Öppen Ridå

Alla inlägg den 7 februari 2014

Av Malin wiper - 7 februari 2014 08:00

  

Detta är ett ställe där man kan både fika och äta mat och det heter  Mackor & Makaroner. Jag har inte sett stället förut fast det funnits där i 6 år. Det ligger i Huskvarna lite utanför centrum men inte avsider utan helt öppet där många bilar åker förbi och folk promenerar. Det såg så inbjudande utanför och man såg genom fönstret att folk såg ut att trivas.  



Klicka här för att komma in på deras hemsida. Klicka här för att komma in på deras facebook. Det var gratisparkering utefter gatan och  sen har dom några parkeringar på sidan om stället där man också kan stå.


  

Detta är döttrarna till kvinnan som driver stället men hon ville inte vara med på bild. Allihopa var trevliga och det var en bra stämning därinne och lite annorlunda för det kändes som man satt i ett kök. Tjejerna hade så snyggt knutna scarvsar på sina huvuden 


  

Här en läcker lasagne i disken och dom hade även fantastiska räksmörgåsar, sallader, semlor och annat gott


Här sitter min man och väntar på maten


  

Fast innan så tog vi av den goda fräscha salladen där man kunde strö över lite parmesanost. Det var så härligt att man fick en stor flaska vatten till maten. Jag dricker rätt mycket vatten numera.


  

Vi åt makaroner med olika såser och här ser ni min mans tallrik som bestod av skruvmakaroner och två olika såser. En med tomatsås och bacon, den andra med skinka och ädelost. Han sa att det var otroligt gott. krämigt och smakerna la sig som en njutning på gommen. Det fanns många rätter att välja mellan.


  

Här ser ni mig som högg in så fort jag fick in min mat.   


'  

Jag tog denna sås som bestod av tomatsås, skinka, curry mm och den smakade helt otroligt god. Det kändes som man var i bästa delen av Italien. Gillade även dom djupa tallrikarna som maten serverades i. Jag fick inte i mig allt för magsäcken har krympt lite och jag känner numera tydligt när jag blir mätt. Vi har varken ätit ris eller pasta sen vi började på 5:2 dieten så det var gott att få lite variation


  

Denna läckra skylt hängde på väggen där restaurangköket fanns. Dom verkade ha många stamgäster och såna som kom och hämtade take away, men även nya gäster som hittat dit.


  

Sen var det dags för en kopp kaffe och jag gillade verkligen dessa koppar som ser ut som 1960-talet då dom var väldigt tidlösa. Dessutom hade dom en kaffesort som jag inte hört talas om, kaffet var extra fylligt och lite fruktigt så vi nöjt verkligen. 


  

Min man tog en hembakt kaka till kaffet och det ingick i priset men jag avstod från kaka eftersom jag inte ätit sött på så länge nu. Han har inte samma sockerberoende som mig för om jag tar en så vill jag ha två och tre.....  

 

Giorgia med Quando una Stella muore. Giorgia Tondrani föddes 1971 och är en italiensk sångerska, låtskrivare, musiker, skivproducent och radiopratare, känd för sin själfulla röst, som med hjälp av ett brett röstomfång, hög transportband register och stora röstresurser. Hon är en av de mest ikoniska och kända italienska sångare. Hon har släppt tio studiealbum, som alla haft god komersiell framgång i Italien. Klicka här för att komma in på hennes hemsida 

 


Hoppas ni har en njutningsfull helg att se fram emot vad ni än skall hitta på. Sköt om er kära bloggläsare. Om jag inte kommer ut i helgen så är det för att jag inte är i så bra form just nu och sover dåligt men det brukar vända och jag kommer ut på banan igen...   

 

 

   

  

Klicka här för att komma in på min första bloggväns blogg och se vad hon håller på med nu vad gäller hobbyarbeten. Hon är duktig på både växter, foto, smycken, betong och nu det sista arbetar hon i gips och har tillverkat jättesnygga äggskal   

  


#Makaroner #Huskvarna #Koppar #Vattenflaska #Giorgia #Cattis

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards