Öppen Ridå

Alla inlägg den 19 februari 2014

Av Malin wiper - 19 februari 2014 14:15

  

  

Jag var in ett ärende till Salong Hon & Han för några dagar sen, jag hade redan skrivit ett inlägg sen jag var dit och klippte mig men nu hade dom hunnit göra om därinne igen och det känns spännande så jag sätter in lite ändå. Det är lite svårt att få fram på bild för dom hade förut avskärmat mellan kassan och interiöravdelningen men nu är allt helt öppet och det såg så luftigt och stort ut. Dom hade fått hem många nya saker och även hårprodukter som man inte sett där förut  


  

Dom har fått hem en ekologisk serie av märket Bamboo med styling, shampoo, balsam, olja mm och jag själv köpte en flaska med styling (bilden) för jag  tycker att den jag har luktar lite för mycket men den har varit toppen för håret och heter Bead Head Small Talk. Frågade Bella om just Bead Head (påläst tjej) och dom har slutat med den eftersom det just är en rätt stark lukt på dom produkterna.  Produkten jag köpte  har även värmeskydd så man sätter i lite i det blöta håret och stylar och sen kan man även sätt i lite när håret är torrt för att fixa frisyren 

 

 

Den är rätt dyr men Bella sa att den är väldigt dryg och det är den erfarenheten jag har av lite dyrare produkter för dom räcker längre. Nu har jag hunnit testat Bamboo stylingen och den luktar nästan ingenting och håret blir blankare med den och ser friskare ut så den kommer jag att fortsätta med. Man behöver inte ta så mycket så den kommer att räcka länge. Min man tog lite också till sitt hår och han tyckte också den var toppen  

 

Bamboo produkterna är fria från Paraben- och natriumklorid


  

Det är på mittenhyllan som dom ekologiska produkterna från Bamboo finns 


  

Här ser ni glada fina Evelina som klippte mig sist men då glömde jag att fota henne. Hon har samma namn som min mormor hade.  


  

Dom hade fått in lite nytt i badväg i form av små cupcakesformade badprodukter. Dom innehåller shea & cocoa-butter som gör huden silkesmjuk och samtidigt ger en härlig doft stod det på en etikett  


Här ser ni en annan förpackning med cupcakes för badet. Dom är redan presentförpackade och därför fina även att ge bort. Vi har inte haft ett badkar på många år så jag själv kan inte använda sånt.  

 

            

  

Jag försökte fota Bella som stod på stegen för att dekorera men det blir aldrig bra mot ljuset utan blev lite för grått fast jag försökte få till det i fotoprogrammet

           

  

Dom har fått hem så mycket så detta blir bara ett axplock                 



Lite 80-talsnostalgi med Sade och låten Smooth Operator från 1984. Sade föddes 1959 i Ibadan. Nigeria och är en brittisk sångerska, det är även bandets namn. Musiken betraktas ibland som jazz eller soul, och ibland som pop. 2002 fick Sade en Grammy för skivan Lovers Rock-då betraktad som popartist. Källa Wikipedia 


Klicka här för att komma in på hennes hemsida


 

I morse var det rena rama Londondimman ute så det såg rätt spöklikt ut när man kollade på dom diffusa träden utanför. Jag har i alla fall varit ute och handlat lite och på eftermiddagen skall jag promenera för det räcker med en eller två vilodagar. Min vikt står stilla på minus 5,5 kg så jag måste lägga i en högre växel. Har börjat äta för mycket smörgåsar (ersättning för sött) igen och då går jag inte ner. Jag har köpt hem plommontomater och champinjoner för det mättar om man får spader på kvällen. Det är otroligt lite kalorier i dessa.  Ha en skön eftermiddag och kväll 

   

 

#Interiör #Cupcakes #Sade

Av Malin wiper - 19 februari 2014 08:00

  

  

Denna barn/familjefilm heter Lego filmen  som är i 3D lördagen den 22 februari kl 15.00 och kostar 60 kr. Jag vet inte om om dom har 3D bio hos oss


  

Sen har vi denna film Hallå Hallå i regi av Maria blom. Den visas på Folkets Hus Bio 23 februari kl 15.00 och den filmen har jag blivit rekommenderad att se av en blogg och fb vän. Klicka här för att komma in på MovieZine och läsa om filmen som fått 4 MZ i betyg av 5 möjliga hos dom 

  

  

På kvällen samma datum 23 februari visas filmen Monuments men. Klicka här för att läsa om filmen. George Clooney står för regin till denna film


  

Fredagen den 28 februari visas den svenska filmen Tillbaka till Bromma kl 18.00 på Folkets Hus Bio. För regin står Martin Persson 

 

Klicka här för att läsa om denna film  


  

Filmen "En Familj" visas söndag 3 mars kl 18.00 på Folkets Hus Bio. Klicka här för att läsa om filmen.  


  

Sen har vi filmen Boktjuven som visas 9 mars på vårt Folkets Hus Bio kl 18.00 

 

Klicka här för att läsa om filmen som är regisserad av Brian Percival  

 

   

  


#Folkets #Bio #Boktjuven    

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards