Öppen Ridå

Alla inlägg den 18 mars 2014

Av Malin wiper - 18 mars 2014 18:00

Jag började fundera vart Julian Lennon tagit vägen, John Lennons son som fick några hits för ett antal år sedan. Hittade denna låt Everything changes  som jag aldrig hört och den har en ständigt aktuell text. Klicka här för att se den svenska texten till låten 

 

   

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild på honom  

 

 Klicka här för att komma in på hans hemsida. Han är rätt lik sin far både utseendemässigt och även lite på rösten men John Lennons röst hade en annan klang som tilltalade mig mer än om jag gillar Julians röst också. Klicka här för att komma in på Julian Lennons facebook 

 

   

Han har det där magiska i sitt utseende precis som sin pappa. Klicka här för att höra låten Valotte som jag själv har på en cd 

 

Julian Lennon föddes 1963 i Liverpool, Merseyside och ären brittisk musiker, kompositör och skådespelare. Det känns overkligt att han nu är 50 år gammal, vart tar tiden vägen?. Han är son till John Lennon och hans första hustru Cynthia, f.Powell Han är därmed halvbror till Sean Lennon som hans pappa fick med Yoko Ono. Vad man saknar John Lennon fortfarande och musiken är odödlig och tidlös. 

 

   

En bild på Julian med sin pappa John och mamma Cynthia  

 

Julian Lennon försökte sig på en filmkarriär mellan åren 1991 och 1998, och var då med i filmerna Farväl Las Vegas och gjorde rösten för en tecknad version av Charles Dickens David Copperfield. 1998 gjorde han comeback med albumet Photograph Smile. Han har även producerat dokumentärfilmen Whaledreamer, om en aboriginstam och dess speciella relation till valar. Klicka här för att se vart man kan köpa filmen som är från 2008. Den tar också upp många miljöproblem så han har ett miljöengagemang. Filmen har fått flera priser och visades vid filmfestivalen i Cannes 2007 

 

  

Jag kan inte minnas att jag sett filmen så jag måste kolla upp detta. Klicka här för att se ett klipp från filmen där han själv berättar lite också. Jag kommer själv att skicka efter dokumentären.  

 

Hans stiftelse heter The White Feather foundation. Klicka här för att läsa om detta på hans sida. Klicka här för att komma in på deras facebook 

 

Den här låten med honom gillar jag till tusen både melodi, text och hans sång. Den heter Saltwater och visar även hans miljöengagemang. Klicka här för den svenska texten till låten  

 

Klicka här för att komma in på Ritz Konditoris sida på Vaggerydstorget.se 

 

Hoppas ni har haft en givande dag och får en skön kväll. I dag har jag haft lite spadag härhemma med dom små medel jag har att ta till. Lite fotbad annan kroppsvård, och sen lite zonterapi under fötterna som min man stått för. Min man är rätt duktig på detta. Vi har en bok vi fick då med ett shema över fotsulan där man trycker på olika punkter som representerar olika delar i kroppen. 

 

 

 

#Lennon #Saltwater #Whaledreamers #Zonterapi #Feathers 

 

Av Malin wiper - 18 mars 2014 08:00

  

I natt har sömnen varit bättre och jag fick lite mer gjort hemma i går och hittade saker jag sökt. Hoppas det blir en lång och händelserik dag så inte tiden går så fort. Bilden tog jag när vi åkte tåg till Jönköping sist och föreställer den inbyggda gångbron där man sen tar rulltrappor ner mot Centralstationen där tåg och bussar utgår ifrån. Den är rätt snygg och känns lite som en stor tågvagn från förr, så man får lite gammal SJ känsla 

 


The Monkees med "Last train to Clarksville". Klicka här för att komma in på deras hemsida. The Monkees är en amerikansk musikgrupp som bildades 1966 och som under en kort period sålde fler skivor än självaste Beatles 

 

 

Magnisa Stuga 


Min man var på hembygdsrådets årsmöte i går: 

   

Thorleif (min man) och Evert Melin representerade Waggeryds MuseiföreningVaggeryds Hembygdsråds årsmöte.  Representanter från Vaggeryds Hembygdsföreningar, Miliseum och övriga intressenter kunde glädja sig åt ett  händelserikt år och ett spännande kommande verksamhetsår.  Elisabeth och Ingrid ordnade spisning för gommen. Ett tankeväckande bildspel  om Vaggerydsgårdarna och byarna i skjutfältet av Evert Melin avslutade årsmötet. 22 personer var närvarande.


 

Min man har verkligen hamnat på rätt ställe för han älskar historia och riktigt njuter av allt han får ta del av. Dessutom så gillar han alla han kommit i kontakt med i föreningen och kommer hem med ett leende på läpparna och ser så glad och nöjd ut.


 

 

Klicka här för att komma in på Vaggerydstorget.se för att se vad Aoptik i Vaggeryd har för nyheter vad gäller glasögon.  

 

 

Hoppas ni får en skön tisdag och tack för att ni tittar in till mig...  

 

 

 

  

 

 

Livet är inte så allvarligt som sinnet vill få oss att tro. ~ Eckhart Tolle 

 

 

 

#Hembygdsrådet #aoptik #Vaggerydstorget #Centralstation

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards