Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 13 mars 2014

Club 40 Ett gästinlägg av Camilla...

Av Malin wiper - 13 mars 2014 08:00

 


Jag frågade Camilla Appelkvist om hon ville gästblogga om sitt besök på Club 40. Jag orkade ju inte gå sist men hoppas jag kan gå 5 april istället. Det ser ju så inbjudande ut när Camilla skriver om detta och det gör hon så målande. Camilla arbetar på Museiföreningen.

 

 

 

                    



 



En kväll för våra minnen, och det var det många som ville…

En lång kö mötte oss,,, glada ”flickor” ute efter den välkända musiken, som strömmade ut ur byggnaden.

Danstokig som man är, så var det svårt att stå still och av vår glädje delade vi med oss till de övriga ködeltagarna. Lättsamt prat och en känsla av gemenskap värmde den annars lite kyliga luften, för vi har ju alla något gemensamt, vi är alla 40 + :D

 

 

                                                                      



Väl inne strömmade värmen från dansande människor, och kön fortsatte till garderoben.

Redo, dax att inta det packade dansgolvet, ja älskar man att dansa så gör man, även om det va överfullt. Leende, dansande till låt efter låt (vi kände igen dom alla) i timmar. Strax efter kl 1 började det tunna ut, en del va kanske trötta ;)

 

 

                                              



Gärna för mej, för nu fick vi plats att ta ut svängarna och glatt dansade vidare tills dom obligatoriska ”kram” låtarna kom (en kvart innan det stängde) ett popuri av gamla tryckare strömmade ut ur högtalarna.

 

Då log ja och hämtade ut jackorna ur garderoben i väntan på min kompis som höll sej kvar på dansgolvet en stund till.

 

 

 


  

Glada och nöjda tog vi sedan bussen hem, väl medvetna om att vi gärna återvänder nästa gång =)

 

 

 

 

Tack för ditt fina gästinlägg...  


 
 
Annelie

Annelie

13 mars 2014 08:30

Vilken kanonbra idé att ha ett danställe med 40+,, för idag är det inger roligt att gå ut längre,,, för man känner sig ju som mormor/farmor bland alla ungdomar.

Så, jag förstår att kön ringlade sig lång... :o))

Ha en kanonfin torsdag i det vackra vädret.. // Kram Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

13 mars 2014 13:39

Det finns även ett Club 50+ men det har inte kommit hit men kanske så småningom. Jag är kanske för gammal för Club 40 men jag skall gå dit ändå eftersom det inte finns nån åldersgräns uppåt.

Jag kommer säkert att känna mig som mormors mor när jag går dit ;)) är ju en gammal kvinna numera utanpå men inte inuti

Det har blivit väldigt populärt och dom reser omkring med Dj

Ha en härlig torsdag själv
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Av Malin wiper - Lördag 13 april 08:30

    I går behövde jag klippa mig lite och numera går jag hos Forumfrisören och är nöjd varje gång. Jag klippte mig 1,5 cm och lite mer uppklippt (etapper), sen var håret så tjockt så hon tunnade ur lite också. Jag har skrivit om dom förut i och ...

Av Malin wiper - Fredag 12 april 07:15

    I går 14.00 hade vi bjutit upp vår granne A-B på kaffe. Vi bjöd på Slåihop kaka med grädde och hallon på sidan om, morotskaka och hallongrottor. Vi hade jättetrevligt och vi har hur mycket som helst att prata om så det flyter verkligen på.   ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards