det var gummerat skydd så vi gjorde oss av med dom. Servettstället från Butik Ingelund har jag inte hittat så jag antar att det inte finns kvar heller. Tredje bilden föreställer vårt sista partytält som vi hade på ena sidan huset. Vi hade även möbler på framsidan och nere vid Hjortsjöån. Sista bilder nere vid ån. 


        

En av våra blomlådor utanför fönstret till den inbyggda altanen som inte var varmbonad. Kruka på en sten i gräsmattan och sen jag som klipper gräset. Ljuv minnen av en både jobbig och härlig tid. Vi blev ju sjuka när vi bodde i huset så vi kunde inte förverkliga alla renoveringsobjekt.

 

     

Så här såg det ut i hallen när vi flyttade in för drygt 2 år sedan. Då hade vi köpt denna filmmöbel med två biostolar men det funkade inte som soffa för hela ekipaget följde med när man böjde sig framåt. Vi hade måst sätta fast dom i golvet men vi ville inte göra hål i golvet. Vi gav bort dom till en granne. 

 

Denna gång skall vi ta med oss det vi köpt själva och hänga upp det som var där när vi flyttade in för vi har inte råd att köpa nytt igen. Vi köpte ju även ett stort väggskåp till detta badrum eftersom det inte fanns nåt badrumsskåp utan bara en spegel. Tyvärr får vi ett mycket mindre badrum nu och inget fönster men jag bryr mig inte för man kan göra det mysigt ändå och vi är bara två personer. Det finns badkar och det har vi inte haft på många herrans år.  

 

  

Detta skåp köpte vi på IKEA när vi fyttade in i denna lägenhet och det har varit jättebra 

 

        

Även det andra ni ser på bilderna  



All Those Years Ago med John Lennon & George Harrison    

 

 

Detta inlägg blev en salig blandning för jag vet inte vad jag skall skriva om just nu. Har inte varit ute i samhället på ett tag så jag har inte besökt några butiker men detta är prio ett just nu. Jag måste ju vila mellan packningsbestyren på grund av nacken. Jag önskar er en fin tisdag mina kära läsare. Tack för att ni kommer in till mig...   

 

 

 

 

      

#Biomöbel #Badrumsskåp #Kusmi #Partytält #Prydnadssaker #George #Lennon

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards