Öppen Ridå

Alla inlägg den 10 mars 2014

Av Malin wiper - 10 mars 2014 22:30

  

Inger och jag var in på City Skor för jag skulle fota lite nyheter inför våren. Först ut damskor och i nästkommande inlägg herrskor och väskor. Det är inte säkert jag får in dom efter varandra för jag har annat också men dom kommer in så fort jag hinner. 


  

Denna sko var lite annorlunda eftersom den hade en slejf  och den i en annan färg än skon. Den såg kraftfull och bekväm ut med en lagomt hög klack 


  

Sandalett med hög bred klack och väldigt klädd som ett mellanting mellan vanlig sko och sandal

 

Fina härliga Rebecka höll på att packa upp fler vårnyheter      


  

Vill man ha en låg ballerina men ändå festlig så är denna passande med sina paljetter


  

Elegant ballerina i ett blankt snyggt tyg och både silvrigt och guldigt 


  

Inger fick hålla upp en sko som hon själv gillade 

 

  

En lång hög med foppatofflor som Rebecka packat upp, dom fick mellanlanda i soffan  


Jag köpte mig hälinlägg med gelé för att ha i dom flesta skor jag använder. Jag har lätt att få hälseneinflammation när jag har låga skor så jag måste komma upp en bit när jag har promenadskor på mig och även få lite svikt. Dessa kan man tvätta av med vatten och diskmedel. Testade dom i går när vi var ute och promenerade och dom funkade jättebra

 

  

Vill man ha lite högre klack så finns det också. Dessa pumps var väldigt eleganta och klassiska

 

      

Nu önskar jag er en fin kväll. 


#City #Skor

Av Malin wiper - 10 mars 2014 14:30

  

Solen lockade ut mig i dag och här är jag på väg in mot centrum för att möta upp min väninna Inger. Vi bestämde oss för att ta en fika på Ritz Konditori och sen gå omkring i det solgassande vädret en stund. Jag hade även ett ärende in till City Skor och då skulle jag fota lite vårnyheter också men det kommer i ett senare inlägg när jag fixat till bilderna. Det blåste lite men inte så mycket som i förrgår, och det var 5 grader varmt.


     

Här går jag förbi vårt storbygge i samhället. Nu börjar dom komma en bit på väg och parkeringen bakom Coop Konsum är nu ett minne blott för det är upplag för byggmaterial. Det känns konstigt att Coop Konsum är borta nu men det kommer tillbaka när dom nya husen är uppbyggda. 


  

Gick in på ICA för att kolla ett lotto som jag köpte för över en vecka sen men nån vinst blev det inte tyvärr. Jag skulle behöva några miljoner för att förverkliga lite drömmar jag har...  innan man lägger sig raklång. 


  

Just då kom en trevlig man som levererar paket till ICA:s spelbutik så han fick vara med på bild. Det skojades lite att "Jultomten" är tidig i år....   


  

Jag fotade även denna glada fina tjej som arbetar på ICA och nu höll på att pyssla med lite vårblommor. Det är verkligen vår i luften nu och jag njöt av att bara vara.


  

Jag tog även en tur in till min man på Magnisastugan. Där hade dom kafferast och nån hade bakat dessa minisemlor som såg så otroligt goda och aptitretande ut. 


  

Sen började det bli dags att dra sig mot torget för att möta upp Inger. Det är lite tomt med blommor än så länge för vi har ju även april då det kan bli busväder 

 

    

3 mars 2012  nere vid Ingelund. Då hade inte isen smält än      


  

Inger fick ta en bild på mig också men jag glömde bort att jag skulle ha satt mig på andra sidan för mot ljuset är det omöjligt att fota men jag tog med det i alla fall.      

   

31 mars 2013 var det fullt med snö och is fortfarande 

  

Problem är inte stoppskyltar, de är vägvisare. ~ Robert H. Schuller

 

 

#Ritz #Inger #bygge #Solskyddssystem

   

Av Malin wiper - 10 mars 2014 08:00

  

Nu börjar det närma sig för Acleja Blomsterhandels flytt till nya lokaler. torsdagen den 13 mars öppnar dom nytt på Östergatan 6 i Wahlbergs Ur & Guld huset så dom kommer att bedriva verksamhet vägg i vägg. Det är ju jättepassande med blommor och juveler ihop...   


  

Härliga rosa rosor i en stor kruka   


  

Så här såg det ut för några dagar sen dit Acleja skall flytta 

  

  

Nu ser det ut så här. Det börjar verkligen likna nåt och det känns spännande


  

     

Den här växten som jag tog på nära håll heter Magic Bells


Vacker sång av Linde Nijland "One morning in the springtime". Linde var för 15 år sedan en del av folkduon Ygdrassil. 2007 las den ner och Linde fortsatte sin karriär som solosångerska och songwriter. Hon har turnerat i Nederländerna, Storbritannien, Österrike, Belgien och Tyskland. 

 

Hoppas ni får en fin början på en helt oskriven vecka, än om saker är planerade så vet man ändå inte. Sköt om er och ha det toppen 

 

   

 

Klicka här för att ta del av Doug Seegers första intervju sen han var med i Jills Veranda på SVT. Jag skrev om honom och Jills Veranda i ett tidigare inlägg. Klicka här för att komma in på inlägget

 

 

 

 

 

 

 

Klicka här för att komma in på Vaggerydstorget och se ett kommande evenemang som Skivaryds Samlarklubb har 12 mars 18.00 Klicka här för att komma in på Vaggerydstorget för att se vilken film som kommer nästa gång på Folkets Hus Bio 



  


Meningen med livet är ett liv med mening. ~ Robert Byrne



#Acleja #Wahlbergs #Linde

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards