Öppen Ridå

Alla inlägg den 17 mars 2014

Av Malin wiper - 17 mars 2014 14:02


 



Det finns platser kvar på City Skors "grabbkväll" som sker 3 april 18.30 Min man har anmält sig jag hoppas det blir fler för dom gör det så mysigt och trivsamt när dom har såna evenemang.

 

 

 

   

    

 

Klicka här för att komma in och läsa mer om "Grabbkvällen"

 

 



Häftigt klipp med stepp dans

 

 

#Grabbkväll #City #Step

Av Malin wiper - 17 mars 2014 13:00

 


  

Jag brukar äta lite blandade bär ibland och ringla på lite Yoghurt och sen grovhacka lite valnötter ovanpå. Väldigt bra istället för godis och man kan även riva lite mörk choklad över men då skall det vara en hög cacaohalt. Vi blev tipsade av en tjej på ICA att testa den Ryska Yoghurten som hon sa var krämigare och mildare. Vi gjorde så och den var faktiskt mer passande till ett sånt litet mellanmål 

 

Klicka här för att komma in på Lindahls hemsida som saluför den Ryska yoghurten 


  

Bären jag använde hade min man köpt i frysdisken och det var en påse från Lindströms Hallon & Blåbär och dom var väldigt goda så dom kommer vi att köpa igen. Det är för dyrt nu att köpa färska bär för man får endast en liten ask med blåbär för närmare 30 kr 

 

Klicka här för att komma in på deras hemsida

   

  

Sist vi var till Malmborgs Lilla så köpte vi deras månadens  te som  var en Earl Grey av märket Kusmi som är det finaste man kan få.  Dom är mycket dyrare annars så vi passade på . Som vanligt så är Kusmi alltid goda och detta var inget undantag, annars brukar jag köpa deras lite fruktiga te i en röd burk. Kusmi är ett dyrt kvalitetste men Maria Lakatos som introducerade oss till denna tesort när hon drev Café Lakatos sa till oss att man kunde återanvända tet flera gånger genom att lägga lite plast eller folie runt tesilen och stoppa in den i kylskåpet och sen använda den igen. På det viset så blir det inte så dyrt.  


Klicka här för att komma in på Kusmi hemsida

 

  

 

 

   


 

Klicka här för att se vart jag hittat bilden på denna coola gubbe som faktiskt är en tesil.  

 


Blue Monday med Fats Domino. Klicka här för att komma in på Fats Dominos hemsida. Jag blev väldigt förvånad när jag såg att Fats Domino fortfarande lever och är 86 år gammal. Han förlorade hela sitt hem i stormen Katrina så han fick ta emot nya guldskivor. Han är fortfarande aktiv så det är aldrig för sent om man får vara någotsånär frisk. Klicka här för att komma in på en annan sida som handlar om honom.  

 

 

 

 

 

 

Klicka här för att komma in på Vaggerydstorget.se för att se vilken film som Folkets Hus visar 23 mars

 

 

I natt var det omöjligt att somna och jag försvann inte in i drömmens värld förrens vid 02.00-tiden och i morse hade jag huvudvärk och det har jag inte så ofta. Då sa min man att det var fullmåne i natt och då förstår jag varför eftersom jag reagerar så då. Det är tydligen även lågtryck och det blåser rätt mycket. Jag gick i alla fall ut för att handla och se mig omkring lite i samhället. 

 

     

 

Jag gick in på Acleja Blomsterhandel för att köpa nya blommor i två småkrukor. Hade blommande växter där förut men nu köpte jag två stycken Aloe Vera varianter. Kunde inte låta bli att fota deras snygga vattenkanna som jag gillar formen på. Klicka här för att komma in på Aclejas facebook 

 

 

Klicka här för att komma in på Vaggerydstorget.se och se lite information om Acleja som är anslutna där. 

 

   

Husbygget i centrum fortskrider. Det kommer att bli 2 st 6 våningshus. 

 

 


Allt är en lektion i förklädnad. ~ Okänd 

   


#Kusmi #Yoghurt #Lindströms #Tesil #Acleja #Vaggerydstorget

Av Malin wiper - 17 mars 2014 00:32

   

  

Jag var in till Vaggerydstorget.se i fredags för att få lite material till ett inlägg här i bloggen. Här är jag på väg in genom ytterdörren som sitter så kul i hörnet av huset. Jag frågade Camilla Boman (Marknads & Support Projektledare) som förut intervjuade mig till deras sida, om jag fick skriva lite om dom och det gick bra.  

 

   

Mikael Wahss, MWiAB, är ägare, VD och arbetar med säljfrågor och Martin Berggren som är webbdesigner. MWi AB  gör även hemsidor.

 

     

Digilär producerar digitala läroböcker åt högstadie och gymnasiet.   

Antar att  dom har sina redaktionsmöten och genomgångar för kommande uppgifter runt detta bord. Lite tidsenligare där än övriga lokalerna. En lampa som ser ut att sväva i luften och stolar i olika färger. Bredvid bordet har ägaren Mikael Wahss sin arbetsplats. Klicka här för att komma in på digilär.se

 

  

Här ser ni hela det härliga gänget som arbetar där. Mikael Wahss står på andra raden som nr 2 från vänster. Tyvärr så blev bilden lite ljus fast vi drog för gardinerna men efter lite arbete i fotoprogrammet så får den duga. Bredvid honom står Camilla Boman som sysslar med Marknads & Support, projektledare. Jennie Almlöf står bredvid Camilla och hon är journalist och vår fd granne. Hon hade med sig sin lilla flicka och det är hon som vinkar så fint.Det skall börjas i tid.

Hanna Persson syns längst upp till vänster, hon är praktikant och studerar PR/Marknads-kommunikation i Jönköping.  

 

I främre raden från vänster ser vi  Johannes Fag som är webbutvecklare (han och hans fru köpte vårt hus). Bredvid honom sitter Goran Dzalto som är ägare av FG Webbtjänster och han arbetar med annonsering och säljfrågor. Bredvid honom sitter Simone Kamm som arbetar som redaktionsassistent på Digilär AB. Hon flyttade till Vaggeryd från Karlskrona för drygt en vecka sen och hon kommer att skriva en krönika åt Vaggerydstorget. Martin Berggren nedre raden längst till höger i randig tröja arbetar som webbdesigner.  

 

   

Jag tar med ytterligare en bild på gänget eftersom jag var så klumpig och fotade när Camilla Boman tittade neråt på förra bilden. Vill ju gärna att hon skall synas också.  

 

   

Gammal anrik dörr med ingraverade svalor minner om svunna tider mitt i det kreativa brus från dagens samhälle.  Dörren och fönstret med etsade fåglar är original från när konditori Fenix huserade i lokalerna. 

 

   

Här sitter till vänster Martin Berggren, webbdesigner och till höger Johannes Fag, webbutvecklare. Fototapeten på väggen är skapad av Mattias Bokinge som är bror till Åsa som driver Ritz Konditori.         

 

   

Här i denna rundel med personliga möbler satt jag med Camilla Boman, Goran Dzalto och Mikael Wahss och pratade. Jag fick information om deras verksamhet men har sen fått läsa på lite eftersom jag inte är helt hemma i denna nya arbetsvärld. Man är aldrig för gammal för att lära. 

 

   

Tavlan med rovfågeln är av Mattias Bokinge. (Bokinge.se

Nu har det fantastiska Vaggerydstorget börjat fyllas med mer innehåll och jag tycker själv att sidan är lättläst och bra uppbyggd. Det är lätt att hitta där och man får det mesta inom kommunen på en gång utan att behöva gå in på allas hemsidor och facebook. Det är inga problem att hitta det man är ute efter.  För närvarande har dessa anslutit sig: 13 restauranger, 34 butiker, 12 företag och 18 föreningar. Nu har även Waggeryds Museiförening gått med där. Det är gratis för föreningarna och ideélla organisationer.  


Jag har själv stor hjälp av Vaggerydstorget.se när det gäller bloggen eftersom det finns finns en evenemangskalender. Det är ett suveränt skyltfönster på webben. Av 140 föreningar har 18 föreningar registrerat sig men det borde vara fler och man kan bara gå in på sidan och registrera sig.
 

 

   

Att sponsra Vaggerydstorget kostar 12000kr/år och det vore bra med fler sponsorer för det blir lönsamt i längden. Sidan betyder också mycket för de som gästar vår kommun.

 

Vaggerydstorget.se startade upp för 2 år sedan. Nylanseringen av Vaggerydstorget.se, 12 december 2013, är frukten av ett samarbete mellan Vaggerydsbaserade MWi AB och Skillingarydsbaserade FG- Webbtjänster. Vaggeryds kommuns köpmän deltar aktivt genom att sponsra och köpa reklamplats. Genom att handla lokalt och anlita hantverkare samt stötta lokala föreningar av alla sorter skapar vi ett dynamiskt samhälle som klarar sig gott i konkurensen med andra. 

 

   

Här sitter Simone Kamm som är helt nyanställd som redaktionsassistent. Hon kommer från Karlskrona och har endast bott i Vaggeryd drygt en vecka. Digilärs två programmerare var inte på plats. Lokalerna delas med Digilär AB - Digilär.se.       


  

Fönstret mot omvärlden som Vaggerydstorget.se utgör kommer att spela stor roll. Vaggerydstorget.se är under ständig utveckling och kommer att anpassas till mobiler  och dom kommer att få appar till smartphone och plattor samt kopplas mot nätets många aktörer som facebook o.d  


  

I de fräscha lokalerna på Östergatan 4 har man låtit 1950-60-talets möbler dominera. Det är ljust och luftigt och man arbetar för högtryck. Här finns framåtanda och kompetens. Med hjälp av Vaggerydstorget.se kan vi nå långt ut på nätet för att intressera fler att flytta till vår kommun 

 

   

Den kompetens inom webbpublisering som nu lokalt byggs upp inom kommunen kan bli ett kraftfullt verktyg och värdefull tillgång för enskilda föreningar, företag och politiker som strävar efter att utveckla vårt samhälle 


  

Hanna Persson är praktikant         

       

     

Dom har långt gångna utvecklingsplaner  som kommer att visa sig så småningom. 
Jag är jätteglad att jag fick komma dit för jag blev så väl mottagen och gillade stämningen därinne. Vaggerydstorget  kommer även att ha begravningsbyråns lokaler till hösten, där ena rummet då blir redaktion för Vaggerydstorget och det andra blir kontor åt Digilär. Totalt 180 m2 kontor. 

 

    

I Vaggerydstorgets lokaler möter nutid, dåtid i en harmonisk blandning.   

 

                                

Lite detaljbilder. UfO-lampor, konferensbord och stolar (mm) är från Skillingaryd designcenter. http://www.skillingaryddc.se
 

 

Klicka här för att komma in på Vaggerydstorget.se och läsa om en föreläsning som sker 18 mars ang Visual Merchandising     


Tusen tack för att jag fick skriva om er, jag önskar er allt gott...          




#Vaggerydstorget #Wahss #Boman #Skillingaryd #Goran #Johannes #Jennie #Simone #Martin #Hanna

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards