Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 21 april 2014

Katten Nisses nya favoritplats....

Av Malin wiper - 21 april 2014 16:30

Jag fick ett mejl från syrran och svågerns katt Nisse som löd: 


Tack Malin! Du kan inte ana hur länge jag önskat mig en egen fotölj...   Ligger i denna så fort jag är inne, dag som natt. Många kramar och långa kurrningar från din evigt tacksamma Nisse...  



Till saken hör att vi gav bort denna clubfotölj till syrran och svågern eftersom vi måste göra oss av med saker som inte ryms i nya lägenheten. Vi skall ha dom gula fotöljerna framför soffan som nu står i "Likörhörnan" när vi flyttar. Vi brukar fråga varandra innan vi gör oss av med saker så vi har fått många möbler och annat av dom. Fast det var ju inte meningen att Nisse skulle ta över fotöljen utan dom...   men hur skall man kunna neka sina  husdjur nåt.. Bilden med honom i fotöljen är ju obetalbar och tänk att ha sällskap av Marilyn Monroe...  

 

 

#Nisse #Fotölj #Marilyn

 
 
Ingen bild

-Nena-

21 april 2014 17:56

Så fi t och det ser ut som om Marilyn tänker klappa honom =)
Nej det är svårt att säga ner till sina gosiga husdjur ;)

Bra att kunna byta och ta över saker så.

Ha det så bra ❤

Malin wiper

21 april 2014 18:06

Ja du han ser så omhuldad ut ;) Jag skulle inte heller kunna säga nej.

Det är toppen att kunna byta saker med varandra vi har gjort så jämt.

Ha det bra själv
kramar

 
Annelie

Annelie

21 april 2014 19:00

Åååååå... vilken underbar bild på nå så vackert.. *kärlek*

Härligt att ha den underbara relation du har med din syster..

Varma kramar gogumman och du är sååå snäll i dina kommentarer.. // Kramar om <3

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

21 april 2014 19:09

Kul att du gillade inlägget. Tack snälla du

Varma kramar tillbaka

Malin

 
Annika

Annika

21 april 2014 19:49

Oj så Nisse njuter. Underbar bild. Nu fortsätter vi att njuta av det som är kvar av den här helgen.
Kram på dig.

http://www.badtant.bloggo.nu

Malin wiper

22 april 2014 07:46

Ja du han gillade verkligen denna plats ;)

Ha en skön början på veckan
kram

 
Cattis

Cattis

21 april 2014 20:44

Ja dessa underbara djur. Hur ska man kunna neka dem något.
Här ligger de också på de bästa platserna så annan får ta den plats som blir över. :)

Det känns så konstigt när du skriver "nya lägenheten"
Kan liksom inte tänka tanken än att ni ska flytta.
Men det blir nog mer verkligt sen när du visar bilder på hur ni fått det. Ni kommer säkert att få det lika fint som ni har nu.
Kanske ni till och med kan få ihop en liten liten likörhörna med filmtema etc i den nya lägenhet med. Hoppas det.

Kram min vän

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

22 april 2014 07:45

Ja du det är inte lätt man blir ju så svag för sina djur ;). Ser att det är detsamma hos dig ;)

Det känns konstigt för oss också att vi måste flytta efter bara 2 år, helt galet. Vi är helt slutkörda av bara tanken att plocka ner allt och sen upp igen på ett helt nytt ställe. Jag hade velat rota mig nån gång, visserligen bodde vi 12 år i vårt hus. Det kostar också att flytta och det var vi inte beredda på nu när jag har mycket mindre inkomst.

Vi skall försöka göra det roligt i nya lägenheten men den är mindre så vi har fått göra oss av med möbler. Fast vardagsrummet är rätt stort så det ryms en del där men min man måste ju även ha sin stationära dator där och nu ryms det inget arbetsbord när han fixar med datorer. Det fanns bara tvårummare ledigt just nu och vi orkar inte bo kvar här och vänta längre för vi är psykiskt utmattade.

Ha en skön dag kära vän
kramar

 
Annelie

Annelie

21 april 2014 23:52

Glömde ju svara dig på din fråga om min höft,,, jag har varit till läkaren angåendet det onda. Han konstaterade väldigt fort att det är muskelinflammation, så jag fick höja min dos på Diklofenaken (äter ju den regelbundet mot fibron) och ändå så får jag massor av muskelinflammationer (är sååå ofantligt trött på det), så nu ska jag börja hos en sjukgymnast, hjälper inte det så erbjöd han mig även en cortisonspruta in i det onda.
Men, det vet jag inte om jag är så pigg på.
Jag börjar med sjukgymnastiken, så får jag se hur det känns efteråt.

Ha nu en riktigt mysig kommande tisdag.. // Kramar Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

22 april 2014 07:40

Skönt att det inte är nåt fel på höftleden men jobbigt ändå när det inte läker. Det är väl så att när du arbetar med detta så är det svårt att få det läkt. Diklofenak har jag haft en gång men tålde det inte.

Förstår att du är trött på detta när det blir så långvarigt. Hoppas sjukgymnastiken hjälper. Min man får cortisonspruta för ett knä två gånger/år och det har lindrat för honom.

Ha en fin tisdag själv
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards