Öppen Ridå

Alla inlägg den 16 februari 2014

Av Malin wiper - 16 februari 2014 20:00

   

  

Blå Bossa kommer att spela hos Hasse på Sjökanten 7 mars kl 17.30 Klicka här för att komma in på Blå Bossas facebook. Klicka här för att komma in på Hasse på Sjökanten facebook. För endast 198 kr så får man både musik och mat. Klicka här för att komma in på deras hemsida. Klicka här för att läsa historien om stället som öppnade sina portar 2009 då jag startade denna blogg, fast jag har bloggat sen ca 2005 då på andra bloggplatser. 

 

Klicka här för att se hur fint det ligger, där får man även se en massa bilder. Klicka här för att se vad som hände sommaren 2013 som blev populärt.   

 


  

Denna bild tog jag 18 augusti 2010. Vi har varit dit några gånger och maten har alltid varit bra och även stämningen. Det började med vandrarhemmet och sen har det blivit större med åren. Klicka här för att se vad jag skrev om stället 24 maj 2010, då var inte uteplatsen färdig än och det har hänt mycket sen dess 


Lite interiör- och exteriörbilder från 2010. Nu är uteserveringen mycket större och ännu finare.

 

  

 

#Bossa #Sjökanten #Nöjesnytt #Flynn

 

Av Malin wiper - 16 februari 2014 14:33

       


Jag har sett en dansk dramafilm från 2009 som heter Applause (Applåder ) på svenska. Regissören är Martin Zandvliet och skriven av Zandvliet och Anders Frithiof augusti. Paprika Steen som har huvudrollen är gift med filmproducenten Martin Zandvliet, och deras son Otto Leonardo Steen Rieks deltar också i filmen. Filmen valdes till Karlovy Vary International Film Festival i Tjeckien. Klicka här för att se vilka fler som medverkar i filmen 
  
 
 
                   
 
 
   
 
Berättelsen handlar skådespelerskan Thea Barfoed s ( Paprika Steen ) resa för att få tillbaka sitt liv och hennes familj från förödelsen av alkoholism och skilsmässa.    
 
 
Detta är en film som smärtar för den visar verkligen på vad som händer när en människa fastnat i beroendeträsket och försöker ta sig tillbaka. Paprika Steen som spelar huvudrollen gör det så bra så man får gåshud och blir berörd. Hon gör ett suveränt porträtt av en tragisk situtation med små medel i ett ansikte som speglar både ångest, hopp, hopplöshet och även stunder av glädje. Jag gillade väl inte slutet riktigt men man får fantisera lite själv. Det är verkligen ett svart drama det rör sig om.  
 
 
Jag ger  filmen 3,5 flaskor av 5 möjliga i betyg   
 
 
           
 
 
 
 
 
I kväll skall vi gå på bio på Folkets Hus här i Vaggeryd. Vi skall se filmen Mandela "Long walk to freedom" som jag skrivit om förut i min blogg. Klicka här för att läsa det inlägget. Inger kommer också att följa med men Barbro kunde inte denna gång. Ha en fortsatt skön dag
 
 
 
 
   
 
 
Klicka här för att komma in på Vaggerydstorget och läsa om Minimässan på Folkets Hus  måndag 24 februari 17.30-21.30 Min man och jag har anmält oss och vi får se om det finns några platser kvar.
  
  

#Applause #Paprika #Minimässa

Av Malin wiper - 16 februari 2014 10:00


  

Nu är gissningstävlingen avslutad och här ser ni vad det är och vad dom används till...  . Jag önskar att det hade funnits ytterligare tre såna äggkoppar på second hand för dom är jätteläckra och lätta att ställa undan eftersom man kan stapla dom

 

 

  

   

Jag har nu fått in två vinnare och tackar er andra för att ni ville vara med och ni kom med så härliga gissningar 

   

  

Helga kom in med det rätta svaret direkt. Grattis Helga...   och tack för att du ville vara med. Klicka här för att komma in på Helgas blogg. Klicka här för att se vad priset består av 

  

 

                               

   

 

Min bloggmejl:

 

 

wiperium@hotmail.com 

 

      


 Vinsten skickas till dig på måndag. Klicka här för att se vad priset består av. Priserna kommer från Salong Hon & Han Frisör Interiör 

   

 

   


Kärvänligt 2 kom in med rätt svar som nr 2. Grattis till dig och tack för att du ville vara med i tävlingen.  Klicka här för att komma in på hennes blogg

  

       

Paketet skickas så fort jag får din adress till:

 

 

wiperium@hotmail.com  

 

Jag fick in ytterligare ett rätt svar som nr 3 och det av Pisan och eftersom hon älskar ugglor så instiftar jag nu ett extra pris så hon får en sån uggla sig tillsänd. Klicka här för att komma in på hennes blogg. Jag tycker om att improvisera och göra lite som jag vill.. . Då passar jag samtidigt på att skicka med en sak som jag skulle ha skickat för länge sen. 

 

   Om det finns kvar en sån här uggla så får du en sån men har dom slut så blir det en sten med uggla     

 


Jag tar denna låt med The Beatles eftersom den har en textrad som går: I am the eggmen. Låten heter I am the walrus. Jag fick en EP när jag fyllde år som jätteung med den låten på och några andra. Fodralet var färstarkt och snyggt, med en massa bilder man kunde vika ut. Tänk om man haft kvar den som är så svår att få tag på numera och den är nog värd en del. Klicka här för att se hur skivomslaget ser ut   

  


#Vinnarna #Gissningstävling #äggkoppar #Beatles

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards