Öppen Ridå

Alla inlägg den 22 februari 2014

Av Malin wiper - 22 februari 2014 19:15

  

Jag läste i en tidning att skådespelaren Richard Bull hade gått ur tiden i en ålder av 89 år. Jag kom så väl ihåg honom i rollen som Niels Olesen i den populära TV-serien Lilla Huset på Prärien och även andra filmer för han har en lång meritlista. Jag såg hela serien och det är så trist när man levt så länge så alla man följt försvinner och jag fällde en tår än om jag vet att man inte kan leva för evigt så blir man ändå ledsen. Han fick ju ändå ett jättelångt liv och skulle fylla 90 år i år.  

 

 

 

     

 

 

Han spelade kuvad man så bra i serien "Lilla huset på prärien" för hans fru skådespelerskan , Katherine MacGregor i serien som Harriet Olesen var den som styrde på ett rätt komiskt sätt. Serien sändes från 1974 till 1983. Richard Bull inledde sin artistkarriär på den berömda Goodman Theatre i Chicago. Han lämnade Los Angeles 1994 med sin fru Barbara "Bobbi" Collentine för att leva i Chicago. Barbara har också en gedigen meritlista inom film, teater och tv-serier 

 

   

Klicka här för att se hans filmografi på IMDb.  

 

 

    

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild på honom och  Alison Arngrim som spelade hans dotter i "Lilla Huset på Prärien". Hon spelade Nellie Olesen och det var en rätt osympatisk roll men hon gjorde den suveränt bra. Richard gick under namnet Niels Olesen i serien.

 

 

    


Rest in peace skådespelaren Richard Bull. Dina rollprestationer lever vidare  

 

 

#Bull #Prärien #Patrizia


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards