Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 6 maj 2014

Ecologica Berlina, Ritz, byggplats och lite blomster....

Av Malin wiper - 6 maj 2014 21:45

  

I dag på förmiddagen gick jag ut för att handla lite och nu har bygget i centrum börjat växa på höjden. Undrar hur det kommer att se ut med två 6-våningshus bland dom lägre byggnaderna. Jag träffade Barbro utanför ICA så vi gjorde sällskap in och handlade lite. Sen gick vi till Ritz Konditori för att ta en fika. 


  

På torget börjar det blomma i planteringarna och det första som kommer är tulpaner och det i olka färger och sorter. Det ser jättefint ut och i dag regnar det så luften är så ren och lätta att andas


    

  

Nu är alla uteserverings-möblerna ute så man känner att sommaren sakta är på väg                              

   

Chokladmoussé bakelse som jag inte sett där förut, toppad med frukt


  

Fina blomkrukor på uteborden. Jag glömde fota när vi fikade för jag är lite stressad nu när vi har flyttbestyr. Jag åt en ostsmörgås och Barbro en hallongrotta


        

Barbro kom sen hem till oss 14.00 för hon var intresserad av sovrumslampan som vi hade förut, vi köpte en annan på second hand som passade bättre till inredningen. Jag har gjort iordning smörgåsar och annat bröd så vi även kunde fika, det är ju min favoritsysselsättning...  Vi har nu hela hallen belamrade med kartonger fast vi satt ner en del i källaren också.  I morgon skall jag tömma flera köksskåp och bara ha ett där vi har det som vi behöver tills vi flyttar.

  

   

Sen satt vi oss i "Likörhörnan" som fortfarande är intakt förutom ljushållarna som jag packat ner så jag fick hämta ljushållaren i köket. 

 

   

Vi drack lite vitt vin men vinglasen var nedpackade så vi fick dricka i vanliga glas. Jag kan varmt rekommendera detta Ekologiska vin som är kravmärkt. Det heter Ecologica Berlina och är från 2012. Klicka här för att läsa om vinet som är ett av dom godaste jag druckit. Det är fruktigt och bubblande. 

 

   

Jag hade inga tilltugg i form av nötter hemma så min man hittade ett paket popcorn som han poppade som vi kunde äta till vinet

   


#Ritz #Tulpaner #Pop #Vitt  

 
 
Annelie

Annelie

7 maj 2014 08:18

Jag saknar att kunna ta mig ett litet glas vitt vin (även om det inte var ofta förr heller), men jag gör det ju inte eftersom jag får denna allergiska reaktion.
Får se nu på torsdag när vi är i Köpenhamn,, då ska jag ta mig en liten öl, hoppas att det går vägen.
Åååå.. popcorn,, det älskar jag,, köpte mig ju en popcornsmaskin som bara står, den poppar jättefina popcorn, frasiga och goda,, men det är ju enbart varmluft så saltet fastnar ju inte på de.. :o((
Ska försöka sälja den,, för den maskinen bara står. Har använt den en endaste gång, så någon krona kanske jag kan få för den.
Numera köper jag Estrellas färdiga popcorn,, men sist jag var i en seconhand butik köpte jag en gryta som jag ska ha till enbart poppning.

Ha det bäst kära du.. // Kramen Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

7 maj 2014 09:13

Jag dricker så sällan för jag tål så lite numera ett glas räcker för att jag skall känna av det ;) Tråkigt att vara allerigsk mot vin för det är gott ibland och när man har gäster

Vi hade också en sån maskin men den tog sån plats och vi använde den så sällan så vi gjorde oss av med den

Vad bra att det finns såna grytor

Ha det bäst själv kram

 
Lillemor

Lillemor

7 maj 2014 12:43

Åh, så härligt ni verkade ha det! Er läshörna är ju bara så mysig! Hoppas att det går att fixa till en sådan i nya lägenheten också!
Kramar från ett kallt Mon

http://angermanalvens.blogg.se

Malin wiper

7 maj 2014 13:07

Det är en "Likörhörna" ;) men det går ju även att sitta där och läsa för vi dricker sällan likör ;)

Kramar tillbaka från Småland

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards