Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 28 mars 2014

Skafferiet i Barnarp!

Av Malin wiper - 28 mars 2014 08:00

   


  

Jag vill tipsa om ett Café som ligger i Barnarp som jag själv blev tipsad om för ett tag sen.  Det heter "Skafferiet" och ligger två mil norrut från Vaggeryd. Skafferiet öppnades för en månad sen och har blivit jättepopulärt redan. Det behövdes nåt nytt där för dom har haft både pizzeria och annat där sen vi flyttade till Småland. Vad härligt det måste vara för dom som bor i Barnarp att få ett sånt fint ställe att fika och äta på. Sånt gör mycket för att blåsa liv i ett litet samhälle.               

 

 

Klicka här för att komma in på deras fina hemsida. Klicka här för att komma in på deras facebook

 

   

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild. Vi har tyvärr själva inget skafferi men vi har en skylt som det står skafferi på som vi köpte hos Hon & Han Frisör Interiör. Vi satt den på gästtoalett-dörren...  för att skoja lite med folk som kommer till oss. 

 

  

Det är luftigt, mysigt och snyggt därinne och ser mycket större ut i verkligheten än jag kan få fram på bilden.


  

Jag fick fota dom fina trevliga tjejerna som arbetade där.  Dom var jätteduktiga och serviceminded. Det kom in folk hela tiden som köpte med sig bröd eller hade beställt mat. Dom hade knutit sina scarfsar så snyggt.


  

Tavlorna på väggarna var jättehäftiga och var till salu. Kom nu inte ihåg vem som målat dom så det får jag ta reda på igen


  

Dom hade flera smårätter men vi valde wraps och det ångrar vi inte för dom var dom godaste vi någonsin ätit. Såsen, kycklingen och allt "gifte sig" som det så fint heter. Även chips och tackosåsen som var till var jättegoda. Till detta ingick både kaffe och dricka


  

Kolla in den krämiga såsen i wrapsen. Wrapsen var delade i två så det var lagomt stort att hålla i.  


  

Här doppar min man dom goda chipsen i den läckra tacosåsen.


  

Det fanns även en snygg pinnsoffa i ena hörnet och en liten barnhörna.            


  

Vi valde att sitta uppe på denna platå där det fanns två bord ett för oss som är långa och ett för kortare personer. Det var så mysigt att sitta där så vi bara myste ett bra tag. 


  

En läcker stege i rått järnsmide där det hängde lite tidningar, vilket bra påhitt 

  

Det var jättefina lyktor på varje bord


  

Här står vår bil parkerad så bra på sidan om Cafét. På sommaren kan man sitta utanför Cafét för det finns en stor uteplats 

 

 

Nu önskar jag er en härlig fredag och helg. Hoppas ni har nåt roligt att se fram emot. 

 

 

 

  


#Skafferiet #Barnarp

 
 
Annelie

Annelie

28 mars 2014 08:55

Vilket härligt café,, rent, snyggt, fräscht...
Å vilken god lättare mat,, det tror jag ett café vinner mycket på, att ha något lätt att äta istället för "bara" kaffebröd / smörgåsar.

Mmm.. skafferi i ett hem är värt mycket,, det har vi i vår lägenhet, älskar det... även om jag får plocka ut en del saker för att just det jag ska ha står längst in.. :o))

Trevlig helg vännen, sköt om er.... // Kram Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

28 mars 2014 09:22

Det var verkligen fräscht. Dom hade flera rätter att välja på så man kan testa annat sen.

Lyckostar som har skafferi för det tillför verkligen nåt extra. Nu fick jag skratta lite också ;)

Ha en fin helg själv. Kommer in till dig så fort jag gjort mig iordning för tiden går ;)

Stor varm kram goa vän

 
Ingen bild

Bosse Lidén

28 mars 2014 10:21

Det där var ett fik helt i min smak. Vilken fin reklam du gjorde för den. Synd att det är så långt dit. Helgkram Bosse

Malin wiper

28 mars 2014 10:31

Vad kul att du gillade fiket. Det är verkligen lite långt för dig att ta dig dit ;)

Det var sån kvalitet på deras utbud och man vill att dom skall etablera sig där så samhället lever upp.

Ha en skön helg själv
kram

 
Anna-Karin

Anna-Karin

28 mars 2014 16:23

Åh så kul att ni hittat till Skafferiet i Barnarp! :) Jag bor i Barnarp och det är härligt att där är unga människor som gjort något så positivt för vårt lilla samhälle som det här caféet är. Det är mysigt där. Det jag köpt och ätit där har varit mycket gott. Och så blir caféet en naturlig mötesplats för människor i alla åldrar. Något som vi verkligen har saknat här i Barnarp.

Nu blev jag sugen på en wrap! :)

Kram/Anna-Karin

http://wwwmaskroskvinnan.blogspot.com

Malin wiper

28 mars 2014 16:30

Nu kom jag ju på att det var du som tipsade oss. Tack snälla du. Vad kul att du bor i Barnarp som vi ofta åker förbi när vi är på väg till Jönköping. Det är precis som du säger att detta tillför verkligen samhället nåt. Det var verkligen gott det vi åt där. Förstår att ni som bor där gillar stället och det kändes lite mer livat där nu.

Förstår att du saknat nåt sånt där och så roligt nu och det går ju att sitta ute på sommaren

Wrapen kan jag verkligen rekommendera

Ha en skön kväll
kram

 
Ingen bild

SmålandsJenny

29 mars 2014 05:49

Tack för att du gillade skafferiet :). Ser att ni var där en eftermiddag.

Malin wiper

29 mars 2014 09:53

Var det du som tipsade? för jag hade en aning om detta men var inte säker. Tack för tipset i så fall för det var jättefint där

 
Ingen bild

SmålandsJenny

29 mars 2014 12:02

Vet inte om det va jag. Men konditorn /bagaren /delägaren är min kusin.

Malin wiper

29 mars 2014 18:57

Vad kul att din kusin är bagare och delägare där. Undrar om jag träffade henne då för det var 3 tjejer som var där då

Ha en fin kväll
kram

 
Ingen bild

SmålandsJenny

30 mars 2014 08:25

Hon är brunett.

Malin wiper

30 mars 2014 10:26

OK! ;) antar att hon såg det gamla paret;)

Ha en fin söndag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards