Öppen Ridå

Alla inlägg den 28 februari 2014

Av Malin wiper - 28 februari 2014 19:00

 

Bild från förra sommarens sommarcafé på Magnisastugan.


I går var min man på Årsmöte på Museiföreningen i Magnisa stuga. Han arbetar ju där också och trivs så otroligt bra. Jag hade också kunnat följa med för jag har varit medlem i föreningen i flera år nu, men tyvärr så orkade jag inte. Mötet var givande och det var rekordmycket folk som kom så stugan var fullsatt. Det är en levande förening där alla är så välkomnande, kompetenta och trevliga.    

 

 

Evert Melin visade bilder från Vaggerydsgårdarna och berättade utförligt om historiska skeenden. Som Ordförande för årsmötet satt Uno Wallenberg. Alla omvaldes. 


  

Min man kom hem med denna fina bukett som var till mig från Ordförandens fru Gunlög som hade fått jättemycket blommor, och så är hon så gullig så jag fick ett knippe också...  


  

  

Jag längtar tills Magnisa öppnar sitt sommarcafé igen. Här ser ni mig och Barbro förra sommaren när vi satt och njöt med fika i sommarvärmen utanför vackra Magnisa stuga 

 

Ricky Nelson med "Garden Party"

 

 

               

Klicka på bilderna så blir dom större 

  

Lite minnesbilder från förra sommaren. Det blev otroligt populärt detta sommarcafé som hade öppet när dom andra fiken i samhället hade semesterstängt. Jag var dit nästan varje dag för det var så mysigt att sitta därute och insupa den fina miljön och började det regna så var det bara att gå in.

 

 

 

Klicka här för att läsa lite historik över Magnisa Stuga

 

 

#Magnisa #Möte #Nelson

Av Malin wiper - 28 februari 2014 08:30

Maxida Märak & Downhill Bluegrass Band 


Klicka här för att höra Maxida Märak jojka. Klicka här för att komma in på hennes facebook. Klicka här för att läsa lite mer om henne och hennes samarbete med Downhill Bluegrass Band. Hon är same och tillsammans med Downhill så blandar dom bluegrass med traditionell samisk folkmusik och jag tycker dom gör det jättebra. Klicka här för att komma in på Jokkmokks marknad hemsida och läsa mer om henne och annat där 

 

   

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild på Maxida  Märak, då ser jag att hon även är skådespelerska och konstnär. 

 

   

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild på gitarrhuvuden som fungerar som krokar

 

   

Här ser vi Maxida Märak med Downhill Bluegrass Band. Jag har sett bandet live år 2007 på Bluegrassfestivalen i Torsåker som dessutom firar 30-årsjubileum i år. Min väninna ia var festivalgeneral, dessutom spelade hon själv med ett gäng kontrabas och hon är också en fantastisk sångerska.  

 

  

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild på bandet 

 

Klicka här för att komma in på Downhill Bluegrass Bands hemsida.  

 

Jon Henrik Danielson gjorde succè i  talang Sverige men det är så många andra som har det klippet inne så klicka här om ni vill se honom jojka. Det var otroligt vackert och magiskt.  

 

    

 

Klicka här för att komma in på Vaggerydstorgets Anslagstavla och se en ovanlig väggklocka som finns på Frejas bod (second hand) dit vi var häromdan. Klicka här för att komma in på inlägget jag skrev då

 

 


I går bröt solen äntligen fram vid 15.00 tiden och det blev betydligt varmare. Nu är det fredag igen....  Stoppa tiden jag vill hoppa av. Då var det helg igen och jag hoppas ni har nåt roligt att se fram emot, själva har vi lite saker på gång. Ha det så bra mina härliga bloggläsare...  



 

 

 

#Maxida #Downhill #Talang #Jon

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards