Öppen Ridå

Alla inlägg den 1 februari 2014

Av Malin wiper - 1 februari 2014 19:30

  

Vi skulle åka till Eksjö i dag men hamnade i Jönköping eftersom vägarna var lite för hala, så vi gick och fikade på Malmborgs Lilla. Vi hade lite ärenden och hade några härliga timmar då vi bara gick omkring och myste. 

 

 

Vi tog två olika smörgåsar och bad en av dom gulliga tjejerna dela dom så vi fick en halva av varje. Hon la upp det så fint. Den ena är en Caesarsalladsmörgås och den andra var det rostbiff på med nån slags god röra.  

 

     

Kolla in vilken fin ask proppfylld med stora tryfflar. 

 

     

Min man och jag har nya mobiler som inte kostat oss nåt eftersom vi fick ett erbjudande från Telemäklarna på ett nytt abbonemang som skulle vara billigare och i det erbjudandet ingick varsin mobil som kostat 2000 kr. Dom har mycket mer minne så nu kan jag gå in på både fb och bloggen mm. Vi är jättenöjda med dom och vi hade inte råd att köpa nya så dessa räcker ett tag

  

     

Vi åkte även till Sam Hjälp och där hittade vi en matta i röllakan till "Likörhörnan" för endast 40 kr. Den röda blev lite för mycket så dom gula fotöljerna tog över. 

 

     

Dessutom fick jag tag på denna kudde i mitten för 20 kr och den var helt oanvänd. Jag tog bort kudden med Marilyn Monroe-motiv som var i mitten förut 

 

     

Den kudden satt jag istället i denna fotölj och det blev inte alls så dumt  

 

     

Inte nog med det för jag hittade dessa två snygga ljushållare som tillsammans med kudden och mattan band ihop hörnan och gjorde den större och fotöljerna tog inte över. Jag köpte dom på "Tyghuset City" Som vunnit pris för "Bästa företagare" 2013. Det finns vaser och annat i samma serie. Jag har fotat på butiken och det kommer i ett annat inlägg      

 

Här ser ni vaser i olika storlekar som finns att köpta till den serien och jag skall köpa den lilla vasen till bordet så har jag både ljushållare och vas i samma serie 

 

   

 På Sam Hjälp hittade jag dessutom dessa små likörglas för 10 kr/st och dom passar jättebra till "Likörhörnan". Jag har "Tjejträff" på onsdag och då skall jag bjuda tjejerna på ett glas likör när dom kommer, och vi sitter naturligtvis i "Likörhörnan". Det är ovanligt att man kommer över hela 6 st oförstörd snygga glas på second hand. Min man hittade en gammal ovanlig grej som han skall skriva ett gästinlägg hos mig om senare.   

 

 

I kväll är det deltävling i Melodifestivalen och jag gillar programledarna men är inte lika förtjust i tävlingen längre, men skall kolla lite ändå för min son och jag brukar ringa varandra efterråt och sucka och beklaga oss...  Hoppas ni får en rolig och skön kväll kära bloggläsare... 

 

 

      

 


Emilia som förut varit med i festivalen några gånger. Hon sjunger numera lite mer blandat och även på jazzfestivaler. 

  

 

#Likörhörnan #Melodifestival #Tyghuset #Marilyn #Matta #Emilia

Av Malin wiper - 1 februari 2014 15:30

  

Så här fin blir vår korvgryta-pytt. Vi skär morot, palsternacka och potatis rätt smått, sen skivar vi champinjoner och finstrimlar purjolök.    

 

Fräs champinjonerna och lägg i en stekgryta 

Fräs morötter och lägg i stekgrytan

Fräs potatis och lägg i stekgrytan

Fräs palsternackor och lägg i stekgryta

Fräs purjolöken och lägg i stekgrytan 

 

 

Vi brukar fräsa i smör blandat med rapsolja men inte så mycket 

  

 

Låt koka på svag värme några minuter. Tillsätt sen lite grädde och värm upp. Vi kryddar med lite chilipeppa, salt och svartpeppar. 


  

Vi orkar inte äta lika mycket som förut men vi njuter desto mer när vi äter.


     

Nu har jag använt denna inhalator i 2 dagar morgon och kväll och känner mig redan bättre. Antagligen har jag gått men nån övre luftvägsinfektion eller nåt annat en längre tid. Jag är inte alls lika anfådd längre och känner mig mycket piggare och även klarare på ögonen. Första dagen blev jag lite konstig i halsen och även i dag men detta är en långverkande inhalator så om det är små sår eller nåt så tar det lite tid att läka. Jag skall använda den i 3 månader tills jag kallas på ny spirometri. Jag behövde inte ens  ta allergitabletten i går. 

 


Tom Waits med "Eggs And Sausage". Klicka här för att komma in på hans hemsida. Han har en hes ruffig stämma som känns bra att lyssna på ibland. Tom Waits föddes 1949 i Pomona i Kalifornien och han är en amerikansk musiker, sångare, kompositör, textförfattare och skådespelare. Det var många meriter det. Han är känd för sin raspiga hesa röst. Man har sagt att hans röst låter som om den dränkts i ett fat bourbon, lämnats hängande i ett rökhus några månader och därefter blivit överkörd av en bil
 

 

 

 

#Spirometri #Korvgryta #Flutide #Tom


Av Malin wiper - 1 februari 2014 08:00

I går var det sista dan för vårt Coop Konsum eftersom huset skall rivas. Det kommer att ta mer än ett år innan nya huset är på plats. Dom har ju även rivit Swedbanks hus och det kommer att växa upp 2 st 6:våningshus där. Jag har fotat och skall så göra tills husen står klara


  

Konsum har sålt ut sina varor till 30-40% men i går var det halva priset på allt men som ni ser så fanns det inte mycket kvar, på denna avdelning i alla fall.  


  

Här kommer min man ut med en full påse som vi handlat. Det var rätt mycket folk där


  

Allt detta fick vi för 177 kr. Saken som står längst bak är en grillhink som kostade 30 kr och den går att använda många gånger. Jag träffade hon som är Ordföranden på Folkets Hus som tipsade mig om den, hon köpte en själv. Hon är så trevlig så det är alltid kul att träffa henne.


   

Vi var ju ute och promenerade så vi kunde inte bära hem så mycket så min man tog bilen och åkte tillbaka för att köpa två backar med dricka och för dessa två fick bi betala endast 71 kr. Vi tog kolsyrat vatten och öl.  



I dag kommer jag inte ut på nätet men jag har detta och ytterligare ett inlägg som jag ställer in på tid. I går snöade det som bara den men vi gick ändå ut och promenerade. Det gick inte att fota nåt för jag ville inte förstöra kameran, det var så blött. Hoppas ni har en njutningsfull helg att se fram emot. Sköt om er och ha kul om ni har möjlighet. Varm hälsning från Malin

 

 

 

worth visiting | Weekend | Source


Här spelar harpisten Esther Lee "Think of me" from Phantom of the opera. Klicka här för att komma in på en sida som handlar om henne. Klicka här för att komma in på hennes hemsida. Jag tycker hon spelar så vackert och känslosamt. Klicka här för att läsa mer om henne 

 

 

Klicka här för att komma in på Vaggerydstorgets anslagstavla.

 

  

 

 

 

  

 

#Esther #Harpist #Coop 


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2014 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards