Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 12 mars 2014

Meditation hos Camilla!

Av Malin wiper - 12 mars 2014 08:30

  

 

Camilla

Jag är så glad att jag gick på meditationen i går som Camilla Appelkvist höll i. Jag är väldigt mottaglig för sånt och har gått på Healing hos Kristina förut som gett mig jättemycket. Camilla håller också på med healing och hon bryr sig om människor och sprider värme och energi runt sig. Det var en mysig varm känsla som slog emot en när man kom in för hon hade tänt ljus och ställt ut stolarna så vi kunde sitta som i en cirkel. Hon hade även tänkt på att ha lite vatten och nyttigt och gott tilltugg. Jag är lite blyg för att sitta så med folk jag inte känner för jag är ju en generation som inte är van vid sånt men det gick bättre än jag trodde för dom som var där var så lättsamma. Hon hade satt på meditativ musik och sen guidade hon oss med sin lugna tryggar röst genom meditationen. Vi höll till i Museiföreningens "Magnisa stuga"

  


       


Camilla hade tre olika meditationssessioner med oss och jag som varit så trött i går på grund av sömnbrist och nack och armbesvär piggnade till redan efter första meditationen och vi fick hålla på med andning som går ut på att man andas in genom näsan och ut genom munnen. Det var lite jobbigt i början men man kommer snabbt in i det. Det var som att man blev renad från en massa saker som samlas i kroppen och när Inger och jag vandrade hemåt senare så var jag helt avslappnad i nacken och kände inget i armen som jag haft som tandvärk i några dagar. Sen hände nåt i tredje meditationen för då kom det upp en massa oförlösta saker som jag nu känner gjorde mycket nytta för mig. Camilla var så fin och känslosam mot oss och gjorde så vi kunde slappna av och bara vara i det nu vi upplevde då. Jag riktigt längtar tills nästa gång. 

 

Tusen tack fina Camilla... 

 


Nu sitter jag här med en kopp kaffe och min man har gått till jobbet, solen skiner och det ser ut att bli en lika fin vårdag i dag. Nu skall jag baka en morotstårta med topping och min man har rivit morötter och mandel åt mig för det är för tungt för mig just nu. I kväll skall jag ju på mingel hos Acleja och det blir spännande. Hoppas ni får en fin lilla lördag och njuter av solen och stillheten som infunnit sig när det inte blåser längre. Jag skulle ha gjort nåt annat i dag på förmiddagen men det gör jag i morgon för i dag finns ingen tid. Sköt om er 

    

#Meditation #Camilla #Magnisa

 
 
Janne

Janne

12 mars 2014 08:45

Morron ! Ja meditation är ju en gammal metod mot värk oro och andra åkommor. Jag tror nog det kan hjälpa med olka slags avslappningsövningar och att få finna lugnt inom sig själv. Här har tussilagon kommit säger folk men jag har själv inte sett några. Snödroppar och flygande änder och svanar har jag sett. ha det bra !

http://skurhinken.blogspot.se

Malin wiper

12 mars 2014 11:50

Man mår verkligen mycket bättre. Det är så sant som du säger och jag själv gör avslappningsövningar men har haft svårt att göra det när vi haft sånt liv här men nu är det lugnare så jag skall börja igen.

Vad härligt att vårblommorna börjar komma upp.

Ha det bra själv
kram

 
Ingen bild

skrivmoster

12 mars 2014 09:22

Det låter verkligen som att det blev en lyckad kväll och att du kunde tillgodogöra dig syftet med meditationen. Vissa situationer gör att man kanske inte känner sig helt bekväm - det är så för mig. Men om vi bara går över barriären så öppnar sig nya vyer, som vi kanske ryggat inför. Fortsätt att må bra!

Kram och sol från mig

Malin wiper

12 mars 2014 11:51

Det var verkligen lyckat. Du har verkligen rätt i det du skriver så jag jobbar på det. Tack för dina snälla ord

Må bra själv också och ha en toppendag
kramar

 
Annelie

Annelie

12 mars 2014 10:11

Härligt att du vart så nöjd med meditationen, vad ofta är detta..??
Det är något jag aldrig har provat.

Mums vad gött med morotskaka, ni är såå duktiga på att baka en massa gosaker.

Ha en jätte, jättefin dag själv vännen.. // Varma Kramar Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

12 mars 2014 11:54

Detta är en öppen meditation där vem som helst kan komma dom gånger dom kan. Det är två gånger kvar men sen kan det bli grupper om vi blir många. Har man skador i kroppen och utbrändhet så är detta väldigt bra för man slappnar av och får ut en massa slagg ur kroppen och blir piggare. Man behöver inte ha skador för nutidsmänniskan är stressad och har mycket omkring sig och då är det toppen.

Det blir topping på kakan också, vi skall ge bort den och nu skall jag göra Skrivmosters pensionärskaka/slå ihopkaka, den är underbart frasig och god

Ha en jättefin dag själv vännen
kramar

 
helga

helga

12 mars 2014 12:51

Jag skulle nog också tycka om att meditera men jag har bara gjort den någon gång. Vad trevligt och behagligt ni verkar ha haft det!

Ha en mysig dag :)

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

12 mars 2014 13:20

Vi hade det verkligen mysigt och jag fick mer enérgi och mindre ont i nacke och arm.

Ha en mysig dag själv
kram

 
Anna-Karin

Anna-Karin

12 mars 2014 16:03

Meditation har hjälpt och hjälper mig också så mycket för att jag ska kunna ha det så bra som möjligt, trots svår smärta från nacken ibland.

Morotstårta är så gott! :)

Ha en bra kväll!

Kram/Anna-Karin

http://wwwmaskroskvinnan.blogspot.com

Malin wiper

12 mars 2014 16:15

Vad bra att du använder dig av meditation också. Det är som du säger nödvändigt för att må så bra som möjligt. En nackskada ställer till med mycket för vi har ju muskler som går upp mot öronen och värk där kan man få också. Morotstårta äv verkligen gott och denna blir med topping

Ha en fin kväll själv kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards