Öppen Ridå

Alla inlägg den 9 mars 2014

Av Malin wiper - 9 mars 2014 14:30

Sist vi var till Konditori Drömtårtan så hade dom satt upp en jättefin skylt som verkligen syndes och lyste upp, den lyser även jättefint på kvällen sa ägarinnan.  

 

   

Så här såg det ut före       


  


  Detta är deras specialbakelser som ser ut som små tårtor och jag kommer att försöka äta en när jag gått ner i vikt men min coach Margareta försökte äta en semla när hon gått ner 20 kg och det blev lite för sött efter så lång tid utan sött men man kan ju dela med sin man.  


  

Min man och hon som tillsammans med sin man driver Konditoriet


  

Cacepops som ser ut som klubbor och skall vara jättegott 


  

Vi tog varsin smörgås av ett bröd som är en av våra favoriter där. Det är så gott och smakfullt så man får gåshud när man tar en tugga


  

Jag tog bara ost på min och dom har alltid så bra bra råvaror och smyckar ut med fräscha grönsaker


  

Dom hade bakat maränghjärtan och lagt i en korg på disken och det såg så fint och hjärtligt ut.


    

Vi köpte även med oss av brödet som har en härlig frasig skorpa. Det har en fantastisk smak och är frasigt och otroligt gott. Det har även russin som ingrediens och det gör att smaken förhöjs ytterligare. När man fryst ner det och tar upp så är det lika frasigt, gott och färskt som nybakt 

 

Klicka här för att se vad jag skrev sist vi var dit och även se vilka bröd vi köpte. Tyvä'rr har jag fått nåt fel här för bloggen laddas inte in helt utan det står bara och rullar så jag har väl kommit in på en sämre server för det funkar bra för min man när han går in på min blogg.

 

 

 Otroligt vackert och hoppfullt klipp.

 

 

   

 

 

Jag lär mig fortfarande ~ Michelangelo vid 87 års ålder

  


#Drömtårtan #Skylt

Av Malin wiper - 9 mars 2014 10:45

  

I går när vi var i Jönköping så gick vi och åt på Restaurang Åtta Glas som är en höjdare som håller hög kvalitet på maten och servicen hela tiden. Vi kände för att sitta länge där och njuta och insupa den härliga miljön för trots att det är en stor lokal så har dom fått till en intim mysig känsla. 

 

Klicka här för att komma in på deras facebook 


  

Här är en av dom två servitörerna som arbetat där sen vi var dit första gången. Den andra servitören har nu börjat studera men arbetar där ibland ändå. Dom är två toppenfina och duktiga killar som är proffsiga och serviceminded. Det jobbar även en jättetrevlig fin tjej där som servitris också.


 

Vi funderade på vad vi skulle dricka för alltid blir det lättöl eller kolsyrat vatten men denna gång kom jag på att vi åkte ju tåg och kunde ta lite starkare så jag bestämde mig för ett glas vitt vin och min man en starköl.

  

Kolla in deras frestande salladsbord

 

  

Rödkålssalladen var en höjdare som jag åt upp allt av och skulle vilja kunna göra själv hemma. 


  

Baren är en annorlunda skapelse som ger en häftig känsla åt lokalen

  

Jag åt en underbart god wienersnitzel med en härlig bearneasesås och en gömma av stekt potatis, och rotsaker mm


  

Min man åt en fantastiskt god biff med klyftpotatis och rotsaker


  

Jag gillar deras lampor som ser lite rymdlika ut. Jag skulle kunna tänka mig att ha en sån i vår filmhall i den lilla delen 


  

Helt plötsligt kommer servitören ut med två såna här fina creme brulee som dom bjöd oss på. Vi blev så överraskade och det smakade helt underbart. 


  

  

Vi laddade in bilder på en cd skiva med alla bilder jag tagit på stället men det var flera år sedan dom fick varsin men nu visade servitören upp den för oss. Min man gjorde även ett omslag som ni ser på dom två servitörerna, vad roligt att dom har kvar fotoskivorna


  

En Lounge där man kan sätta sig ner med kaffe om man vill eller nåt att dricka


      

Sen gick vi ut mätta och nöjda genom den pampiga dörren

 

 

I dag kom vi inte upp förrens 10.00 så det är tur att jag ibland skriver inläggen i förväg. Solen skiner men vi tar det lugnt och går nog ut en tur på eftermiddagen. Jag såg på facebook att min man har namnsdag i dag, det brukar vi aldrig komma ihåg men jag mötte honom när han kom ut från duschen så ha fick en kram...   I dag har vi halvfasta igen och vi skall nu ta i lite extra på dom vanliga matdagarna för vi har ätit för mycket smörgåsar igen. Ha nu en fin dag kära läsare 

 


#Åtta   

Av Malin wiper - 9 mars 2014 07:00

 

 inlägg färdigställt av mig Mr T som är storebror



Grattis från oss på din födelsedag kära bror och svåger. Stefan har gått igenom mycket det senaste 1,5 åren i och med sjukdom men är nu sakta på väg tillbaka och det gör oss enormt lättade och glada. Vi önskar dig en njutningsfull födelsedag med din familj däruppe. 

 

 

 

                                            

 

 

 

 



 

The Beatles med låten "Happy Birthday".  

 

  

 

 

     

 

 

 

  

 

#Födelsedag #Beatles

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards