Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 14 februari 2014

Acleja Blomsterhandel och 2Cellos....

Av Malin wiper - 14 februari 2014 18:00

  

Vi var ute och handlade i förmiddags och dök på denna fina hjärtformation mitt på torget. Det var så läckert så man fick gåshud.


  

När jag sen tittade närmare så såg jag att det var Acleja Blomsterhandel som hade fixat till detta. Det var så kreativt och deras fantasi tycks aldrig ta slut. Tack för att ni gladde oss förbipasserande med denna fina gest.  


      

Vi gick dit för att köpa en blomma till en kruka i plåt och då såg vi att dom fixat samma hjärta med tulpaner utanför blomsterbutiken också    


  

Det stod burkar på ett bord med rosor i och fina dekorationer både på utsidan och insidan.


  

I mitten av mars kommer Acleja Blomsterhandel att flytta till vänstra sidan av detta hus som tillhör Wahlbergs Ur & Guld. Då får vi lite mer av en affärsgata där också och det känns spännande. En bit ner på gatan på höger sida så ligger även Vaggerydstorgets lokaler och lite andra firmor. Detta hus är verkligen snyggt och så välskött, det står 1907 längst upp mot taket 

  

 

  


  

Här ser man på närmare håll där Acleja Blomsterhandel kommer att slå upp sina portar i mitten av mars    



  

Detta är katten Burris som ägs av Camilla som är en arbetskamra till min man. Vi träffade henne häromdan och då talade jag om att jag fotat denna katt många gångern men då visste jag inte att det var hennes katt. Det är en hankatt som är 6 år gammal, hon har även en annan katt som heter Tiger och den har jag fotat också flera gånger. Camilla är en jättefin och trevlig tjej som är en djup person som håller på med både meditation och healing.  Hon har varit med på bild förut men nu kom bara katten och hennes ben med. Katten har såna lysande ögon 

  

 

Nu önskar jag er alla en fin fredagskväll...  

 

 

   

Vacker instrumental musik med piano och 2Cellos feat Lang Lang dom gör låten till sin egen. Låten heter Clocks och jag har haft den inne förut med en sångerska. klicka här för att höra den versionen 


Klicka här för att komma in på deras facebook. 

 

 

#Acleja #Wahlbergs #Burris #Camilla #Cellos

 
 
Cattis

Cattis

14 februari 2014 18:32

Det var verkligen fint med ett hjärta gjort av tulpaner.
Hade jag sett det här tidigare så hade jag nog gjort ett hjärta av rosor och lagt på bordet tills Lillen kom hem.
Men jag ska komma ihåg det här till han fyller år och göra det.

I mina tankar skänker jag dig och Thorleif ett hjärta av både rosor och tulpaner idag.

Kram min vän

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

14 februari 2014 21:11

Det hade blivit jättesnyggt och du har ju känsla för färg och form.

Tack för dom rosorna och tulpanerna kära du. Jag sänder dig och din man detsamma

kramar

 
Annelie

Annelie

15 februari 2014 10:10

Men gudni vad fint de hade gjort med sina tulpaner,, vilken härlig idé och vad roligt att de fick vara kvar. :o))

Ååååå,, vilken fin katt Burris var / är, han gör sig verkligen bra på bild också.
Bilden du hittade med kattens lysande ögon och kontakten bakom var rolig.. *L*

Kramar om.. // Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

15 februari 2014 10:45

Ja du Christian som driver Acleja är en fena på att hitta på saker. Både han och hans personal har fantasi så det räcker hur länge som helst.

Fast katten hade svårt att vara stilla så jag fick ta ca 20 bilder innan det kom en bra ;)

Ja du ögonen lyste som cykelljus

Ha det toppen
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards