Öppen Ridå

Alla inlägg den 22 maj 2014

Av Malin wiper - 22 maj 2014 17:00

  

En Volvo Pv som kom utkörandes från Byarum när vi var ute en dag. Detta är en färg som man ofta såg på PV förr så jag blev så nostalgisk. Dom var mest vinröda, svarta, blå, vita eller beige/grå. 

 

         

Här några fler bilar som kom utåkandes från Byarum samtidigt som PV:n. Det blir inte så bra när man fotar från bilen            



Jag har fått en jobbig klåda på hela kroppen och mest på halsen så jag har testat att utesluta vissa livsmedel och annat. Min man tog ner våra flyttkartonger till källaren och sen vädrade vi ut och det blev bättre i halsen men inte på kroppen. Jag misstänker nu min inhalator som jag haft i 3 månader så jag skall trappa ner i en vecka och se om det händer nåt. Det kan bli biverkningar av sånt och jag är rätt känslig för läkemedel. Sen kan allérgi och immunförsvar försämras om man varit i en psykiskt stressande miljö en lång tid. 

 

   

Varför inte en strandbädd nånstans i ett paradis...  Linens    

 

 

Nu sitter vi bara och väntar på att få komma härifrån och det skall egentligen ske på fredag men det verkar dra ut på tiden. När vi får klartecken tar vi över sängen direkt och lite annat så vi kan ligga över och sen bara åka och hämta saker. Lika bra att flytta in direkt och det är ju bra flyttväder, värre om det regnat och blåst. Vi har nu blivit av med en massa möbler och annat så det är rejält utrensat. Nu har vi även fått tag på folk som kan tänka sig att ta vår bäddsoffa och vår förra säng som vi hade i huset. Vi vill bara bli av med sakerna , så vi kan gå vidare och ha kvar det vi absolut inte vill göra oss av med. Vi har lite saker som vi inte gör oss av med förrens vi ser om dom ryms och passar in.

 

 

När vi får klartecken för flytt då kommer jag att ta en längre bloggvila så vi får klart så mycket som möjligt för sen är ju städningen kvar också och då är det bra att man har nån vecka på sig. Min laptop slocknade helt i går så det är tur att vi har en i reserv. Min man får kolla upp den men vår tid är begränsad så jag får använda reserv laptopen ett tag.  

 


Billy Joel med så passande låten "Movin Out". Klicka här för att komma in på hans hemsida 

 

 

 

#PV #Volvo #Säng #Klåda #Allergi #Flytta #Billy

Av Malin wiper - 22 maj 2014 11:30

  

Det känns så overkligt att Svenne & Lotta skall skiljas, dom har känts som en instution som inte går att splittra. Fast livet går ju inte jämnt på räls och saker händer, livet ändras men det går ju inte att sticka under stol med att det känns konstigt. Jag såg Svenne Hedlund med Hep Stars på Bergets Dag i Taberg sista gången dom hade Bergets Dag. Jag fick hans autograf och han var så vänlig. Då skulle Lotta ha varit med men hon blev sjuk. 

 

 

     

 

 

Dom har varit gifta i 48 år och det känns ofattbart hur fort tiden går. Klicka här för att läsa lite på en sida när dom kom tillbaka efter några svåra år. Klicka här för att komma in på deras facebook. Klicka här för att läsa om Svenne & Lotta 

 

     

Klicka här för att se vad jag skrev när jag såg Svenne Hedlund med Hep Stars på Bergets Dag i Taberg. 

 

Klicka här för att lyssna på deras låt Boomerang från 1975 års Melodifestival 

 


#Svenne #Lotta #Hep #Sandy

Av Malin wiper - 22 maj 2014 08:00

 


Min bloggvän Skrivmoster som även är min irl vän kunde man finna i Jönköpings-Posten i dag på grund av att hon har haft en brevvän  sen 1966 alltså i 46 år, helt otroligt, och  kul. Dom har träffats 20 gånger under åren och har många likheter i sina liv. Skrivmoster har bott i Piteå i många år men nu flyttat ner till Småland med sin man där dom har en son och två barnbarn. Hennes brevvän heter Britt Larsson och bor i Hindås utanför Göteborg, där jag själv åkt igenom ett antal gånger då jag bodde där. Nu kan dom träffas lite oftare eftersom avståndet krymt. Jag blir alldeles varm och får gåshud när jag läser artikeln om deras långvariga vänskap. Dom skickar fortfarande handskrivna brev trots internets intåg och bara det känns häftigt. Det är en riktig solskenshistoria som man är glad att få ta del av....  

 

 

 

 

Kulspetspenna från 1960-talet. Klicka här för att komma in på sidan

 




Båda är aktiva på nätet och framåt kvinnor. Deras män har samma namn och dom har två barn var och deras barnbarn är flickor. Dessutom är dom födda samma år. Det var vanligt på den tiden i veckotidningarna att man annonserade efter brevvänner, kom ihåg det själv och hade flera stycken men ingen som man höll kontakt med längre fram. Dom kommer att skriva till varandra så länge dom finns och det känns så uppfriskande och kul att få läsa  en sån historia som dom har. Båda kvinnorna är driftiga och Skrivmoster har skrivit flera böcker, dom har både arbetat och utbildat sig genom åren. Dessa brevvänner träffades första gången 1970 och då på kullerstenstorget i Gränna

 

 

 

 

 

 

 

Klicka här för att komma in på Skrivmosters blogg och läsa mer om detta. Där finns också en länk till tidningen. Jag har själv skrivit många brev i min dar och jag kom ihåg när man var ute och letade efter snygga brevpapper med olika mönster på och långt in på 1990-talet så fanns dom att köpa men nu börjar det bli lite tunnsått. Vi har alltid trevligt när vi träffar Skrivmoster och hennes man men nu var det ett tag sen eftersom vi haft flyttbestyr och lite annat som kommit emellan men vi skall nog kunna passa in så småningom.

 

 

 

 

 

 

 

#Brevvänner #Sextiotalet #Skrivmoster #Britt #Jönköpings

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards