Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 9 april 2014

Hus på pålar i Bondstorp...

Av Malin wiper - 9 april 2014 08:30

  

Min man hittade en bostadsannons på nätet på detta hus i Bondstorp som döpts till "Någolunda" Att bo där kostar 6.500 kr/månad....   Inget för den höjdrädda men det såg ut att finnas en hiss, annars hade det varit jobbigt att ta sig upp och ner. Jag såg nu att det redan är uthyrt och det är säkert en härlig utsikt. Det gäller att inte ha för mycket möbler... . Vi har åkt förbi där för ett tag sen så jag fick fota men det blev endast två bilder som blev bra  

 

 

Bondstorp är en småort i Vaggeryds kommun och kyrkby för Bondstorps socken. Bondstorp ligger vid Rasjön. Avståndet till centralorten är 18 km, och till Jönköping är det omkring tre mil. I Bondstorp ligger Bondstorps kyrka  

 

 

  

Åker man inte hissen så finns en spiraltrapp på ena sidan                  

   

 

   

Huset ligger med utsikt över Rasjön och före den en liten damm med rutschkana.

 

   

Såg även denna snygga husbåt nere vid sjön. En sån skulle man kunna ha som sommarstuga eller varför inte bo i den jämt och slippa en massa prylar. Klicka här för att se en lyxig husbåt


  

   

Det ser ut som dom håller på att arbeta med marken i detta område

 

   

tterligare en husbåt på området 

 


Sara Bareilles med Morningside. Hon sjunger och spelar på en husbåt i detta klipp. Klicka här för att komma in på hennes hemsida. Hon föddes 1979 i Eureka, Kalifornien, USA och är en amerikansk musiker. Hon fick sitt genombrott 2007 med singeln "Love Song" som gav henne en topp fem-placering på Billboardlistan  

 

  

  

 

Jag är inte så aktiv nu för vi har mycket att göra den närmaste tiden men jag kommer in ibland och jag hoppas ni får en fin onsdag. I kväll skall jag ändå gå på Tjejkväll på Ritz Konditori som jag anmälde mig till för ett tag sen.

 

 

 

 

 

Klicka här för att komma in på Vaggerydstorget.se och se kommande evenemang och allt annat ni kan få information på den sidan. Även välskrivna och intressanta reportage

 


#Någolunda #Bondstorp #Pålar #Vaggerydstorget

  

 
 
skrivmoster

skrivmoster

9 april 2014 08:39

Vilka roliga hus du hittat!! Tur det fanns hiss till det högsta huset med otrolig utsikt!

Jag mailar dig!

Kram

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

9 april 2014 08:58

Ja du det var festligt och det fanns mer roligt på området men jag ville inte fota allt

Ha en skön dag
kramar

 
Annelie

Annelie

9 april 2014 09:11

Hihi, vilka ideér de kommer på att bygga bostäder på. Å allt blir uthyrt också.. :-/
Ja, jag personligen skulle inte vilja bo så.

Sköt om dig gumman och ha nu en riktigt, riktigt trevlig på Tjejkvällen... // Varma Kramar Annelie

http://minegen65.blogspor.com

Malin wiper

9 april 2014 12:41

Tänk att det blev uthyrt ;) jag skulle nog vilja ha betalt för att bo där eftersom jag har höjdrädsla. Det är säkert jättemysigt

Sköt om dig själv kära vän
kramar

 
Kenneth

Kenneth

9 april 2014 14:03

Hur säkert står huset vid storm :)

http://rothvoss.se/enblogheltenkelt

Malin wiper

9 april 2014 15:52

Jag tror att det tål rätt mycket för det såg stabilt så det är nog väl förankrat. Det ligger lite skog omkring också som dämpar. Fast det rör sig nog ändå lite om det stormar.

Ha en fin kväll
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards