Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 27 mars 2014

Mystiskt och fint brev från en bloggläsare....

Av Malin wiper - 27 mars 2014 17:19

 




Vid 16.00 tiden ringde telefonen och min man svarade. Det var till mig och det var från Selmas Klädbutik och jag blev fundersam för det hade kommit ett brev till mig som dom skulle lämna över. Jag förstod ingenting men det kändes onekligen spännande och mystiskt. Eftersom jag går i myskläder i dag och pysslar lite hemma så skickade jag ner min man dit och han kom hem med kuvertet ovan som hade en jättefin handstil. Vad jag kunde se var det från Göteborg. 

 

 

 

 

 

Pic gifs

 

 


När jag öppnade brevet och läste så blev jag så rörd och fick gåshud. Det var en kvinna som heter Lena som läser min blogg och hon skrev så otroligt fint om min blogg och hon uppskattade mina bilder och det jag skriver om butikerna i samhället. Jag  tackar så mycket för det som fanns i kuverten och dina fina rader som värmde i hjärtat. Jag är även så glad att du läser min blogg och det känns som en vind kommer emot mig från Göteborg där jag trivdes så bra dom åren jag bodde där.  Det skulle vara så roligt att träffa dig om du kommer till Vaggeryd för då skall du få en rundtur här av mig och min man och en njutbar fika på Ritz. Brevet kommer jag att spara i resten av mitt liv för det var så fint skrivet. Tusen tack snälla rara du...   








Fint klipp från Göteborg. Vi var dit för några år sedan och bodde då på Hotell Europa som ligger nära Nordstan. Jag har en arbetskamrat där sen 70-talet som jag fortfarande har kontakt med, och även min bloggvän Pisan.


 




Jag är väldigt förtjust i spårvagnar och var med i "Svenska Spårvagnssällskapet" när jag bodde där.

 

 

 

 

#Brev #Lena #Rörd #Spårvagn

 
 
Ingen bild

petra

27 mars 2014 18:56

Så roligt att bli uppskattad ! Kram

Malin wiper

27 mars 2014 19:53

Verkligen! Man kan läsa mellan raderna hur fin personen är. Jag blev så överraskad och glad

Ha en skön kväll
kramar

 
Cattis

Cattis

27 mars 2014 20:22

Åh, det måste ha varit en härlig känsla att få det brevet.
Det är inte varje dag man får uppskattning så när man väl får det så ska man njuta 100 gånger mer av det.
Speciellt roligt måste det ha varit när det var ett handskrivet brev för det är sällan någon skickar längre. Det blir mest kommentarer på nätet eller ett mail.
Lite synd för det är en helt annan känsla med ett personligt handskrivet brev.

Kram vännen

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

27 mars 2014 20:35

Ja du det var ett fantastiskt brev som var rent magiskt. Jag känner mig så chockad och skulle vilja träffa och krama om personen. Brevet var inte handskrivet utan kuvertet med sån fin handstil. Det var ändå som handskrivet för mig

Man kunde läsa mellan raderna hur fin person hon är. Det var också så spännande att få ett brev på ett sånt vis

Ha en skön kväll
kramar

 
Ingen bild

skrivmoster

27 mars 2014 21:03

Det kan man kalla för en guldkant Malin! Så roligt att någon tar sig tid att skriva och berätta vad hon känner inför din blogg och allt fint du visar från din bygd! Det är roligt att överraska och uppmuntra och ännu roligare att bli överraskad och uppmuntrad!! Jag tycker du är värd allt Malin för du lägger ner så mycket tid och engagemang i din blogg. Kram och ha en fin kväll! <3

Malin wiper

28 mars 2014 08:32

Ja du det var ett brev som var väldigt speciellt och man hade önskat att få ringa eller skriva för att tacka denna fina person för brevet och det andra som jag inte vet hur jag skall tackla. Jag blir ju så nyfiken också på vem personen bakom brevet är. Man märker vilken fin person hon är.

Tack Skrivmoster för dina fina ord som värmer. Du har själv en blogg som är jätteintressant och har skrivandets gåva.

Ha en skön fredag och helg
varm kram

 
Annelie

Annelie

27 mars 2014 22:33

Näääeee..... gudni va ROLIGT,, förstår du vart överlycklig över ett sådant brev. Vad gulligt gjort av denna kvinna att sätta sig och skriva ett brev till en "okänd" kvinna...
GRATTIS,,, du ser,,, din blogg är super.

Härliga kramar Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

28 mars 2014 08:29

Ja du det var väldigt speciellt och en present med i kuvertet också. Det var ett väldigt speciellt brev som jag blev berörd av.

Din blogg är också super gulliga fina Annelie. Jag har väldigt svårt fortfarande att ta till mig beröm, det är nog en generationsfråga. Fast detta gör att jag sitter med gråten i halsgropen på nåt vis.

Ha en fin fredag kära Annelie
stor kram

 
Gilla

Gilla

28 mars 2014 00:03

Det är ju drömmen, att någon blir så kär i vad man skriver, att de tar kontakt på ett eller annat sätt.

Kram/Gilla

http://trebgilla.blogspot.com

Malin wiper

28 mars 2014 08:26

Ja du jag hade inte väntat mig detta och jag kan ju inte visa vad hon skriver för det är inte ett vanligt brev utan speciellt. Jag är en rätt blyg person och blir så förvånad när nån tycker att min blogg är bra ;) Jag har fått arbeta med mig själv för att kunna ta kontakt med främmande människor för att fota och skriva om dom. Nu går jag på lite mer men utan att vara påstridig.

Ha en skön helg kära du
kramar

 
kristinakicki

kristinakicki

28 mars 2014 09:00

Vad glad man blir över bekräftelse och uppskattning. det är så viktigt. Jag gläder mig mycket för din skull och vet med hela mitt hjärta att du är värd detta.Jag vet även att du har ett så gott och ödmjukt hjärta. jag är glad att du sprider detta så att vi alla kan berömma och bekräfta.
Goa kramar till dig min goa vän

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

Malin wiper

28 mars 2014 09:20

Tack för dina snälla fina ord som gör mig så rörd. Jag säger detsamma om dig vännen. Du har varit en klippa och är det för många. Tråkigt att vi inte kunnat träffas igen sen sist men jag hoppas vi snart ses. Jag ringer dig i helgen så vi kan prata lite. Du har också ett gott hjärta vännen.

Ha en riktigt fin fredag fina du
varma kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards