Öppen Ridå

Alla inlägg den 8 mars 2014

Av Malin wiper - 8 mars 2014 18:15

Länstrafiken i Jönköping har haft en drive här i Jönköpings län så man har kunnat ansöka om en månads fri åkning på tåg och bussar i länet. Vi gjorde så för ett tag sen och blev godkända så nu har vi frikort en hel månad. Vi måste börja använda korten senast 10 mars så vi åkte in till jönköping i dag för det var sånt underbart vårliknande väder. Jag ville även testa hur pass ork jag har nu för att se om jag skulle kunna gå på Club 40 på kvällen.  


Här hade vi kommit till Jönköping och tågresan var så mysig och behaglig. Jag har inte åkt kommunalt på länge så det hade ändrats mycket vad gäller hur man gör med kortet. Förut satt man in det i en apparat men nu satt man den framför en läsare. När konduktören kommer så har hon en läsare också där man sätter kortet under. Utvecklingen rusar fram  


  

Stackars den som hade denna cykel och fick bara hjulet kvar efter att cykeltjuven varit framme. Det såg lite lustigt ut med ett fastlåst däck 

  

Smedjegatan på Östra sidan av stan har en Galleria som heter Passagen och där sjöd det av liv för några år sedan. Det fanns delikatessbutik, Café, massor av butiker mm. 


Nu har den drabbats av "Galleridöden" det gapar tomt och finns endast kvar 3 butiker så det såg inget vidare ut.  Klicka här för att läsa om detta på Jn. Klicka här för att läsa om att flera 200 år gamla hus skall rivas på Smedjegatan och det känns smärtsamt, och varför har dom inte kunnat underhålla husen tidigare? Det är bedrövligt med denna riviningshysteri där det sen byggs upp trista, tråkiga hus 

 

   

Jag träffade en jättetrevlig kvinna som jag stod i kö med på dea Axelssons, hon hade sån läcker väska så jag fick lov att fota den. Vi stod och pratade och skojade för kön var rätt lång. Kul när sånt händer.  


  

Denna velortröja hittade jag på Second Hand för 100 kr men det var en toppenkvalitet och helt oanvänd. På etiketten står det : Kamelhårsprodukter i Norrköping men jag hittar inget om dom på nätet. Det känns att det är kvalitet för den är så otroligt skön och behaglig att ha på sig  


  

Detta armband köpte jag på Selmas Klädbutik i Vaggeryd för ett tag sen och det passar jättebra till tröjan och är inte rosa som det ser ut på bilden utan mer mot vinrött. Det är hårt och öppet på ena sidan och passar jättebra till smala handleder så jag har flera i olika färger som jag köpt där förut


Vi gick även till Restaurang  Åtta Glas och åt god mat och njöt men det skriver jag om i morgon. För nu är jag helt slut men det var mysigt att åka tåg och strunta i bilen. Sen har jag flera inlägg  sen förut som jag inte hunnit få in så det kommer senare också. 

 

Hoppas ni får en härlig kväll vad ni än skall hitta på. Vi stannar hemma och går på Club 40 5 april istället eftersom vi inte orkar. 

   

Här kommer en Melodifestivallåt från 2006 med Kayo en kvinnlig "James Bond".  

 

 

 

#Axelssons #Galleria #Armband #Selma #Kayo

Av Malin wiper - 8 mars 2014 14:00

    

Inte i går men förra fredagen  hade vi tänkt gå ut och äta på vår Spis Restaurang här i samhället men jag kände mig inte i form så min man tog hämtmat därifrån istället. Här ser ni dom väl tilltagna portionerna i form av rosmarin och cheddarinbakad kyckling med plommontomatsås med morötter, purjolök och till detta en fantastiskt god helstekt potatis. Vi har hämta mat där förut också och blivit jättenöjda. Kul att man även kan ta med sig Take Away därifrån.  

 

Klicka här för att komma in på deras hemsida  


    

Så här fint blev det när vi sen la upp maten och satt och njöt en lång stund. Vi orkade inte äta upp allt så vi tog resten på eftermiddagen 

 

 

Sommaren 2013 

 

Klicka här för att se vad jag skrev sist vi var dit 

 

Kul och snygg animerad kortfilm 

 

     

Detta fina vykort damp ner i brevlådan i går morse. Det kom från härliga fina Helena som är dotter till Mimmi på fd Mimmis Magasin. Hon arbetade där också men nu studerar hon och verkar trivas jättebra. Hon skrev så fint på kortet så jag blev rörd och hon är alltid så omtänksam och bryr sig om sina medmänniskor. Tusen tack Helena för ditt kort som gladde mig mycket...  

  

 

Sting whit Stevie Wonder med Brand New Day   

 

#Spis #Kyckling #Kortfilm #Helena #Sting #Stevie

Av Malin wiper - 8 mars 2014 08:00

Detta klipp slutar tvärt  


Jag har följt programserien "Jills Veranda" som varit väldigt sevärd och bra. Kolla detta klipp där Jill upptäckt en gatumusiker som verkligen har känsla och raspigt härlig röst, jag föll själv som en fura. Han heter Douglas Seegers och låten han skrivit heter  Down to the river och är en höjdare. Han får följa med Jill och Magnus Carlsson in i Johnny Cash studio och spela in låten tillsammans med dom och några andra musiker. Klicka här för att komma in på John Carter Cash hemsida. Sonen till Johnny Cash och June Carter'


klicka här för att lyssna på gatumusikern Douglas Seegers. Han sjöng bättre ensam för han har en sån naturlig känsla och hans röst går rakt in i hjärtat. Klicka här för att se vad det står i GP om hemlöse Douglas Seegers som nu kommer att få betalt för sin medverkan i programmet och även royalties för låten som nu ligger ute lite överallt. Dom vill även att han skall komma till Sverige och uppträda eftersom det finns stort intresse för honom efter hans framträdande i programmet 

 

Klicka här för att komma in på SVT-play och läsa och lyssna på fler klipp. Klicka här för att komma in på Jill Johnsons hemsida 

 


Här hör vi Kristian Gidlund sjunga låten "Blue eyes crying In the Rain" med Jill. Den är skriven av Fred Rose. Gidlund var med i det senaste avsnittet och man blev berörd, jag följde hans fantastiska blogg. 

  

 

I går tittade jag på Let´s dance men det känns som själva konceptet gjort sitt och det behövs nåt nytt. Jag blev faktiskt lite uttråkad och zappade mellan olika kanaler, men precis när jag började gäspa...   så kom Benjamin Wahlgren och då vaknade man till lite för då började det hända nåt, det flöt på. Även Gunhild Carling levererade med en sensuell rumba. Jag gillar Babben men hennes nya programserie känns lite som ett sämre "Här är ditt liv" och dessa tävlingar blir bara för mycket, då tycker jag bättre om galningen Hasselhoffs program på tv 3 som är lättsamt och oberäkneligt. Ha nu en fin helg kära läsare och sköt om er 

 

 

Här kan ni se vad vi gjorde i går kväll. Ett litet filmklipp, det kan ta en stund innan det laddas in när ni klickat på klippet. 

 

   

Bioetanol lyktan jag fick av syrran och svågern i födelsedagspresent flyttade vi till "Likörhörnan" i  går kväll för att njuta av den när vi satt där och drack te och åt smörgås. Det var så mysigt och det blev så stämningsfullt. Vi satt även på musik och discolampan jag fick av min son i julklapp.

 

 

 

#Gidlund #Gill #Johnny #Veranda


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards